5 patarimai, kaip profesionaliai organizuoti bankinės įrangos priežiūros darbus, naudojantis specializuota programine įranga

Publikuota: 2018 m. gegužės 17 d. ketvirtadienis

Techninės priežiūros tarnybos, prižiūrinčios bankų techninę infrastruktūrą, puikiai žino, kad dėl pasitaikančių savitarnos įrangos (bankomatų, mokėjimo terminalų ir kt.) sutrikimų bankai ne tik nukenčia materialiai, bet ir praranda gerą reputaciją.

Dėl šios priežasties priežiūros tarnybos deda visas įmanomas pastangas, kad įrangos diegimo, remonto ir išėmimo iš eksploatacijos darbai būtų kuo geriau kontroliuojami, o jų kokybė būtų nuolat gerinama.

Pristatome penkis esminius principus, kuriuos taikant kartu su efektyviomis realizavimo priemonėmis,  galima gerokai padidinti įrenginių prieinamumo lygį ir sumažinti jų sutrikimų, susijusių su operacine veikla, trukmę.

1. Atsižvelkite į susitarimus dėl paslaugos lygmens (SLA – ang. Service-level agreement)

Įrangos priežiūros susitarimuose paprastai nurodoma gedimų šalinimo trukmė ir visų įgyvendinamų darbų normatyvai. Užsakovus retai kada domina priežiūros tarnybos darbo niuansai, jie orientuojasi į galutinį rezultatą – nori, kad bankomatai, informaciniai kioskai, mokėjimo terminalai ir kita įranga veiktų stabiliai, būtų prieinama klientams.

Bankinės įrangos naudotojai nėra nusiteikę ilgai laukti, todėl užsakovas, įgyvendindamas klientų strategiją, priverstas bankinės įrangos priežiūros tarnybą įsprausti į griežtus rėmus.

Dėl šios priežasties ypač svarbus prioritetų nustatymas ir išankstinių pranešimų apie būsimus sutrikimus dėl remonto darbų planavimas.

Naudodamiesi specializuota programine įranga, inžinieriai ir įvairaus lygio vadovai susidaro tikslų planą –  kokius darbus būtina atlikti visų pirma, kad būtų galima kiek įmanoma sumažinti įrenginių neveiksnumą ir išvengti baudų, kurios numatytos priežiūros paslaugų sutartyje.

2. Kompleksiškai žiūrėkite į išlaidų apskaitą

Savitarnos įrangos priežiūra susijusi su įvairiomis tiesioginėmis ir netiesioginėmis išlaidomis. Inžinierių ir vairuotojų darbo atlyginimai, transporto išlaidos  – tai tik ledkalnio viršūnė.

Priežiūros tarnybos darbo efektyvumas priklauso nuo gebėjimo sumaniai organizuoti remontą, atsarginių dalių pervežimą iš vieno sandėlio į kitą. 

Sekant kiekvieno įrenginio, kiekvienos jo dalies gyvavimo ciklą, vedant visų su tuo susijusių išlaidų apskaitą, galima efektyviai kontroliuoti darbus ir objektyviai įvertinti paslaugų teikėjo verslo modelio silpnąsias puses.

Siekiant gauti visus šio tipo duomenis, reikia sukurti efektyvią informacinę terpę, kurioje būtų operatyviai atnaujinama visa būtina informacija.

3. Kontroliuokite klientų užklausų gyvavimo ciklą

Vienas iš daugybės priežiūros tarnybų standartų reikalavimų – atsakomybė prieš klientą, atsižvelgimas į gautas užklausas ir atitinkamų veiksmų įgyvendinimas. Už tai privalo būti atsakingas bent vienas tarnybos darbuotojas.

Inžinieriaus atliktus darbus privalo patikrinti vyresnysis inžinierius arba kitas atsakingas darbuotojas, o po to užduotis vėl perduodama vykdytojui arba užbaigiama, apie tai informuojant užsakovą.

Tokia aiški kliento užklausos gyvavimo ciklo schema padeda išvengti organizacinių klaidų, dėl kurių galėtų sutrikti darbų įgyvendinimo trukmė. Taip pat sukuriamas į klientą orientuotų paslaugų teikimo modelis.

Be to, susiklosčius konfliktinei situacijai, techninės priežiūros tarnybos vadovybė gali daug operatyviau nustatyti atsakingus asmenis.

4. Naudokite mobiliuosius sprendimus efektyviam inžinierių ir vadybininkų darbui

Techninės priežiūros inžinieriaus darbas susijęs su nuolatiniu judėjimu tarp objektų, už kuriuos yra atsakingas: per dieną jis gali nuvažiuoti ir 300 km.  

Mobilieji įrenginiai ir atitinkami programiniai sprendimai, padedantys iš biuruose dirbančių vadovų operatyviai gauti informaciją apie prioritetinius darbus, gali padėti greičiau juos įvykdyti.

Be to, mobilieji sprendimai naudingi ir vyresniesiems inžinieriams, skyrių vadovams, kurie neretai taip pat dirba ne iš biuro.

Specializuotos mobilios sistemos turi patogią vartotojo sąsają, kuria naudojantis galima paskirstyti gautas užduotis, sekti jų įgyvendinimą ir įvertinti jau atliktą pavaldinių darbą.

