Užsakomųjų IT paslaugų privalumai ir trūkumai

Publikuota: 2019 m. rugsėjo 27 d. penktadienis

Daugelis šiuolaikinių įmonių jau seniai įvertino užsakomųjų paslaugų (angl. outsourcing) teikiamą naudą ir aktyviai ją taiko verslo plėtrai. Perduoti dalį įmonės veiklos procesų trečiajai šaliai – tai tarsi suteikti minėtų paslaugų teikėjui pasitikėjimo kreditą. Dažniausiai į trečiųjų šalių rankas yra perduodamos apskaitos, reklamos, logistikos ar IT infrastuktūros valdymo paslaugos.

Pasitaiko atvejų, kai užsakovai skirtingai supranta, kas yra užsakomosios paslaugos ir kuo jos skiriasi nuo įprastinės techninės pagalbos, nes abiem atvejais įmonė perduoda tam tikrus verslo procesus trečiajai šaliai. „Penkių kontinentų komunikacijų centro“, valdančio užsakomųjų IT paslaugų kompleksą verslui iš vienų rankų „ProfIT“, Techninės priežiūros departamento vadovas Andrius Kiaunė pastebi, kad techninė pagalba paprastai būna vienkartinė arba periodinė (kilo problema – klientas paprašė pagalbos), o užsakomosios paslaugos  – tai nuolatinis bendradarbiavimas tam tikru laikotarpiu (paprastai ne trumpiau nei vieneri metai).

„Užsakomosios IT paslaugos yra tam tikri specializuoti įmonės IT infrastruktūros priežiūros darbai. Viskas priklauso nuo to, kokios apimties infrastuktūros priežiūra yra perduodama ir kokios apimties paslaugos perkamos, ar perduodama viso IT ūkio, ar tik jo dalies priežiūra, ar perkamos atskiros paslaugos“, – dėsto A. Kiaunė. 

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas pastebi, kad Lietuvos verslo įmonės dažniausiai linkusios užsisakyti visą siūlomų paslaugų paketą, kuris apima nuolatinį infrastruktūros ar atskirų procesų monitoringą, apsaugą nuo įsilaužimo, duomenų saugojimą, programinės įrangos priežiūrą, konsultacijas ir IT mokymus.

Esminis užsakomųjų IT paslaugų privalumas: finansų optimizacija, nes įmonei tokiu atveju nereikia išlaikyti didelio nuosavo IT personalo skaičiaus. Vieno langelio paslaugų užsakymo principas padeda ženkliai taupyti išlaidas ir nukreipti turimus finansinius ir žmogiškuosius resursus į kitas sritis, kurios reikalauja didesnio dėmesio.

Kitas esminis privalumas – tai, kad paslaugos teikėjas atsako už savo darbuotojų kompetenciją ir įsipareigoja teikti visas būtinas paslaugas. Kilus nesklandumams, jis savo sąskaita padengia paslaugas užsisakiusios įmonės patirtus nuostolius. Nereikia pamiršti ir to, kad IT paslaugas teikianti bendrovė dažniausiai bendradarbiauja su tarptautinėmis informacinių technologijų ir tinklo įrangos įmonėmis, kurios organizuoja specialistų mokymus ir atestacijas, suteikia informaciją apie naujausias technologijas, programų atnaujinimus, kuriuos iš karto galima įdiegti klientams, taip dar labiau optimizuojant pastarųjų darbą.

„ProfIT“ Techninės priežiūros departamento vadovas A. Kiaunė pastebi, kad renkantis būsimą užsakomųjų paslaugų teikėją, reikia įvertinti ir tam tikras šio verslo rizikas. Dažnai nuvertinami pereinamuoju laikotarpiu kylantys nesklandumai, kurie gali vėliau sugadinti santykius. Nuo to, kaip bendradarbiaus abi pusės, kaip sklandžiai vyks darbų perdavimas ar duomenų perkėlimas, gali priklausyti ir tolimesnis glaudus bendradarbiavimas.

„Kita galima grėsmė, kurią turi įsivertinti verslas, yra tinkamas valdymo procesų valdymas. Jei paslaugos teikėjas neturės pakankamai patirties rinkoje, per mažai kvalifikuotų darbuotojų, jis vėluos įgyvendinti prisiimtinus įsipareigojimus, o dėl to bendrovės gali patirti finansinių nuostolių. Tačiau svarbiausia, ką turi įvertinti būsimi užsakovai, tai paslaugos teikėjo pasirengimas valdyti kylančias kibernetinio saugumo krizes“, – akcentuoja A. Kiaunė.

Jei užsakomąsias IT paslaugas teikiančios bendrovės neturi vidinio reagavimo į kibernetines krizes plano, nesugeba tinkamai apsaugoti savo ir savo klientų duomenų serverių, jos gali pridaryti ženklių nuostolių, todėl būtina įvertinti jų pasirengimą kibernetiniams išpuoliams.

Vis dėlto užsakomųjų IT paslaugų suteikiami privalumai dažniausiai nusveria galimas neigiamas puses. Pakanka, kad verslo įmonės turi aiškią raidos viziją ir jos laikosi.

„Siekiant apsisaugoti nuo galimų klaidų, reikia laikytis aiškios verslo strategijos, įvertinti galimas užsakomųjų IT paslaugų išlaidas, atlikti nepriklausomą IT ūkio saugumo auditą ir patikėti paslaugas patyrusioms, rinkoje žinomoms įmonėms, kurios turi visus būtinus sertifikatus šias paslaugas teikti“, – pabrėžia A. Kiaunė.

