Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Publikuota: 2019 m. sausio 15 d. antradienis

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. Vidutinis augimo tempas siekia 12 proc. per metus. Užsienio įmonės aktyviai investuoja į šios šalies mažmeninės prekybos plėtrą. Šis rinkos sektorius šiuo metu pats patraukliausias po naftos ekonomikos. Jo būklė atspindi ir šalies gyventojų pragyvenimo lygį. 

Veržli Azerbaidžano prekybos infrastruktūros plėtra kuria palankias sąlygas naujiems prekybos tinklams įsitvirtinti. Pastarųjų metų tendencija – itin didelių prekybos tinklų atsiradimas, kurie keičia anksčiau buvusias populiarias mažas parduotuves, kioskus ir prekyvietes. 

„Dar visai neseniai, prieš atsirandant dideliems prekybos centrams, šalies gyventojai neturėjo galimybės apsipirkti patogiai ir greitai. Norint nusipirkti viską, ko reikia buičiai, jiems tekdavo eiti į kelias mažas parduotuves ir sugaišti daug laiko. Šiuolaikinės parduotuvės patogios tuo, kad po vienu stogu galima įsigyti geriausios kokybės prekių už prieinamą kainą. Dideli prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir laisvalaikio leidimo centrais, –  teigia įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančios bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev. 

BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev.

Anot jo, Azerbaidžano prekybininkai iš esmės pakeitė parduotuvių kūrimo koncepciją. Jie modernizuoja prekybos erdves, atsižvelgdami į pasaulines tendencijas: didina prekybos salių plotą ir kasų skaičių, perka specializuotą techninę įrangą, plečia sandėliavimo patalpas. Didžiulis dėmesys skiriamas klientų aptarnavimo kokybės gerinimui, klientų patogumui ir greitam apsipirkimui. 

Pagrindinė prekybos tinklų užduotis – užtikrinti platų prekių pasirinkimą ir artimą, kokybišką ryšį su pirkėjais. Rinkodaros tyrimai rodo, kad klientai nori, jog parduotuvėse būtų teikiama papildomų paslaugų, todėl prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir pramogų vieta. Juose veikia kavinės, restoranai, žaidimų erdvės vaikams, įvairių bankų filialai, vaistinės, siuvimo ateljė ir pan. 

Prancūzijoje ir Vokietijoje 80-90 proc. prekybos vyksta būtent dideliuose prekybos centruose, Lietuvoje šis skaičius siekia 70 proc. Azerbaidžane didieji prekybos tinklai dar tik populiarėja, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad prekyba sparčiai juda šia linkme. Šalies valstybinio statistikos departamento duomenimis, 2018 m. sausį–rugsėjį 16,9 proc. vartotojiškos produkcijos buvo parduota prekybos centruose, 50,8 proc. – per privačius prekybininkus, 32,3 proc. – turguose. Per pirmuosius devynis 2018 m. mėnesius produkcijos, realizuotos per mažmeninės prekybos tinklus, pajamos sudarė 26,2 mln. manatų, t.y., 2,7 proc. viršijo 2017 m. to paties laikotarpio rodiklius. 

Vartotojiškų išlaidų augimas rodo šalies gyventojų gyvenimo kokybės gerėjimą, urbanizacijos proceso dinamiką. 

„Vietinės prekybos įmonės, tarpusavyje konkuruodamos dėl pirkėjų, stengiasi įnešti į šalies mažmeninės prekybos sektorių reikšmingų naujovių. Prekybos tinklas AZAR atidarė pigių prekių parduotuvių, kuriose siūlomas platų prekių mažomis kainomis pasirinkimas. Sparčiai besiplečiantis prekybos tinklas „Bravo“ atnaujino savo parduotuvių dizainą, apšvietimo instaliacijas, šiuolaikiškai išdėstė prekes stelažuose. Prekybos tinklas RAHAT, šalyje veikiantis beveik 10 metų,  pristatė išskirtinės klasės parduotuves, kurių nėra netgi Lietuvoje. Jose parduodamos išskirtinės prabangios prekės“, – pasakoja Emil Musayev. 

Azerbaidžane veikiantys prekybos tinklai „Bravo“, „Fresco“, RAHAT ir SPAR plačiai naudoja savo parduotuvėse „Bizerba“ technologinę įrangą, kurią jiems pristatė Lietuvos įmonė BS/2, o prižiūri šios įmonės antrinė įmonė Azerbaiždane – BSKOM

2014 m. „Bizerba“ ir BS/2 pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri ir tapo mažmeninės prekybos sektoriaus plėtros Azerbaidžane  pagrindu. 

BS/2 tiekia įvairią prekybos įrangą: kasų, svėrimo, pjaustymo, žymėjimo ir eksploatacijos. Įmonė siūlo partneriams individualius technologinius ir programinius sprendimus, padedančius susikoncentruoti ties savo tiesiogine veikla. Inovaciniai BS/2 sprendimai automatizuoja prekybos tinklų darbą, paspartina personalo darbą, mažina išlaidas, o kartu ir augina klientų lojalumą. 

