5 patarimai, kaip profesionaliai organizuoti bankinės įrangos priežiūros darbus, naudojantis specializuota programine įranga

Publikuota: 2018 m. gegužės 17 d. ketvirtadienis

Techninės priežiūros tarnybos, prižiūrinčios bankų techninę infrastruktūrą, puikiai žino, kad dėl pasitaikančių savitarnos įrangos (bankomatų, mokėjimo terminalų ir kt.) sutrikimų bankai ne tik nukenčia materialiai, bet ir praranda gerą reputaciją.

Dėl šios priežasties priežiūros tarnybos deda visas įmanomas pastangas, kad įrangos diegimo, remonto ir išėmimo iš eksploatacijos darbai būtų kuo geriau kontroliuojami, o jų kokybė būtų nuolat gerinama.

Pristatome penkis esminius principus, kuriuos taikant kartu su efektyviomis realizavimo priemonėmis,  galima gerokai padidinti įrenginių prieinamumo lygį ir sumažinti jų sutrikimų, susijusių su operacine veikla, trukmę.

1. Atsižvelkite į susitarimus dėl paslaugos lygmens (SLA – ang. Service-level agreement)

Įrangos priežiūros susitarimuose paprastai nurodoma gedimų šalinimo trukmė ir visų įgyvendinamų darbų normatyvai. Užsakovus retai kada domina priežiūros tarnybos darbo niuansai, jie orientuojasi į galutinį rezultatą – nori, kad bankomatai, informaciniai kioskai, mokėjimo terminalai ir kita įranga veiktų stabiliai, būtų prieinama klientams.

Bankinės įrangos naudotojai nėra nusiteikę ilgai laukti, todėl užsakovas, įgyvendindamas klientų strategiją, priverstas bankinės įrangos priežiūros tarnybą įsprausti į griežtus rėmus.

Dėl šios priežasties ypač svarbus prioritetų nustatymas ir išankstinių pranešimų apie būsimus sutrikimus dėl remonto darbų planavimas.

Naudodamiesi specializuota programine įranga, inžinieriai ir įvairaus lygio vadovai susidaro tikslų planą –  kokius darbus būtina atlikti visų pirma, kad būtų galima kiek įmanoma sumažinti įrenginių neveiksnumą ir išvengti baudų, kurios numatytos priežiūros paslaugų sutartyje.

2. Kompleksiškai žiūrėkite į išlaidų apskaitą

Savitarnos įrangos priežiūra susijusi su įvairiomis tiesioginėmis ir netiesioginėmis išlaidomis. Inžinierių ir vairuotojų darbo atlyginimai, transporto išlaidos  – tai tik ledkalnio viršūnė.

Priežiūros tarnybos darbo efektyvumas priklauso nuo gebėjimo sumaniai organizuoti remontą, atsarginių dalių pervežimą iš vieno sandėlio į kitą. 

Sekant kiekvieno įrenginio, kiekvienos jo dalies gyvavimo ciklą, vedant visų su tuo susijusių išlaidų apskaitą, galima efektyviai kontroliuoti darbus ir objektyviai įvertinti paslaugų teikėjo verslo modelio silpnąsias puses.

Siekiant gauti visus šio tipo duomenis, reikia sukurti efektyvią informacinę terpę, kurioje būtų operatyviai atnaujinama visa būtina informacija.

3. Kontroliuokite klientų užklausų gyvavimo ciklą

Vienas iš daugybės priežiūros tarnybų standartų reikalavimų – atsakomybė prieš klientą, atsižvelgimas į gautas užklausas ir atitinkamų veiksmų įgyvendinimas. Už tai privalo būti atsakingas bent vienas tarnybos darbuotojas.

Inžinieriaus atliktus darbus privalo patikrinti vyresnysis inžinierius arba kitas atsakingas darbuotojas, o po to užduotis vėl perduodama vykdytojui arba užbaigiama, apie tai informuojant užsakovą.

Tokia aiški kliento užklausos gyvavimo ciklo schema padeda išvengti organizacinių klaidų, dėl kurių galėtų sutrikti darbų įgyvendinimo trukmė. Taip pat sukuriamas į klientą orientuotų paslaugų teikimo modelis.

Be to, susiklosčius konfliktinei situacijai, techninės priežiūros tarnybos vadovybė gali daug operatyviau nustatyti atsakingus asmenis.

4. Naudokite mobiliuosius sprendimus efektyviam inžinierių ir vadybininkų darbui

Techninės priežiūros inžinieriaus darbas susijęs su nuolatiniu judėjimu tarp objektų, už kuriuos yra atsakingas: per dieną jis gali nuvažiuoti ir 300 km.  

Mobilieji įrenginiai ir atitinkami programiniai sprendimai, padedantys iš biuruose dirbančių vadovų operatyviai gauti informaciją apie prioritetinius darbus, gali padėti greičiau juos įvykdyti.

Be to, mobilieji sprendimai naudingi ir vyresniesiems inžinieriams, skyrių vadovams, kurie neretai taip pat dirba ne iš biuro.

Specializuotos mobilios sistemos turi patogią vartotojo sąsają, kuria naudojantis galima paskirstyti gautas užduotis, sekti jų įgyvendinimą ir įvertinti jau atliktą pavaldinių darbą.

5. Integruokite įvairias sistemas

Bankinės ir kitokios įrangos priežiūrai skirtos sistemos, pvz., BS/2 „Service Desk.iQ“, kuriamos arba pritaikomos prie konkrečios techninės priežiūros įmonės darbo modelio, yra tik viena iš IT infrastruktūros dalių.

Šios sistemos gali būti derinamos su verslo analitikos sistemomis, kurios padeda geriau įvertinti darbo efektyvumą, kompleksiškai analizuojant įvairius parametrus.

