Visa matanti akis. Kodėl bankomatų vaizdo stebėjimo sistemos reikalingos ne tik saugumo tikslais

Publikuota: 2018 m. liepos 19 d. ketvirtadienis

Savitarnos įrenginių ir kitos bankinės įrangos saugumas – pati jautriausia finansinių ir kitų su šia sritimi susijusių organizacijų sritis. Programinės įrangos, kuri saugo bankinę įrangą, veiklą reglamentuoja daugybė dokumentų, taip pat ir šalies įstatymai, nacionalinio finansinio reguliatoriaus nustatyti reikalavimai ir įvairūs tarptautiniai apsaugos standartai.

Tačiau vaizdo apsaugos sprendimai, saugantys savitarnos įrenginius nuo atakų ir piktavalių sukčiavimo, turi rūpėti anaiptol ne tik apsaugos tarnybos darbuotojams. Viena iš tokių pat svarbių vaizdo stebėjimo sistemos funkcijų – padėti spręsti su klientais kylančius ginčus ir didinti klientų lojalumą.

Viskas aišku kaip ant delno

Banko darbuotojai, naudodamiesi patikimomis rinkoje pripažintomis bankomatų vaizdo stebėsenos priemonėmis, gali padėti klientams, pamiršusiems iš bankomatų pasiimti kortelę ar grynuosius pinigus.

Peržvelgęs vaizdo kamerų įrašus, sistemos operatorius prireikus gali atkurti visą įvykusią situaciją, nes vaizdo kameros įrašo ne tik aplinkos vaizdą, bet ir bankomate atliekamas operacijas, kortelių skaitytuvo, grynuosius pinigus išduodančio įrenginio ir net bankomato vidinio seifo atliekamus veiksmus.

Vaizdo kamerų nuotraukos ir vaizdo įrašai susiejami su konkrečiais įrenginio vartotojo veiksmais arba su atlikta finansine operacija. Taip sutrumpėja banko darbuotojų reagavimo į netipines situacijas laikas, bankas gali padėti klientui būtent tą akimirką, kai jam prireikia pagalbos.

Daugiau jokių nesusipratimų ir ginčų

Bankams ir nepriklausomų tarnybų operatoriams dažnai tenka susidurti su situacijomis, kai klientai skundžiasi dėl netinkamos bankomatų veiklos ar neišduotų grynųjų pinigų. Neretai tokios pretenzijos būna nepagrįstos. Tai anaiptol nereiškia, kad visais atvejais klientai meluoja, siekdami pasipelnyti iš bankų. Kartais klientai per neapdairumą suklysta į bankomatą įrašydami norimą išsiimti grynųjų sumą arba išsitraukia ne visus išduotus grynuosius. O tuomet puola skųstis.

Išsiaiškinti ir išspręsti tokius skundus finansinėms organizacijoms ne ką lengviau, nei užkirsti kelią pasitaikantiems sukčiavimams.

Laimei, vaizdo stebėsenos sistemos padeda operatyviai susirasti vaizdo įrašus, kurie išaiškintų tiesą, ir pademonstruoti juos besiskundžiančiam klientui, policijos darbuotojams ar kitų susijusių įstaigų atstovams.

Taigi įdiegus tokias apsaugos priemones sąvoka „ginčytina situacija“ tampa nebeaktuali. Banko darbuotojams belieka su klientais tvarkyti tik malonius reikalus.

Klientus atpažįstanti savitarnos įranga

Tobulėjant biometrijos technologijoms, jos pradedamos diegti ir į vaizdo apsaugos stebėsenos sistemas, kur vis dažniau naudojamos klientų identifikacijai.

Sistema, atpažįstanti klientą iš veido, gerokai supaprastina naudojimąsi bankine įranga ir taupo klientų laiką.  Be to, nuasmeninti biometrijos duomenys (pvz., lytis, amžius) gali būti panaudoti tiksliniams reklamos pasiūlymams.

Analizuojant klientų įpročius, jų naudojimosi įranga patirtį, galima ne tik teikti jiems aktualius pasiūlymus, bet ir supaprastinti bei pagreitinti pačių bankinių operacijų atlikimą, pvz., atpažinęs klientą bankomatas gali iš karto rodyti jam kalbą, valiutą, kurią jis iki tol pasirinkdavo. Eilės prie bankomatų, mokėjimo terminalų ir kitokių savitarnos įrenginių sumažėja, o klientų patirtis gerėja.

Pasaulyje populiarėja „ATMeye.iQ“

Lietuvos bendrovės BS/2 sukurta sistema „ATMeye.iQ“ yra viena iš populiariausių specializuotų vaizdo apsaugos stebėsenos sistemų, skirtų savitarnos įrenginiams saugoti. Ji sėkmingai naudojama 80-yje pasaulio šalių.

