Nauja „ATMeye.iQ“ paskirtis: paštomatų stebėsena

Publikuota: 2020 m. liepos 24 d. penktadienis

Prekių pristatymas iš elektroninių parduotuvių į paštomatus kasmet vis labiau populiarėja. Vienos stambiausių Amerikos siuntų pristatymo tarnybų „Pitney Bowes“ duomenimis, nuo 2014 iki 2018 metų prekių siuntų visame pasaulyje išaugo net 104 proc. – nuo 43 mlrd. iki 87 mlrd. per metus. Skaičiuojama, kad siuntinių skaičius 2025 metais viršys 200 mlrd.

Esant tokiam sparčiam augimui, pašto organizacijos ir siuntų pristatymo tarnybos nuolat ieško būdų, kaip optimizuoti prekių pristatymo procesą ir sumažinti savo išlaidas.

Paštomatų populiarėjimo priežastys

Paštomatai padeda gerokai sumažinti pristatymo išlaidas ir kai kurias operacines išlaidas.

  • Sumažinamas beprasmių išvykimų skaičius, kai siuntos gavėjo nėra namuose.
  • Optimizuojamas pristatymo maršrutas.
  • Sumažėja kilometražas.
  • Sumažinama personalo apkrova ir jų darbo sąnaudos (kurjeriui nereikia derinti siuntos atsiėmimo laiko su jos gavėju, nereikia gaišti laiko prekes pristatant į namus, laukiant, kol gavėjas bus namuose ir pan.)

Taigi paštomatai padeda sumažinti siuntų tarnybos darbuotojų apkrovą, jų darbo laiką galima nukreipti kita, naudingesne linkme. Be to, paštomatai ypač aktualūs „COVID-19“ pandemijos metu, nes naudojantis jais galima sumažinti tiesioginių kontaktų skaičių.

Įvertindamos šiuos paštomatų privalumus ir sąlyginai nedidelę kainą, ekonomiškai išsivysčiusių šalių pašto tarnybos, turinčios daug el. parduotuvių pirkėjų, aktyviai investuoja ir ateityje dar daugiau investuos į paštomatų nuomą ar įsigijimą.

Šiuo metu pasaulyje yra apie 1,2–1,4 mln. paštomatų. Prognozuojama, kad artimiausiais metais jų skaičius sparčiai augs.

Vienas iš dažniausiai pasitaikančių paštomatų naudojimo trūkumų – saugumas. Pašto tarnybos neretai susiduria su įsilaužimais ir sukčiavimais. Gana dažnai pasitaiko tokių atvejų, kai siuntos gavėjas, iš paštomato pasiėmęs pirkinį, praneša, kad neva jo negavo. Siekiant išvengti tokių situacijų, prie paštomatų įrengiamos vaizdo kameros: paprastai viena tvirtinama prie paties savitarnos terminalo ir keletas aplink, kad filmuotų bendrą vaizdą.

Šiuo metu rinkoje egzistuoja pakankamai daug skirtingos konfigūracijos ir skirtingų funkcijų paštomatų valdymo sprendimų, kurie taip pat atlieka ir vaizdo kamerų valdymo funkciją, padeda spręsti ginčytinas situacijas.

„ATMeye.iQ“ – sprendimas paštomatų vaizdo apsaugos kameroms valdyti

BS/2 sukurta vaizdo stebėsenos ir apsaugos sistema „ATMeye.iQ“  –  kompleksinis sprendimas, skirtas stebėti bankinės savitarnos įrenginių (bankomatų, mokėjimo kioskų ir pan.) darbą ir užtikrinti jų saugumą. Jis veikia, analizuodamas vaizdo stebėjimo kamerų ir jutiklių, reaguojančių į visus įtartinus veiksmus aplink įrenginį, veiksmus. Šis sprendimas susieja kiekvieną savitarnos įrenginiu atliktą operaciją su vaizdo kameros įrašyta nuotrauka ar vaizdo įrašu ir informuoja atsakingą personalą apie mėginimus įsilaužti ar sukčiauti.

