IPTV plėtros kryptys: mažmeninė prekyba ir bankininkystė

Publikuota: 2012 m. liepos 3 d. antradienis

 

2012 metų pradžioje Miunchene vykusioje konferencijoje asociacija „FTTH Council Europe“ pranešė, kad pagal šviesolaidinio interneto plėtrą ir technologinių paslaugų prieinamumą vartotojui bei verslui tarp Europos šalių trečią kartą iš eilės pirmauja Lietuva. Dabar šviesolaidinis tinklas ne tik suteikia galimybę naudotis greitu internetu – neatsiejama jo dalis yra ir IPTV (angl. internet protocol television) paslaugos, šiuolaikinėje medijoje tapusios inovatyviu sprendimu.

Įmonių grupė „Penki kontinentai“ dar 1998 metais pradėjo projektuoti bei tiesti šviesolaidinį tinklą „Skynet“ ir siekė plėtoti būtent IPTV paslaugas. 2001 metais pradėti laboratoriniai tyrimai, pasirinktos IPTV technologijos ir įranga.

Šiandien, ko gero, neverta sustoti ties dabartinėmis interaktyvių paslaugų charakteristikomis, suprantamomis visiems tokių paslaugų teikėjams. Tarkim, „Gyva“ ТV, kurią sudaro: elektroninis TV gidas, mėgstami, papildomi, personaliniai kanalai, tėvų draudimo sistema, daugybės paslaugų pasirinkimas pagal užklausą, „Home Media Gateway“, socialiniai tinklai, internetas ir virtualios paslaugos, vaizdo nuoma ir virtuali kino salė. O kur dar papildomos paslaugos: „Google Maps“, „Facebook“, „Twitter“, „Youtube“, „Picasa“, RSS (naujienų resursai), žaidimai, orų prognozė, vardadienių datos ir paieška pagal vardą bei datą, valiutų kursas, lėktuvų skrydžių tvarkaraštis, apskaita ir kt. Pastaroji funkcija ypač patogi ir svarbi vartotojui. Taikant „Smart House“ sprendimus televizoriaus ekrane vartotojas mato einamųjų sąskaitų balansą ir, kas svarbiausia, gali jas apmokėti.

Dabar dauguma IPTV technologijų kūrėjų stengiasi personalizuoti televiziją ir visą turinį, kurį galima kurti ir valdyti pagal vartotojo pageidavimus. Naudotojui turi būti suteikta galimybė pagal asmeninius poreikius, įpročius, skonį, gyvenimo būdą, veiklos sferą pačiam kurti tai, ką jis nori matyti ekrane. Ir čia atsiveria milžiniškos galimybės. Vartotojas TV ekrane gali sau leisti pirkti, parduoti, peržiūrėti išrašus, tarp jų – ir bankinius, apmokėti sąskaitas, prireikus reklamuoti savo produktus ar paslaugas grafiniuose languose (angl. widgets). Be to, personalizuotą turinį galima valdyti įvairiais įrenginiais. Taigi planšetė ar išmanusis telefonas gali būti panaudoti kaip „protingas“ pultas.

Kalbant apie dabartinę įmonių grupės „Penki kontinentai“ plėtrą, svarbu akcentuoti naują bankinių paslaugų  ir mažmeninio verslo platformą „IPTV Retail & Banking“. Tai toks pat visavertis kanalas kaip ir banko filialai su visa būtina įranga (EFT-POS terminalai, kasos sistemos, grynųjų pinigų įdėjimo ir išėmimo bankomatai), internetine ir mobiliąja bankininkyste. IPTV aplinkoje televizorius tampa tarpininku tarp banko ir banko kliento, prekybos tinklo ir pirkėjo. Tai labai perspektyvi sritis. Dėl įprastos ir skaidrios sąsajos vartotojas gali lengvai valdyti savo sąskaitas, atlikti bankines operacijas, atidaryti virtualias sąskaitas, peržvelgti bankinius suteiktų paslaugų išrašus, elektroninėse parduotuvėse rinktis pagal kainą ir kokybę priimtiniausias prekes, sumokėti ir užsisakyti pristatymą. Išmanųjį telefoną ar planšetę naudojant kaip televizoriaus pultą minėtų paslaugų valdymas tampa dar paprastesnis ir patogesnis. Be to, kuriant minėtus programinius sprendimus ypatingas dėmesys skiriamas automatinio priminimo sistemai – be jos šiuolaikiniame dinamiškame pasaulyje sunku valdyti informacijos srautus. Ši sistema geba tapti išmintinga pagalbininke, t. y. ją galima sinchronizuoti su tokiomis paslaugomis, kaip el. komercija ir socialiniai tinklai. Tarkim, sistema gali automatiškai užsakyti puokštę gėlių jūsų draugo gimimo dienos proga, jei bičiulio gimimo data įvesta jūsų kalendoriuje ar rasta socialiniame tinkle. Кai gėlės ar dovana bus pristatyta, jūs iš laimingo šventės kaltininko gausite vaizdo atsakymą, jį bus galima peržiūrėti iš bet kurio įrenginio ir šiuo įvykiu pasidalyti su visais draugais.

Šiame kontekste būtina paminėti ir kitą įmonės sukurtą ir įdiegtą sistemą „Smart House/Office/Metering“. Ji automatiškai nuskaito skaitiklių parodymus (dujų, karšto ir šalto vandens, elektros), esant nustatytiems tarifams juos sugeneruoja, išsaugo ir vėliau apmoka sąskaitas. Integravus šį „IPTV Retail & Banking“ sprendimą apmokėti sąskaitas – vienas juokas. Skyrius „Mano šeimos biudžetas“ leidžia vartotojui analizuoti savo bet kurio laikotarpio finansinius srautus. Tuo pat metu mokėjimų ir lojalumo sistema PAYLО suteikia galimybę atsižvelgti į sąskaitą apmokančio kliento lojalumą. Dėl minėtų produktų tarpusavio sąveikos bendrovei teko sukurti sistemą „Central Video Management.iQ“ (IPTV), kuri gali būti ne tik plačiai naudojama valdant reklamą bankų ir mažmeninės prekybos tinkluose (pagal „Direct Market“ koncepciją (personalizuota komunikacija), bet ir analitinių duomenų bazėje analizuoti šio būdo efektyvumą. Tačiau kad tokios paslaugos kuo greičiau patektų į TV ekranus, būtina standartizuoti ir suvienodinti tarpinę programinę įrangą (angl. middleware), galutinius įrenginius, pasirengti sertifikavimo, standartizavimo procedūroms ir kt. Tai rimtas uždavinys.

Didelis vaidmuo valdant personalizuotos televizijos turinį tenka „Social TV“ („Socialinei televizijai“), ją galima pavadinti nauja socialinės komunikacijos plėtros pakopa. Pagrindinis skiriamasis „Social TV“ bruožas – medijos turinio integravimas su visais įmanomais socialiniais tinklais – „Facebook“, „Twitter“ ir kitais.

Tuo pat metu labai daug priklauso nuo plačiajuosčio interneto techninės įrangos, garantuojančios saugų pristatymą ir techninę medijos turinio priežiūrą. Diegdama šviesolaidinį tinklą „Skynet“ bendrovė naudoja „Cisco Systems“ ir „Motorola Mobility“ įrangą, kuri užtikrina pristatymą ir vaizdo signalo šifravimą. Tai leidžia sustiprinti kovą su piratiniu kopijavimu, taip pat suteikia aukštos kokybės HD ir 3D formatų turinį. Juk tobulėja ne tik technologijos, bet ir sukčiavimo metodai. Turėdama daugybės metų praktinio darbo bankininkystės ir mažmeninės prekybos srityje patirtį ir ne sykį sertifikavusi įvairiausius standartus, tarp jų – PCI DSS (angl. Payment Card Industry Data Security Standard), PA-DSS (angl. The Payment Application Data Security Standard), ISO 20000 ir šiomis dienomis ISO 27001, bendrovė maksimaliai greitai diega „IPTV Retail & Banking“ technologijas. Be to, pastaruosius 8 metus bendrovė SSC siūlo elektroninio parašo paslaugą pagal standartus CA (angl. Certificate Authority), PKI (angl. Public Key Infrastucture), kurie yra tarsi pasitikėjimo centras tikrinant el. parašo autentiškumą. Artimiausiu metu klientas, paslaugų teikėjas, medijos turinio operatorius galės įsitikinti, kokie svarbūs ir būtini yra įvairių IPTV paslaugų standartai.

Žinoma, kalbant apie IPTV mažmeninės prekybos ir bankininkystės plėtrą būtina prisiminti istoriją. Jauni žmonės, kurie šiandien yra pagrindiniai IPTV paslaugų vartotojai, gimė tais laikais, kai buvo televizorius, vaizdo magnetofonas, kompiuteris, internetas, mobilusis telefonas. Daugiau nei prieš 50 metų atsirado pirmieji televizoriai, o prieš 40 metų – kompiuterinių sistemų ekranai. Nuo to laiko stebint spartų technologijų šuolį, žinant mobiliųjų įrenginių ir interaktyvių paslaugų integraciją nesunku numatyti, kaip atrodys personalizuotas interaktyvus integruotas medijos turinys. Tai tam tikra prasme patogaus dizaino televizoriaus ir kompiuterio simbiozė, dabar siūloma didžiausių kompanijų. Tai jau tapo savaime suprantamu dalyku ir nieko nebestebina.

