Emociukų gimtadienis. Kas pirmasis el. paštu išsiuntė šypsenėlę?

Publikuota: 2018 m. rugsėjo 19 d. trečiadienis

Moksliniais tyrimais nustatyta, kad 80 proc. informacijos žmogus perduoda neverbaliniu būdu – per veido išraišką, gestus ir pan. Šiuolaikiniame gyvenime bendraujant virtualiai, išgyvenimus ir nuotaiką padeda reikšti emociukai (ang. emoji) – ženkliukai, perteikiantys emociją.

O ar žinote, kas parašė pirmąjį emociuką – šonu paverstą šypsenėlę? Tai prieš 36-erius metus padarė amerikietis Scott E. Fahlman. 1982 m. rugsėjo 19 d. privataus universiteto Karnegi Mellon (Pitsburge) profesorius Scott E. Fahlman pirmą kartą išsiuntė el. laišką, pavartodamas linksmą ir liūdną veidukus, sudarytus iš klaviatūros simbolių. Jo laiško turinys: „Siūlau naudoti tokį ženklą žymėti juokeliams :-) Žiūrėkite pavertę galvą šonu. Gali būti, kad norėsite sutrumpintai pažymėti ir nuliūdimą, tuomet naudokite :-( “

Taigi rugsėjo 19-oji laikoma emociukų gimtadieniu. Emociukai taip įsigalėjo, kad be jų nebeįsivaizduojame el. laiškų. Minėto universiteto studentai prikūrė ir daugiau emociukų: su primerkta akimi ;-) ir be nosies :) bei :( , vaizduojantį A. Linkolną =|:-)=, Kalėdų senelį *<:-) ir kt.

Emociukai išpopuliarėjo interneto pokalbių programėlėse, socialiniuose tinkluose ir jau nebeguli šonu. Dabar jie perteikia ne tik linksmą ar liūdną nuotaiką, bet ir galybę kitų emocijų, jie vaizduoja ir įvairius herojus, personažus, vėliavas, horoskopo ženklus, šventinius atributus ir t.t.

„Dabar emociukai atrodo savaime suprantamas dalykas. Jaunimas nesusimąsto, kad kažkada internete būdavo bendraujama tik žodžiais, nenurodant savo emocijų, – sako šviesolaidinį tinklą „Penki“ valdančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ direktorius Romas Rimgaila. – Tačiau prieš 36-erius metus Scotto E. Fahlmano pasiūlymas buvo priimtas skeptiškai – neva, argi galima nurodyti žmogui, kada juoktis, kada liūdėti? Nejau neužtenka žodžių perteikti savo mintims ir emocijoms?“.

Pats Scott E. Fahlman tikino, kad kompiuterininkų humoras kartais būna gana kandus, kad net gali kai ką įžeisti ar užrūstinti. Tokio sakinio gale parašius šypsenėlę, paaiškinama, kad informacija sakoma ne rimtai, o tik juokais.

Vis dėlto pamažu emociukai prigijo, nes jie ne tik taupo laiką, simbolių skaičių (ypač kai rašome SMS), bet ir padeda aiškiau išreikšti savo emocijas. Juk net esant liūdnai situacijai galima parašyti linksmesnį emociuką, taip perduodant draugui žinutę, kad tau skaudu, bet nepyksti.

Ar emociukus galima naudoti bendraujant su klientais? R. Rimgaila sako, kad viskas priklauso nuo situacijos ir konteksto. „Kadangi tarp mūsų klientų yra daug jaunimo, kuris mėgsta reikšti emocijas įvairiais ženkliukais, siekiant sukurti artimą, jaukų ryšį, į juos kreipiantis galima naudoti emociukus. Tačiau vyresnio amžiaus žmonės dėl jų vartojimo gali įsižeisti, manydami, kad į juos žiūrima nepagarbiai ar nerimtai. Emociukai netinka tuomet, kai kalbama apie rimtus reikalus“, – sako šviesolaidinio tinklo „Penki“ vadovas.

Šių metų spalio 28 m. pirmasis šviesolaidinis tinklas Lietuvoje (dabar besivadinantis „Penki“) švęs 20 metų gimtadienį. Ta proga „Penki“ internetą, išmaniąją TV ir daugybę papildomų paslaugų galite įsigyti už 20 Eur/mėn.

