„Kalbantis“ vadovėlis leis specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams mokytis kartu su bendraamžiais
Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centras parengė ir išleido multifunkcinę specialiąją mokymo priemonę 6 klasei „Mokslininkų pėdomis“. Tai pirmoji tokio pobūdžio mokymo priemonė, padėsianti mokytojams integruotai ugdyti mokinius, turinčius įvairius regos, mokymosi, kalbėjimo ir kalbos, intelekto, judesio ir padėties sutrikimus.
Šią priemonę sudaro 4 dalys: originalus spausdintas gamtos mokslų vadovėlis „Mokslininkų pėdomis“ 6 kl., specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams pritaikytas vadovėlio variantas ir abiejų šių vadovėlių skaitmeninės versijos, parengtos DAISY formatu, leidžiančiu visą puslapį su iliustracijomis pateikti kompiuterio ekrane. Šios skaitmeninės vadovėlio versijos visiškai atitinka spausdintus vadovėlius, todėl mokytojas gali vienu metu dirbti su skirtingų specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais ir jų neturinčiais mokiniais. Atsižvelgdamas į kiekvieno vaiko ugdymosi poreikius, mokytojas pamokos metu gali pateikti mokiniui spausdintą arba skaitmeninį vadovėlį. Ši mokymo priemonė gali būti naudinga ne tik įvairių specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams, bet ir tiems, kurie turi mokymosi spragų, menkiau suvokia ugdymo turinį ar sunkiau susikaupia pamokose.
Skaitmeninėse vadovėlio versijose įgarsinamas visas jame esantis tekstas: turinys, puslapių numeracija, skyrių, poskyrių ir iliustracijų pavadinimai, pagrindinis vadovėlio tekstas, visa informacija, kuri yra pateikta iliustracijose. Skaitytojas gali lengvai sekti skaitomą tekstą bei girdėti jam perskaitomus sakinius. Programa leidžia lengvai surasti reikiamus skyrius ar puslapius, sustabdyti skaitomą tekstą ir vėl pradėti skaityti nuo tos vietos, kur buvo sustota, keisti skaitomo teksto formatą (jį padidinti, paryškinti, išskleisti, pabraukti ir kt.), pasirinkti ir keisti ne tik skaitomo teksto žymėjimo spalvą, bet ir teksto raidžių spalvą, gali pagreitinti ar sulėtinti kompiuterio skaitymo greitį.
Ši priemonė buvo rengiama konsultuojantis su Europos specialiojo ugdymo plėtros agentūros pirmininku Per Gunnvall iš Švedijos. Ji išleista įgyvendinant projektą „Specialiųjų mokymo priemonių rengimas“, kuris finansuojamas Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšomis.