Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Publikuota: 2019 m. sausio 15 d. antradienis

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. Vidutinis augimo tempas siekia 12 proc. per metus. Užsienio įmonės aktyviai investuoja į šios šalies mažmeninės prekybos plėtrą. Šis rinkos sektorius šiuo metu pats patraukliausias po naftos ekonomikos. Jo būklė atspindi ir šalies gyventojų pragyvenimo lygį. 

Veržli Azerbaidžano prekybos infrastruktūros plėtra kuria palankias sąlygas naujiems prekybos tinklams įsitvirtinti. Pastarųjų metų tendencija – itin didelių prekybos tinklų atsiradimas, kurie keičia anksčiau buvusias populiarias mažas parduotuves, kioskus ir prekyvietes. 

„Dar visai neseniai, prieš atsirandant dideliems prekybos centrams, šalies gyventojai neturėjo galimybės apsipirkti patogiai ir greitai. Norint nusipirkti viską, ko reikia buičiai, jiems tekdavo eiti į kelias mažas parduotuves ir sugaišti daug laiko. Šiuolaikinės parduotuvės patogios tuo, kad po vienu stogu galima įsigyti geriausios kokybės prekių už prieinamą kainą. Dideli prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir laisvalaikio leidimo centrais, –  teigia įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančios bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev. 

BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev.

Anot jo, Azerbaidžano prekybininkai iš esmės pakeitė parduotuvių kūrimo koncepciją. Jie modernizuoja prekybos erdves, atsižvelgdami į pasaulines tendencijas: didina prekybos salių plotą ir kasų skaičių, perka specializuotą techninę įrangą, plečia sandėliavimo patalpas. Didžiulis dėmesys skiriamas klientų aptarnavimo kokybės gerinimui, klientų patogumui ir greitam apsipirkimui. 

Pagrindinė prekybos tinklų užduotis – užtikrinti platų prekių pasirinkimą ir artimą, kokybišką ryšį su pirkėjais. Rinkodaros tyrimai rodo, kad klientai nori, jog parduotuvėse būtų teikiama papildomų paslaugų, todėl prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir pramogų vieta. Juose veikia kavinės, restoranai, žaidimų erdvės vaikams, įvairių bankų filialai, vaistinės, siuvimo ateljė ir pan. 

Prancūzijoje ir Vokietijoje 80-90 proc. prekybos vyksta būtent dideliuose prekybos centruose, Lietuvoje šis skaičius siekia 70 proc. Azerbaidžane didieji prekybos tinklai dar tik populiarėja, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad prekyba sparčiai juda šia linkme. Šalies valstybinio statistikos departamento duomenimis, 2018 m. sausį–rugsėjį 16,9 proc. vartotojiškos produkcijos buvo parduota prekybos centruose, 50,8 proc. – per privačius prekybininkus, 32,3 proc. – turguose. Per pirmuosius devynis 2018 m. mėnesius produkcijos, realizuotos per mažmeninės prekybos tinklus, pajamos sudarė 26,2 mln. manatų, t.y., 2,7 proc. viršijo 2017 m. to paties laikotarpio rodiklius. 

Vartotojiškų išlaidų augimas rodo šalies gyventojų gyvenimo kokybės gerėjimą, urbanizacijos proceso dinamiką. 

„Vietinės prekybos įmonės, tarpusavyje konkuruodamos dėl pirkėjų, stengiasi įnešti į šalies mažmeninės prekybos sektorių reikšmingų naujovių. Prekybos tinklas AZAR atidarė pigių prekių parduotuvių, kuriose siūlomas platų prekių mažomis kainomis pasirinkimas. Sparčiai besiplečiantis prekybos tinklas „Bravo“ atnaujino savo parduotuvių dizainą, apšvietimo instaliacijas, šiuolaikiškai išdėstė prekes stelažuose. Prekybos tinklas RAHAT, šalyje veikiantis beveik 10 metų,  pristatė išskirtinės klasės parduotuves, kurių nėra netgi Lietuvoje. Jose parduodamos išskirtinės prabangios prekės“, – pasakoja Emil Musayev. 

Azerbaidžane veikiantys prekybos tinklai „Bravo“, „Fresco“, RAHAT ir SPAR plačiai naudoja savo parduotuvėse „Bizerba“ technologinę įrangą, kurią jiems pristatė Lietuvos įmonė BS/2, o prižiūri šios įmonės antrinė įmonė Azerbaiždane – BSKOM

2014 m. „Bizerba“ ir BS/2 pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri ir tapo mažmeninės prekybos sektoriaus plėtros Azerbaidžane  pagrindu. 

