Bankų ateitis: klientus aptarnaujantys botai ir universalūs padalinių skyriai?

Publikuota: 2017 m. rugsėjo 21 d. ketvirtadienis

Aktyviai besikeičianti finansų rinka, kuriai įtaką daro „fintech“ startuolių atėjimas, skatina bankus optimizuoti savo veiklą ir ieškoti būdų, kaip išlaikyti klientus arčiau savęs. Šiandien tam jau nebeužtenka asmeniškai pritaikytų paslaugų lojaliems ar papildomų sąlygų naujiems klientams.

Finansinės institucijos mato būtinybę vis daugiau investuoti į įvairius išmanius sprendimus. Pavyzdžiui, Skandinavijos bankai, siekdami gerinti aptarnavimo kokybę ir įvaizdį, planuoja testuoti dirbtinio intelekto botus, kurie ilgainiui turėtų pakeisti aptarnaujantį personalą ir konsultuotų klientus.

Lietuvos bankinių technologijų įmonės BS/2 verslo vystymo vadovas Daniel Fukson teigia, kad finansų institucijos didesnį dėmesį galėtų skirti universaliems technologiniams sprendimams, gebantiems atstoti visą banko padalinį.

„Automatizuoti klientų aptarnavimo sprendimai dar tik žengia pirmuosius žingsnius, jų efektyvumas ir atsiperkamumas  kol kas nėra  įvertintas. Tačiau kita sritis, kurios link gali judėti bankai, yra universalūs banko terminalai, galintys pakeisti nedidelį banko skyrių ir suteikti klientams visas paslaugas vienoje vietoje. Tai ypač aktualu dabar, kai vis daugiau bankinių operacijų perkeliama į virtualią erdvę ir mažinamas fizinių padalinių ir darbuotojų skaičius“, – sako D. Fukson.

Pasak BS/2 verslo vystymo vadovo, įmonė jau kurį laiką sėkmingai plėtoja technologinį sprendimą – „VTM.iQ“, kuris geba atstoti visą banko skyrių ir neužima daug erdvės. Bankai, pritaikę šį įrenginį savo veikloje, skaičiuoja ženkliai mažesnes išlaidas, nes nebereikia nuomotis didelių patalpų ir išlaikyti didelio personalo. Be to, didėja galimybės optimizuoti darbo su grynaisiais pinigais procesus. Tokio terminalo išlaikymas finansiškai labiau atsiperka nei viso klientų aptarnavimo padalinio.

„Sprendimo „VTM.iQ“ pranašumas yra jo universalumas. Terminalą galima įrengti prekybos centre, pašto skyriuje, stotyje ir kitose masinėse vietose, taip pritraukiant dar daugiau klientų. Iš esmės, tai savitarnos taškas, gebantis suteikti įvairias finansines ir nefinansines paslaugas, taip pat ir galimybę  gauti profesionalią konsultaciją, tiesiogiai bendrauti su banko darbuotoju vaizdo konferencijos būdu“, – dėstė D. Fukson.

D. Fukson pažymi, kad tokie įrenginiai dėl savo funkcionalumo ir naudojimo paprastumo teigiamai veikia ir klientų lojalumą. Parduotuvėje prie namų, nedideliame miestelyje, kuriame nėra banko skyriaus, ar bet kurioje kitoje vietoje, klientui sudaromos sąlygos atsidaryti sąskaitą ir atlikti visas įprastas finansines operacijas.

„Bankai vis daugiau savo paslaugų perkelia į virtualią erdvę, todėl klientai praranda galimybę tiesiogiai pabendrauti su banko darbuotojais, prarandamas tiesioginis kontaktas. „VTM.iQ“ padeda išlaikyti svarbų bendravimo ryšį, nes klientai su banko darbuotojais gali bendrauti ekrane matydami gyvą pašnekovą, kuris atstovauja finansinei įstaigai. Taip bankai tampa technologiškai pažangūs ir kartu išsaugo gyvumą bei išlieka arčiau klientų“, – pridėjo D. Fukson.

