Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Publikuota: 2019 m. sausio 15 d. antradienis

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. Vidutinis augimo tempas siekia 12 proc. per metus. Užsienio įmonės aktyviai investuoja į šios šalies mažmeninės prekybos plėtrą. Šis rinkos sektorius šiuo metu pats patraukliausias po naftos ekonomikos. Jo būklė atspindi ir šalies gyventojų pragyvenimo lygį. 

Veržli Azerbaidžano prekybos infrastruktūros plėtra kuria palankias sąlygas naujiems prekybos tinklams įsitvirtinti. Pastarųjų metų tendencija – itin didelių prekybos tinklų atsiradimas, kurie keičia anksčiau buvusias populiarias mažas parduotuves, kioskus ir prekyvietes. 

„Dar visai neseniai, prieš atsirandant dideliems prekybos centrams, šalies gyventojai neturėjo galimybės apsipirkti patogiai ir greitai. Norint nusipirkti viską, ko reikia buičiai, jiems tekdavo eiti į kelias mažas parduotuves ir sugaišti daug laiko. Šiuolaikinės parduotuvės patogios tuo, kad po vienu stogu galima įsigyti geriausios kokybės prekių už prieinamą kainą. Dideli prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir laisvalaikio leidimo centrais, –  teigia įmonių grupei „Penki kontinentai“ priklausančios bendrovės „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev. 

BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev.

Anot jo, Azerbaidžano prekybininkai iš esmės pakeitė parduotuvių kūrimo koncepciją. Jie modernizuoja prekybos erdves, atsižvelgdami į pasaulines tendencijas: didina prekybos salių plotą ir kasų skaičių, perka specializuotą techninę įrangą, plečia sandėliavimo patalpas. Didžiulis dėmesys skiriamas klientų aptarnavimo kokybės gerinimui, klientų patogumui ir greitam apsipirkimui. 

Pagrindinė prekybos tinklų užduotis – užtikrinti platų prekių pasirinkimą ir artimą, kokybišką ryšį su pirkėjais. Rinkodaros tyrimai rodo, kad klientai nori, jog parduotuvėse būtų teikiama papildomų paslaugų, todėl prekybos centrai tampa ne tik apsipirkimo, bet ir pramogų vieta. Juose veikia kavinės, restoranai, žaidimų erdvės vaikams, įvairių bankų filialai, vaistinės, siuvimo ateljė ir pan. 

Prancūzijoje ir Vokietijoje 80-90 proc. prekybos vyksta būtent dideliuose prekybos centruose, Lietuvoje šis skaičius siekia 70 proc. Azerbaidžane didieji prekybos tinklai dar tik populiarėja, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo, kad prekyba sparčiai juda šia linkme. Šalies valstybinio statistikos departamento duomenimis, 2018 m. sausį–rugsėjį 16,9 proc. vartotojiškos produkcijos buvo parduota prekybos centruose, 50,8 proc. – per privačius prekybininkus, 32,3 proc. – turguose. Per pirmuosius devynis 2018 m. mėnesius produkcijos, realizuotos per mažmeninės prekybos tinklus, pajamos sudarė 26,2 mln. manatų, t.y., 2,7 proc. viršijo 2017 m. to paties laikotarpio rodiklius. 

Vartotojiškų išlaidų augimas rodo šalies gyventojų gyvenimo kokybės gerėjimą, urbanizacijos proceso dinamiką. 

„Vietinės prekybos įmonės, tarpusavyje konkuruodamos dėl pirkėjų, stengiasi įnešti į šalies mažmeninės prekybos sektorių reikšmingų naujovių. Prekybos tinklas AZAR atidarė pigių prekių parduotuvių, kuriose siūlomas platų prekių mažomis kainomis pasirinkimas. Sparčiai besiplečiantis prekybos tinklas „Bravo“ atnaujino savo parduotuvių dizainą, apšvietimo instaliacijas, šiuolaikiškai išdėstė prekes stelažuose. Prekybos tinklas RAHAT, šalyje veikiantis beveik 10 metų,  pristatė išskirtinės klasės parduotuves, kurių nėra netgi Lietuvoje. Jose parduodamos išskirtinės prabangios prekės“, – pasakoja Emil Musayev. 

Azerbaidžane veikiantys prekybos tinklai „Bravo“, „Fresco“, RAHAT ir SPAR plačiai naudoja savo parduotuvėse „Bizerba“ technologinę įrangą, kurią jiems pristatė Lietuvos įmonė BS/2, o prižiūri šios įmonės antrinė įmonė Azerbaiždane – BSKOM

2014 m. „Bizerba“ ir BS/2 pasirašė bendradarbiavimo sutartį, kuri ir tapo mažmeninės prekybos sektoriaus plėtros Azerbaidžane  pagrindu. 

