JAV Kongresas išanalizavo valdžios veiklą socialiniuose tinkluose

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Kongresas publikavo ataskaitą apie naujų medijos priemonių naudojimą siekiant populiarinti valdžios veiksmus bei informuoti apie juos. Dokumente rašoma, jog per paskutinius du dešimtmečius įvaldyta nemažai naujų komunikacijos technologijų, įskaitant elektroninį paštą, interneto svetaines, tinklaraščius, asmeninius pranešimus bei socialinius tinklus, tokius kaip „Facebook“ ir „Twitter“.

Valdžios institucijoms priklauso 1 504 domenų vardai, o tai yra tūkstančiai tinklalapių. Dauguma federalinių agentūrų turi paskyras „Facebook“, „Twitter“ bei „YouTube“ tinkluose.

Be to, ataskaitoje pateikiami kai kurie socialinių tinklų panaudojimo pavyzdžiai: JAV kariuomenė naudoja įvairias svetaines siekdama pritraukti daugiau savanorių, JAV energetikos departamentas rašo tinklaraštį, skirtą energijos taupymo problemai, Nacionalinė archyvų ir dokumentų valdyba suteikia prieigą prie savo dokumentų ir įrašų bei bendradarbiauja naudotojams keičiantis informacija socialiniuose tinkluose (taip padedama lengviau ir greičiau gauti ieškomos informacijos), JAV valstybės departamentas naudoja „Twitter“ tinklą kaip viešosios diplomatijos instrumentą.

Ataskaitos rengėjai taip pat išanalizavo, kuo išsiskiria valdžios veikla jai dalyvaujant ir naudojant įvairias medijos priemones. Socialinių tinklų auditorija labai plati, be to, ji dažnai peržengia valstybės sienų ribas. Socialiniuose tinkluose galima lengvai pasiekti daugybę žmonių bei į veiklą įtraukti suinteresuotų asmenų. Visgi valstybės tarnautojai turi būti atsargūs tokiuose tinkluose, nes kiekvienas jų žingsnis gali būti stebimas ir vertinamas kaip valdžios politikos dalis. Be to, pabrėžiama, jog skaitmeninės medijos priemonės, skirtingai nei popierinė spauda, gali būti papildomos nauja informacija, o nereikalingi duomenys bet kada ištrinami.

Siekiant sumažinti riziką, tyrėjai rekomenduoja valdžiai imtis tam tikrų saugumo priemonių. Būtina labai aiškiai atskirti, kas yra ryšiai su visuomene, o kas – propaganda, bei aiškiai apibrėžti buvimo viename ar kitame tinkle taisykles, atsakomybę ir atskaitingumą.