Vilniaus universitetas pirmą kartą įvertintas Šanchajaus ARWU akademinių sričių reitinge

Publikuota: 2016 m. birželio 23 d. ketvirtadienis

Vilniaus universitetas (VU) pirmą kartą šalies universitetų istorijoje pateko į Akademinį pasaulio universitetų reitingą (ARWU, Academic Ranking of World Universities) medžiagų mokslo ir inžinerijos kryptyje. Šis reitingas dar žinomas kaip Šanchajaus. VU užėmė 401–600 vietą, kurią dalijasi su Jorko, Tartu, Oslo, Amsterdamo laisvuoju ir kitais garsiais Europos universitetais.

„Toks mūsų Alma Mater įvertinimas tik patvirtina, kad einame teisinga linkme siekdami vienų svarbiausių strateginių tikslų – būti geriausių universitetų šeimoje, vykdyti pasaulinio lygio mokslą. Šis prestižinis reitingas suteikia dar daugiau galimybių kovoti dėl gabiausių talentų, didinti Vilniaus universiteto matomumą tarptautinėje erdvėje“, – sako VU rektorius prof. Artūras Žukauskas.

Vienas geriausių VU rodiklių ARWU reitinge – publikacijų su užsienio bendraautoriais skaičius. Čia VU surinko 83 taškus iš 100 galimų, vienu tašku aplenkdamas Oksfordo universitetą.

Medžiagų mokslų ir inžinerijos kryptyje iš viso reitinguota 600 institucijų. Nė vienas Lietuvos universitetas iki šiol nebuvo patekęs į šį pasaulinį reitingą. Aukščiausioje pozicijoje – Masačusetso technologijos institutas (JAV). Pirmajame dešimtuke atsidūrė dar septyni JAV universitetai, Kembridžo universitetas (Didžioji Britanija) ir Nanyang technologijos universitetas (Singapūras).

Šanchajaus pasauliniai akademinių sričių reitingai (Shanghai Global Ranking of Academic Subject) sudaromi nuo 2009 metų. Šiemet nutarta įvesti atskirą inžinerijos srities reitingą, kuriame išskirtos šios kryptys: cheminė inžinerija, civilinė inžinerija, aplinkosaugos mokslai ir inžinerija, medžiagų mokslai ir inžinerija, mechanikos inžinerija.

ARWU reitingas paremtas tik oficialia statistine ir bibliometrine informacija, gaunama iš atsakingų organizacijų. Šanchajaus pasaulinis inžinerijos srities reitingas matuoja institucijos pasiekimus, išreikštus mokslo produkcijos kokybės indikatoriais: bendras publikacijų, daugiausia cituojamų publikacijų ir autorių skaičius, citavimų santykis su pasauliniu vidurkiu, publikacijų su užsienio bendraautoriais ir verslu skaičius. Taip pat vertinta, ar aukštoji mokykla yra gavusi prestižinių inžinerinių apdovanojimų (Von Hippel ir Tyler prizai).

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Populiariausi straipsniai

Inovatyvūs mokymo metodai: mokytojams pamokose siūlys pasitelkti vaizdo žaidimus

Vaizdo žaidimai gali būti ne tik laisvalaikio praleidimo forma, bet ir puiki mokymosi priemonė. skaityti »

Ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų

Novatorius fizikas S. Tamulevičius teigia, kad ateityje nanomedžiagos pakeis daugelį tradicinių medžiagų, kurių ištekliai gamtoje mažėja. skaityti »

Penkios specialybės, kurių Lietuvos darbdaviai ieško dažniausiai

IT specialistus personalo atrankos ekspertai išskiria kaip pačius geidžiamiausius darbo rinkoje. skaityti »

Mokiniai sprendžia: kas svarbiausia kuriant ateities Europos Sąjungą?

Rusijos agresija, pabėgėlių krizė, teroristiniai išpuoliai – šie klausimai aktualūs ne tik ES politikos ekspertams, bet ir mokiniams. skaityti »

MITA patvirtino finansavimą 16 naujų projektų: bus kuriamos perspektyvios technologijos

Išmani apykaklė, apsauganti nuo nuskendimo, gintaro gaminių klasifikatorius, saulės kolektorius mažaenerginiams pastatams, sveikatos dienoraštis, mobili 12V baterija, antenų sistema nanopalydovams, plataus ruožo radaro prototipas – tai tik keletą inovacijų, kurios Lietuvoje bus vystomos 2018 metais. skaityti »

Skelbiama nauja atranka į programą „Renkuosi mokyti!“

Projektas „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai!“ skelbia naują mokyklų ir „Renkuosi mokyti!“ mokytojų atranką. skaityti »

Planuojama pertvarkyti vaikų socializacijos centrus

Per kelis ateinančius metus planuojama iš esmės pertvarkyti vaikų socializacijos centrus, sukuriant šiuolaikiškas įstaigas, kuriose būtų stiprinami socialiniai vaikų įgūdžiai. skaityti »

Ko galėtume pasimokyti iš Suomijos švietimo sistemos?

Suomijos švietimo sistema yra dažnai pateikiama kaip pavyzdys, kuriuo turėtų sekti kiekviena valstybė. skaityti »

XXI amžiaus švietimo sistema turi remtis kūrybiškumo ir atvirumo nesėkmei idėjomis

Mokyklos šiais laikais turi diegti ne tik konkrečios srities žinias, bet ir kūrybiškumą, plačias pažiūras, smalsumą. skaityti »

Programuotojai – pradinių klasių moksleiviai?

Programavimo specialistai įsitikinę, kad mokyti programavimo vaikus būtų tikslinga jau pradinėse klasėse. skaityti »