Kadangi „ATMeye.iQ“ sistema, visų pirma, buvo sukurta  bankiniams įrenginiams, todėl atitinka visus tarptautinius apsaugos standartus ir gali būti sėkmingai taikoma ir kitose srityse, pvz., siekiant užtikrinti paštomatų stebėseną ir apsaugą, taip pat sprendžiant su jų naudojimu susijusius vartotojų ginčus.

„ATMeye.iQ“ diegimas paštomatų apsaugai turi daugiau privalumų, nei dauguma panašių rinkos produktų:

  • Sukčiavimo ar vandalizmo atvejais galima greitai gauti prieigą prie dominančių vaizdo įrašų, kurie padėtų išaiškinti nusikaltėlius.
  • Sistema gali būtų integruojama su paštomatų dėžučių atidarymo ir fizinio jų pažeidimo jutikliais.
  • Sistema operatyviai reaguoja į vaizdo kameros gedimus ir jos uždengimą.
  • Galima nustatyti, kad sistema neatidarytų dėžutės, jei klientas užsidengęs veidą (neretai sukčiautojai užsidengia veidą, jei naudojasi pavogtu kodu).
Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

komentarai

Taškente vyksta seminaras apie grynųjų pinigų сirkuliaciją

BS/2 rengia seminarą „Grynųjų pinigų cirkuliavimo optimizavimas. Bankinė savitarna“. skaityti »

TV3 teiravosi BS/2 nuomonės apie savitarnos kasas

TV3 žurnalistė pakalbino BS/2 Mažmeninės prekybos įrangos pardavimo skyriaus vadovo pavaduotoją Jurij Mikuckij apie savitarnos kasų populiarėjimą. skaityti »

„Penkių kontinentų“ grupė dalyvauja tarptautiniame forume Uzbekistane

Gegužės 25 d. Taškente prasidėjo tarptautinis PLUS forumas „Bankai ir mažmeninė prekyba. Skaitmeninė transformacija ir sąveika“. skaityti »

„Penki kontinentai“ bėgime į „Europą“ pelnė gausiausios komandos vardą (3)

Vilniuje jau septintą kartą vyko bėgimo į „Europos“ dangoraižį varžybos. skaityti »

Uzbekistane sukurta unikali mokėjimų ekosistema (16)

„Penkių kontinentų“ grupės įmonė „ASHBURN International“, bendradarbiaudama su Uzbekistano Nacionaliniu tarpbankiniu duomenų apdorojimo centru HUMO, įgyvendino kompleksinį „TransLink.iQ“ sistemos diegimo projektą. skaityti »

Sakartvele populiarėja šiuolaikiški SUNMI atsiskaitymo įrenginiai (16)

Sakartvelo bankų „Bank of Georgia“ ir „TBC Bank“ užsakymu, SUNMI įrenginiai buvo apipavidalinti pagal jų prekių ženklus. skaityti »

Kaip užtikrinti bankomatų saugumą: 2021 m. nusikaltimų statistika (16)

Europos saugių mokėjimo operacijų asociacijos, „Finextra“ ir kitų šaltinių statistiniai duomenys rodo, kad bankomatų saugumas pasaulyje tebėra aktuali problema. Bankomatų apiplėšimų polinkiai skirtinguose regionuose skirtingi. skaityti »

PENKI ir FLEXI TV stabdo kai kurių kanalų retransliaciją (63)

Lietuvos radijo ir televizijos komisija ir „Penki TV“ stabdo šešių šešių rusų kalbos TV kanalų veiklą. skaityti »

BS/2 sprendimas „Cash Management.iQ“ integruotas su grynųjų pinigų rūšiuoklėmis (12)

BS/2 integravo savo programinį sprendimą „Cash Management.iQ“ su CPS, G&D, „Glory“ ir kitų gamintojų grynųjų pinigų rūšiuoklėmis. skaityti »

Kazachstane atidarytas visą parą veikiantis BS/2 techninės pagalbos centras (18)

BS/2 Kazachstane atidarė visą parą veikiantį techninės pagalbos skambučių centrą. skaityti »