Šaltinis: PENKI
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

„Penki kontinentai“ prisideda prie socialinės iniciatyvos kovoje su COVID-19

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ reiškia didžiulę padėką visiems socialiai atsakingiems piliečiams, savanoriams ir verslo atstovams, kurie koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu teikia paramą medikams, senjorams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms. Įvairių socialinių projektų... skaityti »

„Penki kontinentai“ prisideda prie socialinės iniciatyvos kovoje su COVID-19

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ reiškia didžiulę padėką visiems socialiai atsakingiems piliečiams, savanoriams ir verslo atstovams, kurie koronaviruso (COVID-19) pandemijos metu teikia paramą medikams, senjorams ir kitoms socialiai jautrioms grupėms. Įvairių socialinių projektų įgyvendinimui įmonių grupė skyrė 50 tūkst. eurų. skaityti »

„Penki“ siūlo savo žiūrovams 16-ika nemokamų TV kanalų

Kad Vilniaus gyventojų laisvalaikis karantino laikotarpiu būtų turiningesnis, šviesolaidinio interneto bei išmaniosios TV tinklas „Penki“ išplėtė nemokamų TV kanalų pasirinkimą. skaityti »

Darbuotojai dirba iš namų? Būtina iš naujo peržiūrėti įmonės informacijos saugumo politiką

Lietuvos Vyriausybei paskelbus šalyje karantiną dėl koronaviruso pandemijos, Lietuvos įmonių vadovai raginami sudaryti sąlygas darbuotojams dirbti nuotoliniu būdu. Ar verslas, siūlydamas savo darbuotojams nuotolinio darbo galimybes yra tinkamai pasiruošęs ne tik iš techninės pusės, bet ir gali užtikrinti apsaugą nuo kibernetinių įsilaužimų? skaityti »

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu

Įmonių grupė „Penki kontinentai“, reaguodama į koronaviruso (COVID-19) plitimą ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimą visoje Lietuvoje skelbti privalomą karantiną, taip pat į kitų šalių, kuriose veikia grupės atstovybės, Vyriausybių rekomendacijas, dalį savo veiklos vykdys nuotoliniu būdu. skaityti »

BS/2 – sertifikuota „Datalogic“ techninės priežiūros paslaugų partnerė Azerbaidžane

Technologinius sprendimus bankams ir prekybininkams siūlanti bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2), priklausanti „Penkių kontinentų“ įmonių grupei, tapo pasaulinės prekybos įrangos gamintojos „Datalogic“ sertifikuota techninės priežiūros paslaugų partnere Azerbaidžane. skaityti »

„TransLink.iQ“ – naujas T. Dadaševo tyrimo objektas

Tachmasibas Dadaševas rengia naują knygą. Šį kartą dėmesio centre – atsiskaitymai be grynųjų pinigų, el. kortelių skaitytuvai ir jų tinklams stebėti bei valdyti skirtas programinis sprendimas „TransLink.iQ“. skaityti »

Baltijos šalių konferencijoje – diskusijos apie debesijos paslaugų įtaką verslui

Užsakomąsias ITT paslaugas „ProfIT“ teikiančios UAB „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ atstovai lankėsi tarptautinėje Baltijos šalių konferencijoje „Verslo transformacija – darbas debesyse“. skaityti »

Kovas – Klientų mėnuo!

Kovo 19-oji paskelbta Tarptautine kliento diena. Šiemet ji minima 10-ąjį kartą. Ar žinote, kad šios šventės iniciatoriai – Lietuvos verslininkai? Būtent iš Lietuvos šventė paplito po visą pasaulį. Jos tikslas – parodyti dar didesnį dėmesį klientams, padėkoti jiems. skaityti »

„EuroShop 2020“: kaip keičiasi prekybos įrangos pasaulis

Vokietijoje, Diuseldorfe, š. m. vasario 16–20 dienomis vyko didžiausia pasaulyje mažmeninės prekybos įrangos atstovams ir partneriams skirta paroda „EuroShop 2020“. skaityti »

Latvijos mikrofinansų organizacija LAKS išduoda paskolas bankomatuose pagal pirštų atspaudus

Mikrofinansų organizacijos lanksčiai žiūri į paskolų teikimą mažmeninės prekybos klientams ir tuo yra pranašesnės už didelius bankus. Jos neretai siūlo supaprastintą paskolų įforminimo procedūrą ir yra pasirengusios dirbti su didesnės rizikos segmento klientais. skaityti »