Azerbaidžanas – ne vienintelė užsienio rinka, kurioje dirba BS/2. Įmonė įgyvendina daugybę projektų Baltarusijoje, Sakartvele (Gruzijoje), Uzbekistane. Skirtingose šalyse sukaupta patirtis praverčia įgyvendinant naujus projektus. 

„Azerbaidžano rinka turi milžinišką potencialą mažmeninės prekybos srityje. Šalies gyventojų skaičius siekia 9 milijonus, t.y tris kartus viršija Lietuvos gyventojų skaičių. Prekyba šioje šalyje auga didžiuliu tempu, o kai kurios čia įgyvendintos inovacijos nustebintų netgi mūsų šalies gyventojams“, – tvirtina BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai,... skaityti »

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas (1)

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai, bendradarbiaudami su mokėjimo sistemomis, padidino bekontakčio atsiskaitymo be būtinybės įvesti PIN kodą limitą. skaityti »

Nauja „ATMeye.iQ“ paskirtis: paštomatų stebėsena (1)

Prekių pristatymas iš elektroninių parduotuvių į paštomatus kasmet vis labiau populiarėja. Vienos stambiausių Amerikos siuntų pristatymo tarnybų „Pitney Bowes“ duomenimis, nuo 2014 iki 2018 metų prekių siuntų visame pasaulyje išaugo net 104 proc. – nuo 43 mlrd. iki 87 mlrd. per metus. Skaičiuojama, kad siuntinių skaičius 2025 metais viršys 200 mlrd. skaityti »

3 naujos „Cash Management.iQ֧“ sistemos apsaugą stiprinančios funkcijos

Atnaujinant BS/2 sistemą „Cash Management.iQ“, buvo siekiama dar labiau padidinti informacijos saugumo lygį, taip pat atitikti augančius tarptautinius saugumo standartų reikalavimus, kurių laikosi šiuolaikiniai bankai, inkasavimo tarnybos ir mažmeninės prekybos įmonės. skaityti »

NFC kaip bankinių operacijų standartas

Bekontaktis autorizavimas – jau seniai tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalis. Juo naudojamės įsigydami prekes parduotuvėse, mokėdami už keliones viešajame transporte, eidami į pastatus, turinčius įėjimo kontrolę. skaityti »

„Penkių kontinentų komunikacijų centrui“ vadovaus Evaldas Girskus (1)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonei „Penkių kontinentų komunikacijų centras“, teikiančiai šviesolaidinio interneto bei IPTV paslaugas „Penki“ ir verslo sprendimus „ProfIT“, nuo šiandien pradeda vadovauti Evaldas Girskus. skaityti »

„Penkių kontinentų“ įmonių grupė po karantino: keitėsi gyvas bendravimas, sparčiau diegiamos naujos technologijos

Šalyje atšaukus karantiną, bankinių ir ITT technologijų įmonių grupė „Penki kontinentai“ pamažu grįžta prie įprasto darbo režimo, dar labiau sutvirtinusi savo pozicijas rinkoje, nesumažinusi nė vieno iš savo darbuotojų atlyginimų ir ryžtingai žiūrėdama į ateitį. skaityti »

„Penkių kontinentų“ įmonių grupės komunikacija rūpinsis A. Zubriakovas

„Penkių kontinentų“ įmonių grupės komunikacijos vadovu nuo šiandien pradeda dirbti 38-erių Aleksandras Zubriakovas. skaityti »

Ateities bankinė savitarna. Naujų „DN Series“ bankomatų apžvalga

Viena iš pirmaujančių bankinės įrangos gamintojų ir jai skirtų programinių sprendimų kūrėjų „Diebold Nixdorf“ prieš metus anonsavo naują bankomatų liniją – „DN Series“. skaityti »

„ATMeye.iQ“ užtikrins Kenijos banko „Equity Bank Kenya Limited“ bankomatų apsaugą

Kenijos bankas „Equity Bank Kenya Limited“ įsigijo 280 UAB „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) sukurto programinio sprendimo „ATMeye.iQ“ licencijų. Ši vaizdo stebėsenos ir apsaugos priemonė diegiama į savitarnos įrenginius, siekiant užtikrinti jų apsaugą, išvengti sukčiavimo grėsmių, taip pat padėti spręsti su klientais kylančius ginčus. Programinis spendimas bankui įdiegtas bendradarbiaujant su vietine partnere – „Technology Associates Kenya“. skaityti »

„ASHBURN International“ atliko mokėjimo sistemų „Uzcard“ ir „Mir“ integraciją

„Penkių kontinentų“ įmonių grupei priklausanti „ASHBURN International“, kurianti ir diegianti lanksčius inovacinius atsiskaitymo sprendimus, integravo Uzbekistano nacionalinę mokėjimo sistemą „Uzcard“ ir rusiškąją „Mir“. Nuo šiol Uzbekistano gyventojai gali atsiskaityti debetinėmis ir kreditinėmis mokėjimo sistemos „Mir“ kortelėmis. skaityti »