BS/2 tiekia įvairią prekybos įrangą: kasų, svėrimo, pjaustymo, žymėjimo ir eksploatacijos. Įmonė siūlo partneriams individualius technologinius ir programinius sprendimus, padedančius susikoncentruoti ties savo tiesiogine veikla. Inovaciniai BS/2 sprendimai automatizuoja prekybos tinklų darbą, paspartina personalo darbą, mažina išlaidas, o kartu ir augina klientų lojalumą. 

Azerbaidžanas – ne vienintelė užsienio rinka, kurioje dirba BS/2. Įmonė įgyvendina daugybę projektų Baltarusijoje, Sakartvele (Gruzijoje), Uzbekistane. Skirtingose šalyse sukaupta patirtis praverčia įgyvendinant naujus projektus. 

„Azerbaidžano rinka turi milžinišką potencialą mažmeninės prekybos srityje. Šalies gyventojų skaičius siekia 9 milijonus, t.y tris kartus viršija Lietuvos gyventojų skaičių. Prekyba šioje šalyje auga didžiuliu tempu, o kai kurios čia įgyvendintos inovacijos nustebintų netgi mūsų šalies gyventojams“, – tvirtina BS/2 Pardavimo skyriaus vadovas.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

susiję straipsniai

„ProfIT“ laimėjo „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų pirkimų konkursą

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „Penkių kontinentų komunikacijų centras“ (PKKC), teikianti paslaugų kompleksą verslui „ProfIT“, laimėjo AB „Lietuvos geležinkeliai“ viešųjų pirkimų konkursą dėl telekomunikacinių medžiagų tiekimo. skaityti »

BS/2 antrinė įmonė Kirgizijoje švenčia 10-metį

BS/2 antrinei įmonei Kirgizijoje „BS/2 Bishkek“ vasario 19 d. sukanka 10 metų. Per šiuos metus įmonė reikšmingai prisidėjo prie minėtos šalies bankinio sektoriaus plėtros. skaityti »

Šiuolaikinės vaizdo apsaugos priemonės. Žvilgsnis iš vidaus

Vaizdo stebėsenos ir apsaugos sistemos jau tapo neatskiriama mūsų kasdienybės dalimi. Nuolat tobulėjant technologijoms, plečiantis jų funkcionalumui, augant žmonių poreikiams, šios sistemos vis labiau populiarėja. Vaizdo apsauga – viena iš būtinų kiekvienos finansinės įstaigos infrastruktūros dalių. skaityti »

BS/2 dalyvaus ATMIA konferencijoje Orlande

Daugiau nei 1 200 garsių įmonių iš 25-ies pasaulio šalių vasario 19–21 d. dalyvaus tarptautinės bankomatų asociacijos ATMIA konferencijoje Orlande, Floridos valstijoje. skaityti »

Įmonių grupės „Penki kontinentai“ pajamos 2018 m. siekė 47 mln. eurų

Aukštųjų technologijų srityje beveik 30 metų veikianti įmonių grupė „Penki kontinentai“ 2018 m. fiksavo rekordinius finansinius rodiklius, palyginti su 2017 metais. Grupės pajamos pernai pasiekė 47 mln. eurų (2017 m. – 34 mln. eurų), o neaudituotas pelnas iki apmokestinimo sudarė 1,7 mln. eurų (2017 m. – 2,2 mln. eurų). skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupės įmonės už atsakingą ir skaidrų verslą įvertintos tarptautiniu lygmeniu

„Penkių kontinentų“ grupės įmonėms „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2) ir „ASHBURN International“ antrus metus iš eilės suteiktas tarptautinės bendrovės „EcoVadis“ sidabrinis statusas. skaityti »

Kaip kiekvienas iš mūsų galime apsaugoti svarbius įmonės duomenis?

Skaitmenizacija, automatizacija, robotizacija, daiktų internetas bei kosminiu greičiu tobulėjantis dirbtinis intelektas daro įtaką vis daugiau mūsų gyvenimo sričių. skaityti »

Bankomatų saugumui būtina operacinė sistema „Windows 10“

Daugelio pasaulyje veikiančių bankų laukia nemažas iššūkis, susijęs su bankomatų tinklo saugumo užtikrinimu. skaityti »

„Cash Management.iQ“: naujas grynųjų poreikio prognozavimo mechanizmas

2019 m. BS/2 planuoja atnaujinti savo grynųjų srautų valdymo sistemos „Cash Management.iQ“ prognozavimo mechanizmą. Sistema padės nustatyti kiekvieno banko skyriaus, kiekvienos prekybos vietos, kiekvieno savitarnos įrenginio grynųjų poreikį 10–20 proc. tiksliau. skaityti »

Mažmeninės prekybos sektoriaus potencialas ir ateitis Azerbaidžane

Per pastaruosius 10 metų mažmeninė prekyba Azerbaidžane tapo viena iš dinamiškiausiai besirutuliojančių ekonomikos sričių. skaityti »