Šaltinis: ProfIT
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

BS/2 dalyvaus virtualioje parodoje „Self-Service Banking Asia 2020“

Rugsėjo 23–24 dienomis vyks tarptautinė konferencija „Self-Service Banking Asia 2020“. Renginį organizuoja garsi pasaulinė bendrovė RBR, teikianti strateginių tyrimų ir konsultavimo paslaugas organizacijoms, dirbančioms mažmeninės prekybos bankininkystės, bankinės veiklos automatizavimo, mažmeninės prekybos technologijų, mokėjimo kortelių ir atsiskaitymo paslaugų srityje. skaityti »

Kaip technologijos padeda prekybos sektoriui pandemijos metu

Koronaviruso pandemija gerokai pakeitė ir vis dar tebekeičia pirkėjų įpročius visame pasaulyje. skaityti »

„Penki kontinentai“ siūlo vilniečiams išbandyti išmanųjį termovizorių

Vilniaus gyventojai, įvairiais klausimais besilankantys miesto savivaldybės Klientų aptarnavimo centre, gali pirmieji išbandyti „Penkių kontinentų“ įmonių grupės siūlomą naują produktą – stacionarų termovizorių, skirtą pasimatuoti temperatūrą, siekiant valdyti žmonių srautus per koronaviruso pandemiją. skaityti »

„Penki kontinentai“ kviečia dalintis šypsena

Mūsų akcijos tikslas – atkreipti dėmesį į intelekto negalią turinčių žmonių socialinę izoliaciją ir pakeisti visuomenės požiūrį į juos. skaityti »

„TransLink.iQ“ sujungs kortelių skaitytuvus su viešbučių verslo valdymo sistemomis (1)

„ASHBURN International“ integravo savo plėtojamą mokėjimo kortelių skaitytuvų valdymo bei mokėjimo operacijų paskirstymo sprendimą „TransLink.iQ“ su viešbučių valdymo sistemomis „Oracle Hospitality OPERA“ ir „Oracle Hospitality Suite8“. Projektas įgyvendintas bendradarbiaujant su „HRS Hospitality & Retail Systems”. skaityti »

„ASHBURN International“ prižiūrės SEB banko elektroninių kortelių skaitytuvų tinklą visose Baltijos valstybėse

Lietuvos bendrovė „ASHBURN International“, kurianti specializuotą programinę įrangą, skirtą mokėjimo kortelių skaitytuvams valdyti ir jais atliekamoms mokėjimo operacijoms paskirstyti, plečia bendradarbiavimą su SEB banku. skaityti »

Nauja į bankomatus nukreiptų atakų lavina: ko galime pasimokyti iš Belgijos patirties

Šių metų birželį ir liepą įsilaužėliai pasikėsino į Belgijos banko „Argenta“ bankomatus. Naudodami specialią programinę įrangą nusikaltėliai užvaldė savitarnos įrenginių pinigų modulį ir išvogė visus bankomatuose buvusius pinigus. Bankas ne tik patyrė finansinį nuostolį, prarado gerą reputaciją, bet ir buvo priverstas visiškai išimti iš naudojimo 143 bankomatus, į kuriuos buvo įdiegta sudėtinga, padedanti į juos įsilaužti, programa. Tik tai galėjo išgelbėti nuo pakartotinų atakų. skaityti »

Bankomatų istorija: vakar, šiandien ir rytoj

Pirmąjį įrenginį, išduodantį grynuosius pinigus, sukūrė armėnų kilmės amerikietis Liuteris Džordžas Simdžianas dar 1939 m. Šią datą galima laikyti bankinės savitarnos gimimo diena, tačiau, ne veltui sakoma – „pirmas blynas visuomet prisvilęs“. Bankomatas buvo pasiūlytas išbandyti bankui „City Bank of New York“, tačiau po pusmečio bankas grąžino jį kūrėjui dėl pernelyg sudėtingo naudojimo. skaityti »

Penki TV: pandemija ir artėjantis ruduo grąžina žiūrovus prie ekranų

Pandemija ir saviizoliacija pakeitė daugumos mūsų įpročius. Staiga prievarta įstrigę namuose, vaikai ir suaugusieji, kaip ir buvo galima nuspėti, pradėjo dažniau žiūrėti televizorių. Šviesolaidinio interneto ir IPTV tinklo „Penki“ duomenimis, laikas, praleidžiamas prie televizoriaus ekranų, nuo 2020 metų pavasario išaugo 30 procentų, palyginti su atitinkamu pernai metų laikotarpiu. skaityti »

Koronaviruso pandemija skatina pasaulį investuoti į bekontaktes technologijas (1)

Visą pasaulį užvaldžiusi „COVID-19“ pandemija padarė didžiulę įtaką visuomenės įpročiams ir bankiniam sektoriui. Siekdami sustabdyti viruso plitimą, pradėjome vengti artimo kontakto ir sąlyčio su viešosiose erdvėse esančiais paviršiais. Dėl šios priežasties daugybės šalių bankai, bendradarbiaudami su mokėjimo sistemomis, padidino bekontakčio atsiskaitymo be būtinybės įvesti PIN kodą limitą. skaityti »