Socialiniame tinkle – apsauga nuo reklamos

Socialiniam tinklui „Facebook“ skaičiuojant milijoninius naudotojų srautus ir generuojant didžiulę apyvartą iš reklamos, alkoholio gamintojai susirūpino vaikų saugumu.

„Facebook“ tinklalapyje kiekvienas norintis gali išsipirkti aktyvią reklamos nuorodą, taip pat sukurti grupę ir į ją kviesti narius. Neretai pasitaiko, jog degtinės, įvairių kokteilių ir kitų svaigiųjų gėrimų „gerbėjais“ tampa jaunesni nei 18 metų asmenys.

Gerai pasaulyje žinomų alkoholinių gėrimų gamintojai, tokie kaip degtinės „Smirnoff“, likerių „Baileys“ ir kt. pradėjo diskusiją, kurios tikslas – susitarti dėl reklamos ribojimo nepilnamečiams socialiniame tinkle. Pagrindinis siūlymas – leisti matyti gėrimų reklamas asmenims nuo 18 metų. Tai galiotų ir „prisijungimams prie grupės“, ir nuorodų, paveikslėlių „laik‘inimams“.

Atsakingo alkoholinių gėrimų vartojimo Europos forumo (angl. European Forum for Responsible

Drinking – EFRD) pirmininkas Alanas Butleris teigia, kad skaitmeninė rinkodara tampa vis aktyvesnė ir daug greičiau pasiekia žmones, todėl labai svarbu nestovėti vietoje ir priimti naujus standartus. Esą šis susitarimas tarp didžiųjų alkoholio pramonės atstovų neskatintų jaunų žmonių vartoti svaigalus.

Tuo metu Lietuvos alkoholio pramonės atstovai apie tokius susitarimus negalvoja.