BS/2 tiekia įvairią prekybos įrangą: kasų, svėrimo, pjaustymo, žymėjimo ir eksploatacijos. Įmonė siūlo partneriams individualius technologinius ir programinius sprendimus, padedančius susikoncentruoti ties savo tiesiogine veikla. Inovaciniai BS/2 sprendimai automatizuoja prekybos tinklų darbą, paspartina personalo darbą, mažina išlaidas, o kartu ir augina klientų lojalumą. 

Azerbaidžanas – ne vienintelė užsienio rinka, kurioje dirba BS/2. Įmonė įgyvendina daugybę projektų Baltarusijoje, Sakartvele (Gruzijoje), Uzbekistane. Skirtingose šalyse sukaupta patirtis praverčia įgyvendinant naujus projektus. 

„Azerbaidžano rinka turi milžinišką potencialą mažmeninės prekybos srityje. Šalies gyventojų skaičius siekia 9 milijonus, t.y tris kartus viršija Lietuvos gyventojų skaičių. Prekyba šioje šalyje auga didžiuliu tempu, o kai kurios čia įgyvendintos inovacijos nustebintų netgi mūsų šalies gyventojams“, – tvirtina BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

Inkasatorių darbo priemonių apskaita. Nauja „Cash Management.iQ“ funkcija

Norint efektyviai kompleksiškai valdyti grynųjų pinigų srautus, svarbu centralizuotai stebėti jų būklę, banknotų ir monetų poreikį kiekviename pinigų išdavimo/įdėjimo objekte. skaityti »

ADM. Kuo naudinga saviinkasacija?

Saviinkasacija, arba netiesioginė inkasacija, – viena iš pagrindinių pastarųjų metų finansų srities tendencijų. skaityti »

Dėl pokyčių PENKI klientų aptarnavimo skyriuose „Madoje“ ir „IKI Šeškinė“

Nuo liepos 15 dienos prekybos centre „Mada“ (Viršuliškių g. 40) ir nuo rugpjūčio 18 d. „IKI Šeškinė“ (Šeškinės g. 32) esantys šviesolaidinio tinklo„Penki“ klientų aptarnavimo skyriai uždaromi. skaityti »

Kaip kinta bankomatų atakos ir kokia naujų grėsmių bankams kaina

Bankomatų atakų kasmet vis daugėja. Keičiasi jų pobūdis, jos sudėtingėja. skaityti »

„Penkių kontinentų“ įmonių grupė per pirmąjį 2019 m. ketvirtį uždirbo 10,9 mln. eurų pajamų

Unikalius informacinių technologijų sprendimus kuriančios įmonių grupės „Penki kontinentai“ pardavimo pajamos pirmąjį 2019 m. ketvirtį pasiekė 10,9 mln. Eur arba 25 proc. daugiau nei prieš metus per tą patį laikotarpį, kai grupės pajamos sudarė 8,7 mln. eurų. skaityti »

Uzbekistano bankui „Ipak Yuli“ įrengti automatizuoti valiutos keitimo centrai

Pastaraisiais metais bankiniame sektoriuje vyksta dideli savitarnos įrangos paskirties pokyčiai. skaityti »

Išmanioji televizija visą vasarą už neįtikėtiną kainą

Atėjus kalendorinei vasarai, „Penki“ nori pradžiuginti savo esamus ir būsimus klientus ypatingais pasiūlymais. Vasaros laikotarpiu užsisakę „Penki“ išmaniąją televiziją, ja vasaros mėnesiais galėsite naudotis tik už 1 Eur/ mėn. skaityti »

Lietuvos įmonė prisideda prie Nigerijos bankų saugumo

Afrika yra didelių kontrastų šalis, kurioje vienu metu galima aptikti aktyviai besiplėtojančius miestus, o šalimais – skurdą ir lūšnynų rajonus. skaityti »

Atgijusios legendinės lenktynės į 31-ą verslo centro „Europa“ aukštą

Po daugelio metų pertraukos Vilniuje vyko ekstremalusis bėgimas į 31-ą aukščiausio Baltijos šalyse verslo centro „Europa“ aukštą. skaityti »

„Penki kontinentai“ išleido knygą apie grynųjų pinigų judėjimą

Dar visai neseniai įmonių grupė „Penki kontinentai“ išleido Tachmasib Dadašev knygą „Šiuolaikinės vaizdo apsaugos platformos“, o šiandien vartome jau antrąją šio autoriaus knygą – „Grynųjų pinigų judėjimas: istorija ir technologinės perspektyvos“. skaityti »