Techninės priežiūros paslaugų valdymo sistemos gali importuoti duomenis iš automatinių techninės įrangos stebėsenos sistemų. Tai padeda automatizuoti ir gerokai paspartinti užklausos apdorojimo laiką bei atitinkamų darbų skyrimą.

Integruojant sistemas, galima pasiekti didesnio efektyvumo be didelių investicijų ir jau nusistovėjusių operacinių procesų kaitos.

BS/2 sukurta sistema „Service Desk.iQ“ turi visus šiuolaikinių sistemų privalumus, leidžiančius optimizuoti techninės priežiūros paslaugų teikimą.

Be to, kurdami sistemą, bendrovės specialistai atsižvelgė ir į specifinius įmonių, teikiančių remonto ir bankinės bei mažmeninės prekybos įrangos diegimo paslaugas, poreikius.

Sprendimą „Service Desk.iQ“ sėkmingai naudoja stambios techninių priežiūros paslaugų įmonės Baltijos šalyse, Azerbaidžane, Gruzijoje, Kazachstane ir Kirgizijoje. Išsamesnės informacijos apie „Service Desk.iQ“ suteiks BS/2 specialistai.

Šaltinis: BS/2
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Bankomatai ar automatinės grynųjų pinigų įnešimo mašinos? Kas naudingiau bankams, siūlantiems saviinkasacijos paslaugas savo klientams?

Nepaisant sparčiai populiarėjančių atsiskaitymų negrynaisiais pinigais, prekybos ir paslaugų teikimo įmonėse vis dar masiškai cirkuliuoja ir kaupiami grynieji pinigai. Norint surinkti juos iš kasų, kad be reikalo negulėtų talpyklose, o „uždirbtų“ prekybininkui papildomos vertės, praverčia saviinkasacijos įrenginiai. skaityti »

Inovatyvių restoranų tinklas pasirinko „ProfIT“ paslaugas

Bendrovė „Inovatyvūs restoranai“, Vilniuje valdanti aštuonis restoranus ir planuojanti plėsti savo veiklą ne tik Lietuvoje, bet ir Rusijoje bei Lenkijoje, pasirinko UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centro“ teikiamas užsakomąsias „ProfIT“ paslaugas. skaityti »

Konferencijoje „Banking Fusion“ aptartos svarbiausios bankinės savitarnos tendencijos

Lapkričio 26 ir 27 dienomis Uzbekistane, Taškente, vyko tarptautinė konferencija „Banking Fusion“ apie bankinę savitarną. Daugiau nei 100 finansų sektoriaus atstovų iš Uzbekistano, Kazachstano, Kirgizijos, Tadžikistano, Azerbaidžano, Sakartvelo, Rusijos, Baltarusijos, Vokietijos, Lietuvos ir Šveicarijos susirinko Uzbekistano sostinėje aptarti, kaip pastaraisiais metais keičiasi bankinės savitarnos pasaulis ir kokie veiksniai daro įtaką bankiniam sektoriui. skaityti »

„Penki“ tinklas padovanojo Lietuvos mokykloms per 1000 tinklo įrenginių

UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, sostinėje tiesiantis šviesolaidinio interneto tinklą „Penki“, jau nebe pirmus metus įgyvendina socialinę akciją, kurios metu nenaudojama įranga dovanojama švietimo įstaigoms. skaityti »

Taškente aptartos inovacijos, padedančios valdyti grynųjų pinigų srautus

Lapkričio 12–13 dienomis Uzbekistane, Taškente, vyko tarptautinė konferencija apie grynųjų pinigų judėjimą, inkasaciją ir kasų operacijas bankuose „NDO Tashkent 2019“. skaityti »

Bankiniame forume Baku – Azerbaidžano negrynųjų ekonomikos tendencijos

Lapkričio 6 ir 7 dienomis Azerbaidžane, Baku, vyko IV-asis tarptautinis bankinis forumas „Ekonomika be grynųjų pinigų: patikimos bankininkystės link“. Tai vienas iš laukiamiausių ir reikšmingiausių šio regiono bankinės srities renginių. skaityti »

135-ojo televizijos gimtadienio ir artėjančių švenčių proga – 135 TV kanalai dovanų!

Ar žinote, kad televizija atsirado prieš 135 metus? Šiandien (lapkričio 21 d.) minima Pasaulinė televizijos diena. skaityti »

„ASHBURN International“ įtraukta į Europos mokėjimo sprendimų paslaugų teikėjų TOP 10

Tarptautinis bankinių technologijų žurnalas „Banking CIO Outlook“ įtraukė įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančią bendrovę „ASHBURN International“, plėtojančią ir diegiančią mokėjimo kortelių skaitytuvų valdymo programinius sprendimus, į dešimties geriausių 2019-ųjų Europos mokėjimų sprendimų paslaugas teikiančių bendrovių sąrašą. skaityti »

„Citadele“ su „ASHBURN International“ verslininkams pasiūlė naują paslaugą

Bankas „Citadele", bendradarbiaudamas su „ASHBURN International", pirmasis Baltijos šalyse pradėjo teikti prekybininkams naują paslaugą - greitą mobiliųjų el. kortelių skaitytuvų (EKS) išdavimą banko skyriuose. Ši paslauga verslininkams prieinama Latvijos ir Lietuvos „Citadele" banko filialuose. skaityti »

„BFI Cup“ turnyre geriausiai sekėsi SEB banko atstovams

Lapkričio 9–10 d. Vilniuje jau 12-ą kartą vyko „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) remiamas tarptautinis bankų ir finansų įstaigų teniso turnyras „BFI Cup“. Šiemet turnyre dalyvavo daugiau nei 70 žaidėjų iš 14-ikos Lietuvos, Latvijos ir Baltarusijos finansinių įstaigų. skaityti »