VU Fizikos fakultetas mini 50 metų jubiliejų

Publikuota: 2015 m. lapkričio 30 d. pirmadienis

Šią savaitę Vilniaus universiteto Fizikos fakultetas švenčia 50 metų jubiliejų. Ta proga fakulteto bendruomenė kviečia visus, ne tik buvusius ar esamus fizikus, dalyvauti šventiniuose renginiuose. Jie tęsis iki penktadienio.

Palydėdamas besibaigiančius metus, Fizikos fakulteto dekanas prof. Vytautas Balevičius džiaugiasi, kad šiemet „QS World University Rankings by Subject“ reitingavimo sistemoje Vilniaus universitetas fizikos ir astronomijos studijų kryptyje pateko tarp 251–300 geriausių pasaulio universitetų. Tai, pasak dekano, rodo aukštą studijų Fizikos fakultete lygį.

Vilniaus universitete mokėsi ar dirbo žymiausi mūsų krašto astronomijos, filosofijos, gamtos mokslų profesoriai. Fizika, kaip Aristotelio filosofijos dalis, VU dėstyta nuo pat pirmųjų įkūrimo metų. Architektas, astronomas, fizikas ir matematikas Tomas Žebrauskas XVIII a. viduryje ėmėsi aukštuomenei rengti viešuosius fizikos reiškinių demonstravimus – taip jis surasdavo mokslui mecenatus. 1756–1757 mokslo metais pirmą kartą paminėtas matematikos ir eksperimentinės fizikos kabinetas. Taigi 2017 m. švęsime eksperimentinės fizikos plėtotės Lietuvoje 260 metų jubiliejų.

Jubiliejiniai renginiai:

Lapkričio 30 d. 19.00 val. – protmūšis. VU Fizikos fakultetas, Didžioji fizikos auditorija.

Gruodžio 1 d. 14.00 val. – laiko kapsulės įkasimas kiemelyje prie Fizikos fakulteto.

Gruodžio 1 d. 15.00 ir 15.30 val. – ekskursija į Lietuvos pinigų muziejų. Savo akimis pamatysite Fizikos fakulteto absolventų suprojektuotą 1 milijono centų piramidę, kuri pateko į Gineso rekordų knygą.

Gruodžio 2 d. 11.00 val. – ekskursija į Valdovų rūmų muziejų.

Gruodžio 2 d. 19.00 val. – diskusija „Ką veikti fizikos bakalaurui?“. Didžioji fizikos auditorija. Dalyvaus studentai, dėstytojai, fizikai verslininkai.

Gruodžio 4 d. 16.00 val. – baigiamasis renginys „Quo vadis, Fisica?“. Didžioji fizikos auditorija. Dalyvaus buvę dekanai, kiti fakulteto istorijos liudininkai, svečiai. Išvysite kadrus iš Fizikos fakulteto istorijos. Po renginio lauks didysis fizikų tortas.

Nuo lapkričio 30 d. fakultete greta Didžiosios fizikos auditorijos veiks istorinių nuotraukų paroda. Nuo gruodžio 4 d. VU bibliotekos Baltojoje salėje bus eksponuojami fizikos leidiniai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai