Kodėl sunku prisiminti daugiau informacijos?

Informacijos įsiminimas, mokymosi procesas žmogui nėra lengvas procesas, ypač kai tenka išmokti keletą naujų dalykų vienu metu per itin trumpą laiką. Mokslininkai ištyrė, kad ta padaryti yra sudėtinga.

Tyrimai rodo, kad bandant įsiminti du skirtingo tipo informacijos kiekius vieną po kito, antrasis informacijos srautas sutrikdo smegenų gebėjimą išlaikyti pirmiau išmoktą informaciją.

Siekdamas tai įrodyti Harvardo profesorius Edwardas Robertsonas su savo kolegomis atliko tiriamąjį eksperimentą su 120 savanorių studentų, kuriems buvo pateiktos 2 tipų su atmintimi susijusios užduotys.

Pirmausia savanorių buvo prašyta įsiminti tam tikrų žodžių sąrašą. Kita užduotis buvo tam tikro, savanoriams nežinomo takto išmokimas pabarbenti pirštais. Nors su pirmąja užduotimi tiriamieji pradžioje susidorojo puikiai, tačiau, atlikę antrąją užduotį, jie pamiršo didžiąją dalį nesneniai išmoktų žodžių.

„Tai gali reikšti tik tai, kad smegenys paprasčiausiai negali išlaikyti tiek informacijos vienu metu“, – aiškina Harvardo medicinos mokykloje dėstantis neurologijos profesorius E. Robertsonas.

Antrąkart atlikdamas šį eksperimentą profesorius naudojo priešais savanorio galvą dedamą megnetinį įrenginį, tiekiantį elektros impulsus smegenims. Esant šiai stimuliacijai, žmonės abi užduotis atliko puikiai, prisiminė žodžius ir išmoko barbenti pirštais taktą, lyg būtų šias užduotis atlikę atskirai, ne iškart. Įdomu paminėti tai, kad stimuliacija neturi įtakos atminčiai, kai atliekama tik viena užduotis vienu metu. Taigi stimuliacija tik padeda išvengti sutrikdymo efekto, pasireškiančio užduotis atliekant vieną po kitos.

Šis tyrimas įrodo, jog norint išmokti du skirtingus dalykus, būtina mokymosi proceso metu daryti pertrauką. Remiantis kitu E. Robertsono tyrimu, galima teigti, kad pakanka dviejų valandų trukmės pauzės. Taigi, aktyviai mokantis naujų dalykų, nepamirškime leisti savo smegenims bent porą valandėlių pailsėti.