Nuo 1996 metų įmonių grupė „Penki kontinentai“ teikia interneto paslaugas, o nuo 1998-ųjų pradžios pradėta projektuoti ir tiesti šviesolaidinį tinklą „Skynet“. Kompanija pirmoji Lietuvoje pasiūlė šviesolaidinį internetą ir IP televiziją. Jau dabar siūlomas IPTV paslaugų rinkinys, leidžiantis integruotis ne tik į mažmeninės prekybos ir bankininkystės sektorius, bet ir į medicinos, turizmo, nuotolinio mokymo, intelektinio būsto, elektroninio balsavimo ir apsaugos sistemas.

Įmonių grupė taip pat aktyviai diegia ir taiko IPTV/OTT technologiją, leidžiančią realiojo laiko režimu transliuoti vaizdo ir garso medžiagą į bet kurį įrenginį – kompiuterį, televizorių, išmanųjį telefoną ar planšetę – bet kurioje pasaulio vietoje. Taikant OTT paslaugą uždariems ar viešiems renginiams bei konferencijoms tiesiogiai transliuoti galima padidinti konkurencingumą ir mobilumą bet kurioje sferoje – nuo bankų ir prekybos centrų iki pramogų centrų ir švietimo įstaigų. Tiesioginio eterio režimu HD formatu ir aukštesniu išrenkamas transliacijos tipas – viešas ar tik registruotiems vartotojams. Taikydami tokią paslaugą bankai ar mažmenininkai turi galimybę realiojo laiko režimu teikti būtiną informaciją klientui. Visa tai daro įtaką interaktyvioms rinkodaros galimybėms ir didina pardavimą.

Kelių dešimtmečių patirtis stebint medijos paslaugų plėtrą leidžia prognozuoti, kad IPTV mums atveria neribotų galimybių teikiant įvairias interaktyvias paslaugas konkrečiam žmogui. Kuo teisingiau tos paslaugos bus adresuotos ir personalizuotos, tuo labiau žmogus pasitikės įrenginiu, juk šiandien prietaisas tampa mūsų patarėju ir draugu.

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lenkijos rinkai „ASHBURN International“ siūlo iškart du produktus

XI-ajame skaitmeninės eros be grynųjų pinigų kongrese Varšuvoje „ASHBURN International“ pristatė atsiskaitymo technologijų ir mokėjimo terminalų valdymo sprendimus. skaityti »

BS/2 ir „Modern Expo“ plečia veiklą Baltijos šalyse

BS/2 teikia kompleksines mažmeninės prekybos įrangos tiekimo paslaugas. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė trečius metus dalyvavo „DUOday“

Įmonių grupė siekia kuo dažniau prisidėti prie neįgalių asmenų integracijos į visuomenę. skaityti »

BS/2 atstovai dalyvavo Lietuvos-Azerbaidžano verslo forume

2023 m. gegužės 22 d. Vilniuje vyko Lietuvos-Azerbaidžano verslo forumas. skaityti »

Bėgimo į „Europą“ iššūkį įveikė 20-imt „Penki kontinentai“ grupės darbuotojų!

„Penki kontinentai“ darbuotojų komanda trečius metus pelnė Gausiausios komandos vardą. skaityti »

Pirmasis Lietuvoje „Baltic Payment Forum“: kas nustebino ir įkvėpė

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė rėmė tarptautinį forumą „Baltic Payment Forum“. skaityti »

Lietuviai kavinėse ir restoranuose išleidžia vis daugiau, didėja ir arbatpinigių sumos 

Iki šių metų pirmojo ketvirčio pabaigos prie „MyTips“ prisijungė beveik 1 tūkst. Lietuvos padavėjų ir barmenų. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė Sakartvele įgyvendina naują nestandartinį mokėjimų sprendimą

„BS/2 Georgia“ ir „ASHBURN International“ kartu su vienu didžiausių Sakartvelo bankų „TBC Bank“ sukūrė naują nestandartinį mokėjimo sprendimą kavos kapsulių gamintojai „Meama“. skaityti »

Sakartvelo bankai vertina lietuvišką mokėjimo terminalų valdymo sprendimą

Dar vieno Sakartvelo banko mokėjimo kortelių skaitytuvų veiklą padeda užtikrinti „ASHBURN International“ programinis sprendimas „TransLink.iQ“. skaityti »

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ istorija – autoritetingame žurnale „Newsweek“ 

Aštuoniose šalyse veikianti „Penkių kontinentų“ įmonių grupė atkreipė vieno įtakingiausių ir labiausiai gerbiamų pasaulyje verslo leidinių „Newsweek“ dėmesį. skaityti »