Tarptautinis verslumo projektas laužo stereotipus

Publikuota: 2012 m. birželio 5 d. antradienis

Daugiau kaip 150 Vilniaus Universiteto Tarptautinio verslo mokyklos (VU TVM) ugdytinių dalyvauja unikaliame verslumo ugdymo projekte „X-Culture“ .

Valstybių ribas peržengiančio projekto „X-Culture“ idėja kilo JAV Šiaurės Karolinos universiteto Verslo ir ekonomikos mokyklos dėstytojams. Prieš keletą metų interneto forume, kur renkasi akademikai, tyrinėjantys verslą ir verslumą, keletas dėstytojų nusprendė sukurti inovatyvią verslumo ugdymo metodiką, grindžiamą kultūriniu patyrimu. Taip 2010 metų rudenį startavo projektas „X-Culture“, į kurį šiandien įsitraukė jau daugiau kaip 40 pasaulio universitetų.

Didžiausias iššūkis – komunikacija

„Į šį projektą įsitraukiau nuo pačios pradžios. Iš pradžių nusprendėme suburti tarptautinę studentų grupę, duoti jiems užduotį sugalvoti verslo idėją ir trumpai aprašyti, kaip ją įgyvendinti vienoje iš užsienio šalių“, – pasakoja VU TVM inovacijų ir verslumo centro vyr. tyrėja, direktoriaus pavaduotoja mokslui, inovacijoms ir kokybei dr. Erika Vaiginienė. Anot jos, kai projektas patyrė sėkmę, buvo nuspręsta sukurti ištisą metodiką, kuri leistų patobulinti tarptautinio verslumo įgūdžius.

Viena iš modelio „X-Culture“ kūrėjų teigia, kad vieną projekte dalyvaujančių studentų grupę sudaro 5–6 žmonės iš skirtingų valstybių, atstovaujantys skirtingoms kultūroms. Kartu dirbdami jie dalyvauja realaus verslo simuliacijoje: aptariamos idėjos, sprendžiamos problemos, atliekamos verslo aplinkos analizės, kuriamos verslo finansavimo ir vystymo strategijos. Kiekvieną semestrą tobulinamas programos modelis šiandien jau apima rinkodaros, žmogiškųjų išteklių atrankos ir valdymo klausimus.

„Pati didžiausia nauda yra tai, kad studentai gauna žinių, patirties ir mezga naudingus verslo ryšius“, – sako E. Vaiginienė. Tuo tarpu didžiausias iššūkis, jos teigimu, yra komunikacija, todėl sudaromos galimybės rinktis iš naujausių bendravimo priemonių – „Facebook“, „Skype“, „LinkedIn“ ir t.t. „Studentai turi įvertinti kalbos ir suvokimo niuansus, elektroninės komunikacijos įvairovę, skirtingus darbo ritmus, laiko zonų skirtumus ir daugybę kitų dalykų, apie kuriuos pradedantys dirbti tarptautiniame versle dažnai nepagalvoja“, - dėsto VU TVM inovacijų ir verslumo centro vyr. tyrėja. 

Studentai vertina įgytą patirtį

Iki šių metų gegužės projekte „X-Culture“ dalyvavo jau daugiau kaip 2000 studentų iš JAV, Meksikos, Naujosios Zelandijos, Jungtinių Arabų Emyratų, Ganos, Japonijos, Korėjos, daugelio Europos valstybių.  Iš Lietuvos pusės „X-Culture“ projekte dalyvauja studentai, besimokantys VU TVM Tarptautinio verslo grupėje, kurioje paskaitos vyksta anglų kalba.

Daugumai galimybė bendrauti ir dirbti komandose, sudarytose iš pačių įvairiausių pasaulio šalių atstovų, pasitaikė pirmą kartą. Derinti idėjas ir veiksmus su ne tik skirtingose laiko zonose esančiais bet neretai ir iš pagrindų skirtingų pažiūrų kolegomis ne vienam buvo nemenkas iššūkis. Tačiau projektui pasibaigus studentai jį vienareikšmiškai pripažino naudingu ir įdomiu, o daugelis šią patirtį norėtų pakartoti.

„Esu labai patenkintas projektu. Manau, jo metu įgyta patirtis buvo labai artima tam, kas vyksta realiame verslo gyvenime. Buvo įdomu tartis su kitataučiais ką ir kaip daryti, išmokti koordinuoti projektą ir išsakyti savo nuomonę, net jei ji ne visuomet būdavo teigiama ir maloni kitiems. Apskritai labai džiaugiuosi, kad dalyvavau tokiame projekte ir jau laukiu nesulaukiu galimybės artimiausiu metu įsitraukti į naują panašią veiklą“,- sako ispanas Jose Angel Leon Saavedra, šiuo metu studijuojantis VU TVM pagal „Erasmus“ mainų programą.

Stereotipai nebaido

„Studentai iš Lietuvos puikiai dirba virtualiose komandose. Parengti verslo pasiūlymą globaliai įmonei, iškristalizuoti pagrindinę idėją, pateikti detalų planą, koordinuoti komandos narius visame pasaulyje , pasiskirstyti vaidmenis, įgyti lyderystės įgūdžių – su šiais iššūkiais lietuviai susitvarko pakankamai gerai“, – sako „X-Culture“ idėjos autorius Šiaurės Karolinos Verslo ir ekonomikos mokyklos dėstytojas dr. Vasyl Taras.

