El. verslo žinios vis aktualesnės tampa smulkiajam verslui
Nors ekonominis nuosmukis ir jo pasekmės turėjo didelės neigiamos įtakos Lietuvos smulkiajam ir vidutiniam verslui, tačiau, specialistų teigimu, naujos galimybės jam atsiveria virtualioje erdvėje.
Šios galimybės ir kitų Europos Sąjungos narių geroji patirtis buvo pristatytos gegužės 12 d. Kauno technologijos universiteto (KTU) surengtoje apskritojo stalo diskusijoje „IT ir e–verslo žinios smulkiajame ir vidutiniame versle: poreikiai ir žinių sklaidos perspektyvos“.
Daugiau nei 100 Katalonijos nedidelių regiono kompanijų, besinaudodamos „2BDigital“ programa, nemokamai save reklamuoja internete užsienio klientams, o įmonių vadovai semiasi internetinės rinkodaros žinių. Graikijoje daugiau nei 36 000 vartotojų nuolatos naudojasi „GoOnline“ programos interneto svetaine, kurioje pateikiama informacija ir patarimai, kaip smulkusis bei vidutinis verslas galėtų sėkmingai panaudoti informacines technologijas savo veikloje.
Panašiu keliu skatinamos eiti ir nedidelės Lietuvos įmonės, kurioms jau antrus metus organizuojami mokymai apie el. verslą, tobulinami įgūdžiai virtualioje erdvėje bei skatinamas gerosios patirties panaudojimas. Visus mokymus ir skatinimą įgyvendina Kauno technologijos universitetas.
„Informacinės technologijos ir el. verslo žinios smulkioms ir vidutinėms įmonėms tampa ypač aktualios joms siekiant išlikti konkurencingoms. El. verslo žinių panaudojimas praktikoje tokioms įmonėms gali tapti labai dideliu privalumu, kurį jau pradeda suprasti ir smulkūs bei vidutiniai Lietuvos verslininkai. Tačiau labai dažnai šie verslininkai susiduria su tokių žinių trūkumu, dėl to ir organizuojama ši diskusija“, – sako KTU Elektroninio verslo tyrimų centro prof. Rimantas Gatautis.
Renginio metu buvo aptarti dabartiniai Lietuvos smulkaus ir vidutinio verslo iššūkiai bei galimybės gauti reikalingų IRT bei el. verslo žinių ir užsienio šalių patirtis mokant smulkaus ir vidutinio verslo atstovus.