Andrius Mamontovas: „iTunes“ yra naujos šou verslo eros lyderis"

Tūkstančius įrašų kasdien didžiausioje pasaulyje muzikos internetinėje parduotuvėje „iTunes“ parduodanti Adele, „Coldplay“ ir kitos muzikos žvaigždės jau seniai nebejaučia neįtikėtinai krentančių kompaktinių diskų pardavimų. Fizinius įrašų pardavimus labai sėkmingai pakeitė skaitmeniniai pardavimai. Neatsitiktinai į pasaulinę revoliuciją sukėlusią „Apple“ muzikos ir filmų parduotuvę sparčiai ėmė žengti ir Lietuvos kūrėjai.

Parduotuvėje „iTunes“, kurioje iš viso yra per 20 milijonų dainų, jau galima įsigyti Andriaus Mamontovo, Vidžio su Mario Basanov, Leon Somov su Jazzu, Jurgos, „Skamp“ ir kitų atlikėjų muzikos. Į šią parduotuvę planuojama patalpinti ir visus nepriklausomos Lietuvos kino rekordus sumušusį lietuvišką filmą „Tadas Blinda. Pradžia“.

Prieš kelias dienas Šiuolaikinio meno centre (ŠMC) vykusiame „iTunes“ pristatyme muzikos bei filmų kūrėjams kalbėjęs „Tadas Blinda. Pradžia“ režisierius Donatas Ulvydas tikino, kad „iTunes“ ypač svarbus tiems kūrėjams, kurie nori būti žinomi tarptautinėje rinkoje.

Režisierius įsitikinęs, kad didžiausia internetinė parduotuvė taps nauja platforma ne tik dideliems filmams, bet ji ypač bus svarbi mažo biudžeto projektams, kurie dienos šviesą išvys būtent tik dėl šios programos, nes nereikės leisti DVD.

„iTunes” padės kūrėjams atsidurti visame pasaulyje

Vienas renginio pranešėjų dainininkas Andrius Mamontovas neabejoja „iTunes” nauda tiek kūrėjams, tiek ir vartotojams: „iTunes” yra naujos šou verslo eros lyderis", – teigia jis. „Apple” įrašų internetinėje parduotuvėje keletą paskutinių Andriaus albumų vos per kelias minutes galima įsigyti nuo praėjusių metų spalio mėnesio. Dainininkas tvirtina, kad tai buvo svarbus žingsnis į priekį.

Tiesa, kol kas patys Lietuvos atlikėjai sukelti savo muzikos į šią internetinę erdvę dar negali. Tam reikia susirasti distributorius užsienyje. „Susiradau vieną iš daugybės kompanijų, oficialiai atstovaujančių “iTunes”, kuri teikia muzikos įkėlimo paslaugas, techninę pagalbą bei detalias ataskaitas“, – teigia dainininkas  

Jis planuoja netrukus į „iTunes” įkelti  visą savo diskografiją ir kolegoms rekomenduoja kelti ne tik naujas dainas, bet ir senus įrašus. “Kol kas daugiausiai lietuvių muziką perka emigrantai, kurie nori įsigyti ir klausytis tų dainų, kurios skambėjo dar jiems būnant Lietuvoje”, – patirtimi dalinasi muzikantas.

Andrius Mamontovas įsitikinęs, kad lietuviams internetinė laisvė atvėrė plačias galimybes, tik ne visi sugeba prisitaikyti prie pasikeitusios situacijos.  Jis tiki, kad „iTunes” padės muzikantams atsidurti bet kuriame pasaulio krašte, taip bus paprasčiau organizuoti koncertinius turus ir tam nebereikės tokios didelės vadybininkų armijos kaip iki šiol. „iTunes” atliks sklaidos bei reklamos svetur funkciją.

Pasaulyje „iTunes” populiarumas nuolat auga. Praėjusiais metais šios parduotuvės pardavimai buvo net 1,7 mlrd. JAV dolerių. Parsisiuntimų skaičius vien per praėjusias Kalėdas, gruodžio 25 d., siekė 140 milijonų. Šiuo metu prie „iTunes” prisijungusios 123 pasaulio šalys, kurios gali rinktis iš daugiau nei iš 20 mln. dainų, 40 000 muzikinių klipų, daugiau nei 50 tūkst. televizijos laidų ir 7 500 puikios kokybės įvairių laikotarpių filmų. „Apple” internetinėje parduotuvėje, kaip ir visame pasaulyje, taip pat sparčiai populiarėja ir elektroninės knygos, kurių „iTunes” jau yra apie 55 tūkstančius. Vaizdo ir garso rinkmenų (ang. k. podcasts) skaičius pasiekė vieną milijoną.