„Symantec“: 15 proc. „Facebook“ vaizdo medžiagos paskelbė internetiniai sukčiai


Bendrovė „Symantec“ pranešė, jog socialiniame tinkle „Facebook“ apie 15 proc. skelbiamų vaizdo klipų yra susiję su sukčiais. Tokią išvadą padarė įmonės ekspertai, išanalizavę 3,5 mln. unikalių vaizdo įrašų.

Sukčiavimas „ Facebook‘e“  visada buvo šio socialinio tinklo problema, o kovoti su apgavikais, kaip ir su interneto brukalais, sudėtinga. Kad ir kokių veiksmų imamasi, „šiukšlintojai“ ir sukčiai visuomet atranda būdų naujoms problemoms sukurti. Šiandien galima tik įsivaizduoti šios problemos mastus. „Symantec“ neseniai „Facebook“ situaciją išanalizavo naudodamiesi vadinamuoju likejacking,  įsiveržiančiu  į puslapį ir imantį viską paeiliui „mėgti“, „dalytis“, „komentuoti“.

2 rugpjūčio d. peržiūrėjus 3,5 mln. vaizdo klipų išaiškėjo, jog 15 proc. jų yra tokios atakos kaip likejacking. 

Likejacking – tai clickjacking tipas, kuriuo interneto naudotojo prašoma užeiti ant vieno ar kito objekto ir visai nepastebimai  atlikti visai kitą veiksmą. Likejacking „kirmino“ tikslas – priversti internautus pažymėti kokią nors internetinę medžiagą kaip patinkančią, net nesupratus, kokia tai medžiaga. Paprastai tai daroma naudojant netikrus vaizdo grotuvus su  užslėptais langais. Spaudžiant ant jų atsiranda užrašas „Patinka“, taigi, jei „patinka“ tau, vadinasi, pamatę tai tavo draugai eis ten pat ir apgavystė plis toliau.

Likejacking gali turėti neigiamų pasekmių, nes jūsų puslapyje supainiojamas turinys, be to, tai erzina, nes jis plinta kaip virusas. Blogiausiu atveju, tai gali būti panaudota jūsų kompiuteriui užkrėsti ir perimti jo kontrolę.

Žinoma, „Symantec“ šią analizę atliko tam, kad populiarintų savo „Norton Safe WeB“ – „Facebook“ pritaikytą nemokamą apsaugos nuo galimų internetinių grėsmių taikomąją programą.