Ką daryti, kad bankomatai neštų pelną?

Publikuota: 2018 m. birželio 21 d. ketvirtadienis

Užtikrinti sėkmingą bankomatų tinklo veiklą finansų institucijoms kasmet kainuoja šimtus tūkstančių eurų. Kiekvienas bankas renkasi šių išlaidų mažinimo strategiją. Kai kurie taupo, diegdami naujus savitarnos įrenginius, daugiau paslaugų teikdami per internetinę bankininkystę ir motyvuodami klientus atlikti daugiau negrynųjų pinigų mokėjimo operacijų. Kiti – atvirkščiai, savitarnos kanalą mato kaip perspektyvų pajamų šaltinį: galima susitaikyti su įrenginių priežiūros išlaidomis arba investuoti į naujus, atsiperkančius ir pelną nešančius bankomatus bei mokėjimo kioskus.

Akivaizdžiausiai pelningas bankomatų „įdarbinimo“ būdas – tiesioginis klientų aptarnavimo mokestis, kuris priklauso nuo teikiamų paslaugų rūšies ir daugelio kitų veiksnių. Pavyzdžiui, naudojimasis savitarnos įrenginiu Lenkijoje gali atsieiti 3–4 proc. nuo nuimamos grynųjų pinigų sumos, Ispanijoje klientas gali sumokėti iki 6 proc., o Rusijoje – iki 400 rublių (5,4 euro).  

Toks mokesčių sistemos neskaidrumas klaidina žmones ir skatina atsisakyti naudojimosi „svetimais“ bankomatais paslaugų, o tai ženkliai sumažina taip apsidrausti bandančių klientų prieinamumą prie savitarnos kanalų.

Dėl šios priežasties bankai ir nepriklausomi bankomatų tinklų operatoriai dažnai atsisako tiesioginių mokesčių už naudojimąsi įrenginiais, mainais teikdami papildomas paslaugas. Toks uždarbio būdas, kliento akimis žiūrint, labiau pateisinamas, nes jam suteikiama galimybė gauti unikalią paslaugą, naudojantis konkrečios organizacijos įrenginiais.

1. Bankomato naudojimas atsiskaitymo operacijoms atlikti

Vienas iš pagrindinių būdų, kaip gauti pajamų iš savitarnos įrenginių, –per juos teikti papildomas paslaugas.

Papildžius standartines funkcijas atliekantį bankomatą mokėjimo kioskų galimybėmis, galutinis vartotojas per jį gali atsiskaityti už komunalines ir telekomunikacijų paslaugas, sumokėti mokesčius valstybei, baudas ir atsiskaityti už įvairias prekes.

Be to, tokie įrenginiai suteikia daugiau galimybių dirbti su banko sąskaitomis ir pinigų pervedimais.

Bankas gali kurti abipusiškai naudingus santykius su įvairių paslaugų teikėjais, savo savitarnos įrenginius siūlydamas naudoti kaip sąveikos su klientais kanalą ir už sudarytus sandorius gauti komisinius. Platesnis teikiamų paslaugų asortimentas ir, palyginti su konkurentais, mažas aptarnavimo mokestis gali tapti bankomatų tinklo konkurenciniu pranašumu. Kai kuriais atvejais bankams ir nepriklausomiems operatoriams pavyksta perimti įvairių valstybinių ir komercinių organizacijų (ligoninių, notarų biurų, mokesčių tarnybų, policijos padalinių) mokėjimų priėmimo funkcijas.

Pažangūs programiniai sprendimai, atliekantys tokių mokėjimų priėmimo funkcijas, leidžia įkelti įvairių atliktų operacijų duomenų analizę. Pavyzdžiui, BS/2 sukurtas sprendimas „Payments.iQ“ leidžia įvertinti, kiek bankomatų tinklo operatoriui naudinga tam tikra paslauga. Tai suteikia galimybę atsižvelgiant į poreikius pritaikyti paslaugų kompleksą ir pakoreguoti patį paslaugų teikimo formatą.

2. Valiutos keitimas bankomatuose

Keleto Europos institutų atlikti pasauliniai turizmo tyrimai rodo, kad 6 iš 10-ies į kitas šalis privačiai ar su verslo vizitu keliaujančių asmenų susiduria su grynųjų pinigų keitimo problema. Daugeliu atvejų viso to priežastis – dideli oro uostuose ir geležinkelio stotyse įsikūrusių valiutos keityklų mokesčiai. Apie kai kuriose šalyse nelaimėliams turistams taikomus paslaugų teikimo mokesčius, sudarančius ketvirtį ar net trečdalį keičiamos sumos, jau galima kurti legendas, kurios, deja, turi realų pagrindą.

Nepaisant to, valiutos keitimas yra funkcija, kurią palyginti nesudėtinga įdiegti moderniuose bankomatuose. Be to, galutinis vartotojas reikiamų pinigų tokiu atveju galėtų išsigryninti ne tik oro uoste ar kitose masinių susibūrimų vietose, o ir bet kurioje prekybos vietoje, kur tik atsiranda poreikis. Taip paslaugų prieinamumo lygį galima padidinti keliskart.

Kad būtų galima išplėsti savitarnos įrenginių funkcionalumą, tereikia įdiegti specializuotą programinį sprendimą. Pavyzdžiui, į bankomatą įdiegta BS/2 sistema „FCX.iQ“ leidžia nustatyti aptarnavimo mokesčio dydį ir sudaryti sąlygas kiekviename tinklo įrenginyje išsikeisti nustatytą valiutą, atsižvelgiant į paklausą. Taip kiekvienas bankomatas tampa kompaktišku ir efektyviu, ypatingos priežiūros nereikalaujančiu valiutos keitimo punktu.

3. Reklamos paslaugos bankomate

Savitarnos įrenginių pelningumą galima padidinti net ir netaikant kokių nors mokesčių jais besinaudojantiems. Pakanka suvokti, kad šiuolaikiniame pasaulyje bankomatai yra puiki tikslinės reklamos erdvė.

Šiuo metu pasaulyje naudojama daugiau nei 3 milijonai bankomatų, iš kurių kiekvienas gali rodyti reklaminius pranešimus, teikti vartotojams informaciją apie bankines ir kitokias paslaugas. Norėdami pademonstruoti savo arba partnerių reklamą, daugelis bankų ir nepriklausomų bankinių tinklų operatorių savo įrenginiuose įtaiso netgi papildomus ekranus.

Reklaminiai ekranai yra dinamiški ir gali būti keičiami, atsižvelgiant į klientų savitarnos įrenginių naudojimo įpročius, įskaitant ir interaktyvios sąveikos galimybę.

Taigi reklamos užsakovas gali tikėtis pakankamai įtaigaus reklaminės medžiagos pateikimo būdo klientui, o tai ypač svarbu informuojant apie produkto ir paslaugos vertę.

Savitarnos įrenginių panaudojimas reklamai atveria naujas galimybes įgyvendinti tiesioginės rinkodaros (angl. Direct Marketing) strategiją, nes klientas gali būti klasifikuojamas pagal įvairius parametrus. Naudodamiesi tuo, bankai savo rinkodaros veiklą gali nukreipti į jiems svarbesnius klientus.

Viena stambiausių pasaulyje kompleksinių savitarnos sistemų tiekėja „Diebold Nixdor“ šiuo tikslu naudoja sprendimą „Vynamic Marketing“, padedantį centralizuotai valdyti vaizdo reklamos pateikimą ir gauti statistiką apie jos aprėptį, klientų segmentą bei kitą su klientų veikla susijusią informaciją.  

Taigi požiūris į bankomatų tinklą vien tik kaip į išlaidas (be to, nemenkas) keičiasi.

Finansinėms institucijoms, ištikimoms savo savitarnos kanalo plėtrai, suteikiamos vis veiksmingesnės priemonės savitarnos įrenginių tinklo pelningumui didinti. Šiuolaikiški sprendimai yra papildoma varomoji jėga, siekiant patenkinti ir toliau didėjančią išsigryninimo paklausą.

Jei patiko šis straipsnis, siūlome prenumeruoti mūsų naujienlaiškį, kad reguliariai gautumėte naujausią informaciją ir išskirtinių BS/2 pasiūlymų.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Lenkijos rinkai „ASHBURN International“ siūlo iškart du produktus

XI-ajame skaitmeninės eros be grynųjų pinigų kongrese Varšuvoje „ASHBURN International“ pristatė atsiskaitymo technologijų ir mokėjimo terminalų valdymo sprendimus. skaityti »

BS/2 ir „Modern Expo“ plečia veiklą Baltijos šalyse

BS/2 teikia kompleksines mažmeninės prekybos įrangos tiekimo paslaugas. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė trečius metus dalyvavo „DUOday“

Įmonių grupė siekia kuo dažniau prisidėti prie neįgalių asmenų integracijos į visuomenę. skaityti »

BS/2 atstovai dalyvavo Lietuvos-Azerbaidžano verslo forume

2023 m. gegužės 22 d. Vilniuje vyko Lietuvos-Azerbaidžano verslo forumas. skaityti »

Bėgimo į „Europą“ iššūkį įveikė 20-imt „Penki kontinentai“ grupės darbuotojų!

„Penki kontinentai“ darbuotojų komanda trečius metus pelnė Gausiausios komandos vardą. skaityti »

Pirmasis Lietuvoje „Baltic Payment Forum“: kas nustebino ir įkvėpė

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė rėmė tarptautinį forumą „Baltic Payment Forum“. skaityti »

Lietuviai kavinėse ir restoranuose išleidžia vis daugiau, didėja ir arbatpinigių sumos 

Iki šių metų pirmojo ketvirčio pabaigos prie „MyTips“ prisijungė beveik 1 tūkst. Lietuvos padavėjų ir barmenų. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė Sakartvele įgyvendina naują nestandartinį mokėjimų sprendimą

„BS/2 Georgia“ ir „ASHBURN International“ kartu su vienu didžiausių Sakartvelo bankų „TBC Bank“ sukūrė naują nestandartinį mokėjimo sprendimą kavos kapsulių gamintojai „Meama“. skaityti »

Sakartvelo bankai vertina lietuvišką mokėjimo terminalų valdymo sprendimą

Dar vieno Sakartvelo banko mokėjimo kortelių skaitytuvų veiklą padeda užtikrinti „ASHBURN International“ programinis sprendimas „TransLink.iQ“. skaityti »

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ istorija – autoritetingame žurnale „Newsweek“ 

Aštuoniose šalyse veikianti „Penkių kontinentų“ įmonių grupė atkreipė vieno įtakingiausių ir labiausiai gerbiamų pasaulyje verslo leidinių „Newsweek“ dėmesį. skaityti »