Per pastaruosius metus sistemos taikymo sritis gerokai išsiplėtė: „ATMeye.iQ“ nebėra vien tik vaizdo stebėsenos sistema, ji dar padeda optimizuoti bankų ir nepriklausomų vaizdo stebėsenos paslaugų teikėjų darbo procesus, sparčiau apdoroti klientų užklausas.

Integravus šią sistemą su „Vision Labs“ platforma „LUNA“ , ji gali būti panaudota rinkti biometrijos duomenims ir patvirtinti savitarnos įranga besinaudojančių techninės priežiūros darbuotojų, inkasatorių ar banko klientų tapatybei. 

Jei patiko šis straipsnis, siūlome prenumeruoti mūsų naujienlaiškį, kad reguliariai gautumėte naujausią informaciją ir išskirtinių BS/2 pasiūlymų.

Šaltinis: Penki kontinentai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras

     

 


Captcha
 

„PayTech“ suvažiavimas. Atsiskaitymo paslaugų sistemos ir daugiafunkciai įrenginiai

Viena iš didžiausių pasaulyje atsiskaitymo įrenginių gamintojų - „Ingenico" - savo partnerius pakvietė į forumą „PayTech Summit", skirtą įmonės 40-mečiui. skaityti »

„FCX.iQ 2.0“: naujos valiutos keitimo galimybės bankomatuose

BS/2 parengė programinio sprendimo „FCX.iQ“, skirto valiutos keitimo funkcijai bankomatuose užtikrinti, atnaujinimą. Naujoji versija suteikia papildomų galimybių, palengvinančių valiutų kursų valdymą, savitarnos įrenginių tinklų administravimą ir vartotojų identifikaciją. skaityti »

„Penki“ šviesolaidinis internetas sujungia Vilniaus miesto švietimo ir ugdymo įstaigas

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“ šių metų pradžioje pasirašė 12 sutarčių dėl šviesolaidinio interneto tiekimo Vilniaus miesto mokymo bei ugdymo įstaigoms, kurios, pasikeitus ankstesnio paslaugų teikėjo veiklos funkcijoms, liko be interneto ryšio. skaityti »

Sakartvele plečiamos atsiskaitymo be grynųjų galimybės

Sakartvelo restoranuose, kuriuose atsiskaitant naudojamasi vienam stambiausių šalies bankų priklausančiais elektroniniais kortelių skaitytuvais, padavėjams galima palikti arbatpinigių, net jei lankytojai neturi grynųjų pinigų. skaityti »

2020-ieji. Kiek interneto naudotojų pasitiko naujuosius metus?

Dar, rodos, ne taip seniai su naujausiais metais žmonės vieni kitus sveikindavo skambindami telefonais. Prisiskambinti būdavo sudėtinga, linijos užimtos. Vis labiau išpopuliarėjus internetui ir įvairioms pokalbių programėlėms, su naujausiais jau bemaž niekas nebesveikina telefonu, o tik rašo žinutes internetu. Galima teigti, kad šiemet su naujausiais metais vieni kitus pasveikino apie 4,5 milijardo pasaulio gyventojų. skaityti »

„Lietuvos geležinkeliai“ įsigijo mobiliuosius elektroninius kortelių skaitytuvus

Siekdama modernizuoti atsiskaitymą už geležinkelio paslaugas, ši transporto įmonė iš „ASHBURN International", plėtojančios elektroninius kortelių skaitytuvų programinius sprendimus, įsigijo apie 100 pasaulinio gamintojo „Ingenico" mobiliųjų elektroninių kortelių skaitytuvų. skaityti »

„ATMeye.iQ“ užtikrins bankomatų apsaugą Turkijoje

BS/2 plečia savo veiklos geografiją – bendradarbiaudama su partneriu Turkijoje „Analistim Bilisim“, siūlo Turkijos bankams vaizdo apsaugos, ginčytinų situacijų sprendimo ir prevencijos nuo sukčiavimo sistemą „ATMeye.iQ“. skaityti »

Lietuvos paštas tęsia bendradarbiavimą su „ASHBURN International“

Didžiausia Lietuvoje pašto paslaugas teikianti bendrovė Lietuvos paštas dar dvejiems metams pratęsė bendradarbiavimo sutartį su mokėjimo kortelių autorizavimo sprendimus kuriančia ir diegiančia bendrove „ASHBURN International“. skaityti »

„Face Detection“: papildoma PIN kodo apsauga naudojantis bankomatu

Viena iš dažniausiai pasitaikančių banko klientų finansinių nuostolių priežasčių vis dar yra banali kortelės ar PIN kodo vagystė. skaityti »

Pokalbiai apie įvairialypę kūrybą ir meno (ne)kolekciją

Ar gali būti susiję IT verslas ir menas? „370“ žurnalo atstovai domėjosi „Penkių kontinentų“ įmonių grupės valdybos pirmininko Idrako Dadašovo meno kolekcija. skaityti »