5. Integruokite įvairias sistemas

Bankinės ir kitokios įrangos priežiūrai skirtos sistemos, pvz., BS/2 „Service Desk.iQ“, kuriamos arba pritaikomos prie konkrečios techninės priežiūros įmonės darbo modelio, yra tik viena iš IT infrastruktūros dalių.

Šios sistemos gali būti derinamos su verslo analitikos sistemomis, kurios padeda geriau įvertinti darbo efektyvumą, kompleksiškai analizuojant įvairius parametrus.

Techninės priežiūros paslaugų valdymo sistemos gali importuoti duomenis iš automatinių techninės įrangos stebėsenos sistemų. Tai padeda automatizuoti ir gerokai paspartinti užklausos apdorojimo laiką bei atitinkamų darbų skyrimą.

Integruojant sistemas, galima pasiekti didesnio efektyvumo be didelių investicijų ir jau nusistovėjusių operacinių procesų kaitos.

BS/2 sukurta sistema „Service Desk.iQ“ turi visus šiuolaikinių sistemų privalumus, leidžiančius optimizuoti techninės priežiūros paslaugų teikimą.

Be to, kurdami sistemą, bendrovės specialistai atsižvelgė ir į specifinius įmonių, teikiančių remonto ir bankinės bei mažmeninės prekybos įrangos diegimo paslaugas, poreikius.

Sprendimą „Service Desk.iQ“ sėkmingai naudoja stambios techninių priežiūros paslaugų įmonės Baltijos šalyse, Azerbaidžane, Gruzijoje, Kazachstane ir Kirgizijoje. Išsamesnės informacijos apie „Service Desk.iQ“ suteiks BS/2 specialistai.

Šaltinis: BS/2
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Ar žinote, kam dar naudojamas šviesolaidinis kabelis?

Ar žinote, kad šviesolaidinis kabelis naudojamas anaiptol ne tik sparčiam interneto ryšiui užtikrinti? skaityti »

„Penki kontinentai“ stiprina Lietuvos kariuomenės ITT infrastruktūrą

Lietuvos kariuomenė galės naudotis kokybiškesnėmis ir patikimesnėmis ryšio priemonėmis, įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančiai ITT bendrovei „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ (PKKC) laimėjus Lietuvos didžiojo kunigaikščio Gedimino štabo bataliono viešųjų optinių kabelių pirkimo konkursą. skaityti »

Bankininkai ir finansininkai tradiciškai varžėsi teniso turnyre „BFI Cup“

Daugiau nei 10 metų Lietuvoje organizuojamame tarptautiniame teniso turnyre „BFI Cup“ lapkričio 10–11 d. tradiciškai susitiko Baltijos šalių ir Švedijos finansinių įstaigų atstovai. skaityti »

Azerbaidžane bus aptartos skaitmenizavimo problemos ir biometrinės identifikacijos perspektyvos

Naujausios skaitmenizavimo tendencijos ir problemos – pagrindinė tema, kuri bus analizuojama lapkričio 15–16 d. Azerbaidžane vyksiančiame III-iajame tarptautiniame bankiniame forume. Renginyje dalyvaus daugiau nei šimtas atstovų iš įtakingų įvairių šalių įmonių: Europos, NVS, JAV, Japonijos, Kinijos. skaityti »

BS/2 pasirašė sutartį su Kazachstano banku dėl 111 bankomatų įsigijimo

Bankines technologijas ir mažmenines prekybos sprendimus diegianti bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) pasirašė sutartį su vienu stambiausių Kazachstano bankų „Bank CenterCredit“ dėl 111 bankomatų su įdiegtu BS/2 plėtojamu savitarnos įrenginių apsaugos sprendimu „АТМеуе.iQ“ tiekimo. skaityti »

Tenisas + verslas = Sėkmė

Jau šį savaitgalį Vilniuje vyks tradicinis teniso turnyras „BFI Cup“, kuriame varžosi bankų bei finansinių įstaigų atstovai. Ta proga – šiek tiek istorijos apie tai, kaip atsirado ir išpopuliarėjo ši sporto šaka. skaityti »

20 metų – kartu su ilgamečiais klientais

Šiemet spalio 28-oji UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ kolektyvui jubiliejinė. skaityti »

Sostinės gyventojams duoda „Penkis“, šalies verslui – „Profit“

Prieš 20 metų spalio 28 d. UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ Vilniuje pradėjo tiesti šviesolaidinio interneto tinklą. Tai buvo pirmasis toks modernus ryšio tinklas šalyje, gerokai pažangesnis ir pranašesnis už iki tol naudotus kitų tiekėjų varinius kabelius. skaityti »

Šiuolaikinės technologijos ir inovacijos parodoje IN TOUCH ALMATY 2018

Didesnis bankų paslaugomis besinaudojančių vartotojų poreikių pažinimas, banko padalinių transformacijos tendencijos ir vis platesnė bankinių paslaugų skaitmenizacija – esminės temos, kurios dominavo jau 11-oje tarptautinėje konferencijoje „IN TOUCH Almaty 2018“. skaityti »

Šviesolaidiniam internetui Lietuvoje jau 20

1998 m. spalio 28 d. UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei, Lietuvoje pradėjo tiesti pirmąjį šviesolaidinį interneto tinklą. skaityti »