Į „VTM.iQ“ įmontuoti technologiniai sprendimai leidžia naudotis daugybe finansinių funkcijų: užsisakyti ir iš karto gauti mokėjimo kortelę; susimokėti sąskaitas; įsigyti ir čia pats atsispausdinti lėktuvo ar įvairių renginių bilietus ir kt. Prieš konsultaciją klientas identifikuojamas biometriniu būdu arba nuskaičius jo banko kortelę. Taigi klientai gali gauti visas bankines paslaugas, naudodamiesi vienu universaliu įrenginiu ir taip taupyti laiką.

Pirmieji tokio tipo daugiafunkciai įrenginiai sėkmingai buvo pritaikyti Ukrainoje, Kazachstane, Armėnijoje, Azerbaidžane ir kitose šalyse.

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Kazachstano bankuose >>

Projekto „VTM.iQ“ pritaikymas Azerbaidžano bankuose >>

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

BS/2 vebinare ‒ apie tai, kaip bankams sutaupyti, užtikrinant grynųjų pinigų prieinamumą bankomatuose (4)

Š. m. rugsėjo 23 d. BS/2 organizuoja specializuotą vebinarą apie grynųjų pinigų valdymą ‒ „Kaip užtikrinti grynųjų pinigų prieinamumą bankomatuose“ skaityti »

Konferencijoje Kijeve BS/2 pristatys naujas bankomatų saugumo sistemų galimybes (5)

Rugsėjo 9 dieną BS/2 dalyvaus Ukrainoje, Kijeve, vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje „Apsauga nuo sukčiavimo skaitmeniniame pasaulyje“ skaityti »

„Cartu Bank“ pirmasis Sakartvele aptarnaus klientus per „DN Series“ bankomatus (4)

Bankas pasirašė sutartį su BS/2 dėl naujausios „Diebold Nixdorf“ bankomatų linijos „DN Series“ tiekimo. skaityti »

BS/2 tapo CPS partnere Uzbekistane, Azerbaidžane ir Sakartvele (2)

BS/2 užmezgė partnerystę su CPS – viena stambiausių pasaulyje banknotų rūšiavimo, validacijos ir perskaičiavimo mašinų gamintoja. skaityti »

Pirmasis naujos kartos „Diebold Nixdorf“ bankomatas ‒ jau Baltijos regione (4)

BS/2, bendradarbiaudama su „Worldline“, modernizuoja „Luminor“ banko bankomatų tinklą Baltijos regione. skaityti »

Nauja partnerystė: „ASHBURN International“ ir SUNMI

„ASHBURN International“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su pasaulyje sparčiai populiarėjančia techninės įrangos gamintoja SUNMI. skaityti »

„ASHBURN International“ prižiūrės Latvijos vaistinių atsiskaitymo įrenginius (6)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“ atnaujina vieno iš didžiausių Latvijos vaistinės tinklų „Meness aptieka“ atsiskaitymo įrangą ir užtikrina sėkmingą įrenginių veikimą skaityti »

„Penki kontinentai“ prisijungė prie „DUOday“ iniciatyvos (9)

Iniciatyvos tikslas – sudaryti sąlygas negalią turintiems žmonėms integruotis į visuomenę, pasijusti reikšmingiems, išbandyti įvairius darbus. skaityti »

„Penki kontinentai“ tarptautiniame forume pristatė sprendimus bankiniam ir mažmeninės prekybos sektoriui (8)

BS/2 forume pristatė savo sukurtus programinius sprendimus bankiniam sektoriui „Cash Management.iQ“, „Service Desk.iQ“, „Vynamic Marketing“, taip pat mažmeninei prekybai ‒ savo partnerio „Qingdao CCL“ savitarnos kasų įrangą. skaityti »

„Vilties“ kaimynystės ir draugystės šventė ‒ socialinei izoliacijai mažinti (7)

„Saulė kasdieną šildo kiekvieną, nes ji myli mus“ – šiais žodžiais prasidėjo dvyliktoji kaimynystės ir draugystė šventė, kurią gegužės 27 d. organizavo Lietuvos sutrikusio intelekto žmonių globos bendrija „Viltis“. Bendrijos himno „Mes irgi galime mylėti“ tekstas pabrėžia tai, kas jos nariams yra svarbiausia ‒ supratimas ir meilė kiekvienam, nepaisant mūsų skirtybių. skaityti »