Nauja „ATMeye.iQ“ paskirtis: paštomatų stebėsena

Publikuota: 2020 m. liepos 24 d. penktadienis

Prekių pristatymas iš elektroninių parduotuvių į paštomatus kasmet vis labiau populiarėja. Vienos stambiausių Amerikos siuntų pristatymo tarnybų „Pitney Bowes“ duomenimis, nuo 2014 iki 2018 metų prekių siuntų visame pasaulyje išaugo net 104 proc. – nuo 43 mlrd. iki 87 mlrd. per metus. Skaičiuojama, kad siuntinių skaičius 2025 metais viršys 200 mlrd.

Esant tokiam sparčiam augimui, pašto organizacijos ir siuntų pristatymo tarnybos nuolat ieško būdų, kaip optimizuoti prekių pristatymo procesą ir sumažinti savo išlaidas.

Paštomatų populiarėjimo priežastys

Paštomatai padeda gerokai sumažinti pristatymo išlaidas ir kai kurias operacines išlaidas.

  • Sumažinamas beprasmių išvykimų skaičius, kai siuntos gavėjo nėra namuose.
  • Optimizuojamas pristatymo maršrutas.
  • Sumažėja kilometražas.
  • Sumažinama personalo apkrova ir jų darbo sąnaudos (kurjeriui nereikia derinti siuntos atsiėmimo laiko su jos gavėju, nereikia gaišti laiko prekes pristatant į namus, laukiant, kol gavėjas bus namuose ir pan.)

Taigi paštomatai padeda sumažinti siuntų tarnybos darbuotojų apkrovą, jų darbo laiką galima nukreipti kita, naudingesne linkme. Be to, paštomatai ypač aktualūs „COVID-19“ pandemijos metu, nes naudojantis jais galima sumažinti tiesioginių kontaktų skaičių.

Įvertindamos šiuos paštomatų privalumus ir sąlyginai nedidelę kainą, ekonomiškai išsivysčiusių šalių pašto tarnybos, turinčios daug el. parduotuvių pirkėjų, aktyviai investuoja ir ateityje dar daugiau investuos į paštomatų nuomą ar įsigijimą.

Šiuo metu pasaulyje yra apie 1,2–1,4 mln. paštomatų. Prognozuojama, kad artimiausiais metais jų skaičius sparčiai augs.

Vienas iš dažniausiai pasitaikančių paštomatų naudojimo trūkumų – saugumas. Pašto tarnybos neretai susiduria su įsilaužimais ir sukčiavimais. Gana dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai siuntos gavėjas, iš paštomato pasiėmęs pirkinį, praneša, kad neva jo negavo. Siekiant išvengti tokių situacijų, prie paštomatų įrengiamos vaizdo kameros: paprastai viena tvirtinama prie paties savitarnos terminalo ir keletas aplink, kad filmuotų bendrą vaizdą.

Šiuo metu rinkoje egzistuoja pakankamai daug skirtingos konfigūracijos ir skirtingų funkcijų paštomatų valdymo sprendimų, kurie taip pat atlieka ir vaizdo kamerų valdymo funkciją, padeda spręsti ginčytinas situacijas.

„ATMeye.iQ“ – sprendimas paštomatų vaizdo apsaugos kameroms valdyti

BS/2 sukurta vaizdo stebėsenos ir apsaugos sistema „ATMeye.iQ“  –  kompleksinis sprendimas, skirtas stebėti bankinės savitarnos įrenginių (bankomatų, mokėjimo kioskų ir pan.) darbą ir užtikrinti jų saugumą. Jis veikia, analizuodamas vaizdo stebėjimo kamerų ir jutiklių, reaguojančių į visus įtartinus veiksmus aplink įrenginį, veiksmus. Šis sprendimas susieja kiekvieną savitarnos įrenginiu atliktą operaciją su vaizdo kameros įrašyta nuotrauka ar vaizdo įrašu ir informuoja atsakingą personalą apie mėginimus įsilaužti ar sukčiauti.

Kadangi „ATMeye.iQ“ sistema, visų pirma, buvo sukurta  bankiniams įrenginiams, todėl atitinka visus tarptautinius apsaugos standartus ir gali būti sėkmingai taikoma ir kitose srityse, pvz., siekiant užtikrinti paštomatų stebėseną ir apsaugą, taip pat sprendžiant su jų naudojimu susijusius vartotojų ginčus.

„ATMeye.iQ“ diegimas paštomatų apsaugai turi daugiau privalumų, nei dauguma panašių rinkos produktų:

  • Sukčiavimo ar vandalizmo atvejais galima greitai gauti prieigą prie dominančių vaizdo įrašų, kurie padėtų išaiškinti nusikaltėlius.
  • Sistema gali būtų integruojama su paštomatų dėžučių atidarymo ir fizinio jų pažeidimo jutikliais.
  • Sistema operatyviai reaguoja į vaizdo kameros gedimus ir jos uždengimą.
  • Galima nustatyti, kad sistema neatidarytų dėžutės, jei klientas užsidengęs veidą (neretai sukčiautojai užsidengia veidą, jei naudojasi pavogtu kodu).
Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

komentarai

cnzUiCXklHsAJP IP: 103.217.249.53
2020-08-01 10:37 (!)
IBDufHtcv

BS/2 dalyvaus virtualioje parodoje „Self-Service Banking Asia 2020“

Rugsėjo 23–24 dienomis vyks tarptautinė konferencija „Self-Service Banking Asia 2020“. Renginį organizuoja garsi pasaulinė bendrovė RBR, teikianti strateginių tyrimų ir konsultavimo paslaugas organizacijoms, dirbančioms mažmeninės prekybos bankininkystės, bankinės veiklos automatizavimo, mažmeninės prekybos technologijų, mokėjimo kortelių ir atsiskaitymo paslaugų srityje. skaityti »

Kaip technologijos padeda prekybos sektoriui pandemijos metu

Koronaviruso pandemija gerokai pakeitė ir vis dar tebekeičia pirkėjų įpročius visame pasaulyje. skaityti »

„Penki kontinentai“ siūlo vilniečiams išbandyti išmanųjį termovizorių

Vilniaus gyventojai, įvairiais klausimais besilankantys miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo centre, gali pirmieji išbandyti „Penkių kontinentų“ įmonių grupės siūlomą naują produktą – stacionarų termovizorių, skirtą pasimatuoti temperatūrą, siekiant valdyti žmonių srautus per koronaviruso pandemiją. skaityti »

„Penki kontinentai“ kviečia dalintis šypsena

Mūsų akcijos tikslas – atkreipti dėmesį į intelekto negalią turinčių žmonių socialinę izoliaciją ir pakeisti visuomenės požiūrį į juos. skaityti »

„TransLink.iQ“ sujungs kortelių skaitytuvus su viešbučių verslo valdymo sistemomis (1)

„ASHBURN International“ integravo savo plėtojamą mokėjimo kortelių skaitytuvų valdymo bei mokėjimo operacijų paskirstymo sprendimą „TransLink.iQ“ su viešbučių valdymo sistemomis „Oracle Hospitality OPERA“ ir „Oracle Hospitality Suite8“. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su „HRS Hospitality & Retail Systems”. skaityti »

„ASHBURN International“ prižiūrės SEB banko elektroninių kortelių skaitytuvų tinklą visose Baltijos valstybėse

Lietuvos bendrovė „ASHBURN International“, kurianti specializuotą programinę įrangą, skirtą mokėjimo kortelių skaitytuvams valdyti ir jais atliekamoms mokėjimo operacijoms paskirstyti, plečia bendradarbiavimą su SEB banku. skaityti »

Nauja į bankomatus nukreiptų atakų lavina: ko galime pasimokyti iš Belgijos patirties

Šių metų birželį ir liepą įsilaužėliai pasikėsino į Belgijos banko „Argenta“ bankomatus. Naudodami specialią programinę įrangą nusikaltėliai užvaldė savitarnos įrenginių pinigų modulį ir išvogė visus bankomatuose buvusius pinigus. Bankas ne tik patyrė finansinį nuostolį, prarado gerą reputaciją, bet ir buvo priverstas visiškai išimti iš naudojimo 143 bankomatus, į kuriuos buvo įdiegta sudėtinga, padedanti į juos įsilaužti, programa. Tik tai galėjo išgelbėti nuo pakartotinų atakų. skaityti »

Bankomatų istorija: vakar, šiandien ir rytoj

Pirmąjį įrenginį, išduodantį grynuosius pinigus, sukūrė armėnų kilmės amerikietis Liuteris Džordžas Simdžianas dar 1939 m. Šią datą galima laikyti bankinės savitarnos gimimo diena, tačiau, ne veltui sakoma – „pirmas blynas visuomet prisvilęs“. Bankomatas buvo pasiūlytas išbandyti bankui „City Bank of New York“, tačiau po pusmečio bankas grąžino jį kūrėjui dėl pernelyg sudėtingo naudojimo. skaityti »

Penki TV: pandemija ir artėjantis ruduo grąžina žiūrovus prie ekranų

Pandemija ir saviizoliacija pakeitė daugumos mūsų įpročius. Staiga prievarta įstrigę namuose, vaikai ir suaugusieji, kaip ir buvo galima nuspėti, pradėjo dažniau žiūrėti televizorių. Šviesolaidinio interneto ir IPTV tinklo „Penki“ duomenimis, laikas, praleidžiamas prie televizoriaus ekranų, nuo 2020 metų pavasario išaugo 30 procentų, palyginti su atitinkamu pernai metų laikotarpiu. skaityti »

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas (1)

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai, bendradarbiaudami su mokėjimo sistemomis, padidino bekontakčio atsiskaitymo be būtinybės įvesti PIN kodą limitą. skaityti »