Vilniaus universitetas mokykloms siūlys netradicinius mokymosi būdus

Publikuota: 2015 m. birželio 17 d. trečiadienis

Vilniaus universiteto Senato salėje bendrojo lavinimo įstaigoms įteiktos sutartys dėl ilgalaikio bendradarbiavimo vykdant „Intelektualios ateities mokyklos“ projektą. Vilniaus universiteto Matematikos ir informatikos instituto (MII) Informatikos metodologijos skyrius, atkreipdamas dėmesį į individualius kiekvieno mokinio poreikius, sukurs jiems pritaikytą rekomendavimo sistemą ir asmenines mokymosi aplinkas.

Susitikime su mokyklų atstovais VU studijų prorektorė doc. Nijolė Radavičienė priminė, kad vienas svarbiausių universiteto strateginių prioritetų – stiprių pedagogų rengimas.

Sutarčių įgyvendinimo koordinatorius, MII Informatikos metodologijos skyriaus vyresnysis mokslo darbuotojas doc. Jevgenijus Kurilovas, analizuodamas dabartinę švietimo situaciją, pabrėžė, kad, taikant tik tradicinius mokymo(si) metodus, nepanaudojamas visas besimokančiųjų potencialas.

„Didžiausia problema yra tai, kad mokiniai skiriasi, tačiau jiems taikomas vienodas mokymo(si) turinys, vienodi mokymo(si) metodai, formuluojamos tos pačios užduotys. Yra mokinių, kuriems tai tinka, bet daugumai – ne. Ir ne todėl, kad jie kvailesni – jie tiesiog skirtingi. Švietimo sistema privalo visiems suteikti vienodas galimybes, kad kiekvienas mokytųsi pagal jam tinkamą scenarijų“, – apie mokymosi proceso personalizavimo svarbą kalbėjo jis. Pasak doc. J. Kurilovo, naudojant išmaniąsias technologijas, mokiniams įmanoma pritaikyti individualius mokymosi metodus nedidinant mokytojų krūvio ir skaičiaus.

MII Informatikos metodologijos skyriuje patvirtinta nauja tyrimų tema 2015–2019 metams „Išmaniųjų technologijų taikymo mokymui, mokymuisi ir kultūrinei terpei tyrimai“. Ji apima edukacinių paslaugų tobulinimo, elektroninių mokymosi aplinkų personalizavimo, mobiliojo mokymo ir mokymosi palaikymo, semantinio saityno paslaugų diegimo, kompiuterių programų ir mobiliųjų programėlių pritaikymo kultūrinei terpei ir jų išbandymo mokyklose klausimus.

Tam, kad išsikelti tikslai būtų vykdomi sklandžiai ir kokybiškai, bus įkurta bendra švietimo ekspertų ir mokslininkų darbo grupė. „Prašysime jūsų pildyti mūsų parengtus klausimynus, dalyvauti apklausose, pateikti ataskaitas. Reaguodami į jūsų išsakytą kritiką, pastabas ir klausimus, savo tyrimus kreipsime viena ar kita linkme“, – mokyklų atstovams sakė doc. J. Kurilovas.

Bendradarbiavimo sutartis su VU pasirašė Klaipėdos Simono Dacho progimnazija, Jonavos Jeronimo Ralio gimnazija, Šiaulių Didždvario gimnazija, Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla-daugiafunkcis centras, Alytaus Dzūkijos pagrindinė mokykla, Klaipėdos Gedminų progimnazija, Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija, Kauno „Varpelio“ pradinė mokykla, Vilniaus „Vyturio“ pradinė mokykla, Palangos pradinė mokykla, Vilniaus Gabijos gimnazija, Utenos Krašuonos progimnazija, Vilniaus „Ryto“ progimnazija, Panevėžio Juozo Miltinio gimnazija, Kėdainių Šviesioji gimnazija ir Tauragės Martyno Mažvydo progimnazija.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Šiuolaikinio mokslininko portretas: griūvantys stereotipai ir galia nulemti ateitį

Šiuolaikinis mokslininkas, norėdamas sėkmingai konkuruoti savo srityje, privalo būti kūrybiškas, socialus ir nuolat ieškoti savo veiklos realizavimo galimybių. skaityti »

Tarp 50 geriausių regiono universitetų – dvi Lietuvos aukštosios mokyklos

Vėlyvą pirmadienio vakarą tarptautinio universitetų reitingo „QS World University Rankings“ sudarytojai paskelbė „Emerging Europe and Central Asia 2018“ universitetų reitingą. skaityti »

Robotai ir virtuali realybė: galimybės ar pavojus mokytojo profesijai?

Prognozuojama, kad jau netolimoje ateityje mokymosi procesas stipriai pasikeis, mat pedagogų vietą mokyklose žada pakeisti ne kas kitas, o robotai. skaityti »

Metų knygos rinkimai: skelbiami išskirtiniausių kūrinių penketukai

Akcija „Metų knygos rinkimai“ jau 13 kartą kviečia skaitytojus rinkti labiausiai patikusias lietuvių autorių knygas. skaityti »

Šiuolaikinis švietimas: kaip vaikus ugdo inovatyvios pasaulio mokyklos?

Kaip turėtų atrodyti šiuolaikinė mokykla? Pasidairius po pasaulį panašu, kad mokyklose nuo tradicinių mokymosi įrankių, tokių kaip knyga ir sąsiuvinis, pereinama prie skaitmeninių mokymosi metodų. skaityti »

Ar Lietuvoje vyrai dirba pradinukų mokytojais?

Neįprastą pradinio ugdymo specialybę pasirinkęs vaikinas šiemet mokys pirmaklasius mokslo paslapčių. skaityti »

Lietuvoje kuriamas pirmasis Baltijos regione informacinių technologijų kompetencijų centras

IKT kompetencijų centre, kuris vienys lietuvių ir švedų tyrėjus ir institucijas bus vystomos inovacijos daiktų interneto kibernetinio saugumo, sveikatos technologijų srityje. skaityti »

Kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. skaityti »

Lietuvos vaikų finansinis raštingumas žemas

Nors finansinis raštingumas padeda užtikrinti sėkmingą ekonominį gyvenimą, tyrimų rezultatai rodo, jog Lietuvoje vaikų ir paauglių iki 15 m. finansinio raštingumo lygis yra gerokai žemesnis nei kitose šalyse. skaityti »

Gabiems magistrantams iš užsienio – parama studijoms Lietuvoje

Siekiant didinti studijų tarptautiškumą ir pritraukti į Lietuvą studijuoti gabius jaunuolius iš užsienio, valstybė skiria paramą užsieniečių magistrantūros studijoms. skaityti »