„Kai studentai susiduria su problemomis, jie pradeda siūlyti sprendimus“, – pritaria ir  E. Vaiginienė. Pasak jos, teko girdėti studentiškų pasiūlymų skirstyti juos regioniniu, kultūriniu ar religiniu pagrindu. Ypatingai tai pasijuto susidūrus su kultūriniais stereotipais, kurie egzistuoja ne viename pasaulio krašte. Kai kurios studentės iš Lietuvos sulaukė ignoravimo iš komandų narių, gyvenančių Pietų Afrikos ir Azijos valstybėse. Kaip vėliau išaiškėjo, to priežastis – tuose kraštuose įsitvirtinusi nuomonę, esą moteris yra blogesnė verslo partnerė nei vyras.

„Mūsų studijų programų išskirtinumas – galimybė praktiškai pažinti tarptautinio verslo pasaulį, kuriame persipina kultūrų įvairovė, pažinti jas ir įgyti tarptautinių projektų valdymo patirties“, – sako VU Tarptautinio verslo mokyklos direktorius Julius Niedvaras. Jo manymu, dar daugiau stereotipų šio projekto metu buvo sulaužyta, ypač tų, kurie susiję su Lietuvos studentams mažiau pažįstamasi kraštais –  Pakistanu, Japonija ar Meksika. „Studentai savo akimis įsitikino, kad verslui kultūra daro labai didelę įtaką, tačiau didesnę įtaką jam daro asmenybės“, – teigia J. Niedvaras.  

Planuojama, kad VU Tarptautinio verslo mokykla šiemet į Tarptautinio verslo grupę anglų kalba surinks 50–70 naujų studentų. Vienas iš jiems keliamų uždavinių – susitvarkyti su inovatyvaus verslumo ugdymo projekto „X-Culture“ iššūkiais.

 

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Dilema nerandantiems darbo: laukti, kol pasikeis rinka, ar persikvalifikuoti?

Nors šių metų rugpjūčio 1 d. Lietuvos darbo biržoje buvo registruota 134,1 tūkst. darbo ieškančių žmonių, nesutampa darbdavių ir darbuotojų lūkesčiai dėl darbo pobūdžio. skaityti »

Rugsėjo stresas: kaip apsaugoti pirmokus ir abiturientus?

Pasak sveikatos specialistų, ruduo kai kuriems moksleiviams, ypač pradinukams ir gimnazistams, sukelia nervinę įtampą, o sergančių jaunuolių skaičiai šokteli kelis kartus. skaityti »

Geriausiems Lietuvos studentams – vardinės LR prezidentų stipendijos

Švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė pasirašė įsakymą dėl prezidentų stipendijų 2017–2018 studijų metams skyrimo. skaityti »

Beveik pusė Lietuvos tėvų už vaikų lavinimą planuoja mokėti pinigus

Lietuvos tėvai vis daugiau dėmesio ir finansų skiria vaikų lavinimui bei ugdymui. skaityti »

Jaunieji geografai tarptautinėje olimpiadoje pasipuošė visų spalvų medaliais

Lietuvos jaunųjų geografų komanda iš Serbijoje vykusios tarptautinės geografijos olimpiados grįžo su visų spalvų medaliais. Lietuvos atstovai iškovojo vieną aukso, du sidabro ir vieną bronzos medalius. Tai geriausias Lietuvos komandos pasiekimas per visą geografijos olimpiadų istoriją. skaityti »

Skiriant valstybės finansavimą moksliniams tyrimams – orientacija į kokybę

Finansuojant mokslinius tyrimus ypatingas dėmesys bus skiriamas kokybei. 60 proc. lėšų moksliniams tyrimams bus skiriama pagal kokybinius parametrus, 40 proc. lėšų – pagal kiekybinius rodiklius. skaityti »

Į pagalbą mokytojams: parengtos rekomendacijos, padėsiančios atpažinti smurtą patyrusius vaikus ir jiems padėti

Mokytojai ir kiti mokyklos darbuotojai gali greičiausiai pastebėti skriaudžiamą vaiką ir jam padėti. skaityti »

Regionų bibliotekose – nemokama teisinė pagalba

Prieš kelis mėnesius pradėję teikti nemokamą teisinę pagalbą nuotoliniu būdu, Vilniaus universiteto (VU) Teisės klinikos konsultantai pastebi: teisinių paslaugų poreikis yra didžiulis, tačiau jos įkandamos ne visiems. skaityti »

Priimamos paraiškos dėl atnaujintos Vlado Jurgučio premijos ir naujos Lietuvos banko premijos už disertaciją

Visą rugpjūtį ir pirmąją rugsėjo pusę Lietuvos bankui galima teikti paraiškas dėl dviejų premijų, skiriamų už ekonomikos srities mokslinės veiklos pasiekimus. skaityti »

Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje pelnytas bronzos medalis

Liepos 28–rugpjūčio 4 dienomis Teherane Irane vykusioje tarptautinėje informatikos olimpiadoje Kauno technologijos universiteto gimnazijos dešimtokas Gediminas Lelešius (mokytoja Kristina Serapinaitė) laimėjo bronzos medalį. skaityti »