Konferencijoje aptarti naujų mokslo metų prioritetai

Penktadienį į Vilnių susirinkę savivaldybių administracijų švietimo padalinių vedėjai, Prezidentūros, Seimo, profesinių sąjungų atstovai, ministerijos vadovai aptarė naujų mokslo metų aktualijas, 2012–2013 mokslo metų prioritetus.

Sveikindamas renginio dalyvius, Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius pabrėžė: "Gyvename 21 amžiuje ir turime suprasti, kad nuo 20 amžiaus jis skiriasi tuo, kad dar svarbesnės tampa žinios ir gebėjimai, nes jais remdamiesi galime projektuoti savo šalies ateitį. Nemažiau svarbu, kad išugdytume jaunimą asmenybėmis, piliečiais, nebijančiais nuolatinės kaitos ir globalaus pasaulio iššūkių.“

Švietimo ir mokslo ministras Gintaras Steponavičius pažymėjo, kad šiais mokslo metais svarbus ne tik tęstinumas įgyvendinant tokius prioritetus, kaip išlaisvintas kūrybiškumas, saugus ir sveikas vaikas, savarankiška ir atsakinga mokykla, bet ir nauja kryptis – dėmesys mokytojų tobulėjimui.

„Vienas iš svarbiausių ir didžiausių šiemet laukiančių darbų – valstybinės švietimo 2013–2022 m. strategijos patvirtinimas. Ateinančių 10–ies metų laikotarpiui mūsų strategijos tikslas – siekti, kad Lietuvos švietimas taptų tvariu pagrindu kiekvienam piliečiui ugdant jo savarankiškumą, veržlumą, atsakingumą, kuriant savo, valstybės ir pasaulio ateitį,“– sakė ministras G. Steponavičius.

Pasak G.Steponavičiaus, naujos švietimo strategijos projekte išskiriami keturi esminiai dalykai. Tai – dėmesys mokytojui, dėstytojui, šiuolaikinė organizacija savo sprendimus ir plėtrą grindžianti išmania vadyba, išplėstas vaikų ir jaunimo neformaliojo ugdymo prieinamumas bei mokymasis visą gyvenimą, įvedant mokymosi visą gyvenimą krepšelį.

Kalbėdamas apie naujųjų mokslo metų darbus, ministerijos vadovas pabrėžė ikimokyklinio ugdymo galimybių įvairovę ir plėtrą, mokyklų vadovų pajėgų stiprinimą, įgyvendinant naują vadovų atranką ir stiprinant mokyklos lyderystę, naujas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo galimybes, profesinio mokymo kaitos kryptis ir kt. Pasak ministro, nuo spalio 1 d. įgauna pagreitį projektas, išbandysiantis neformalaus švietimo krepšelį. Jame dalyvaujančių savivaldybių patirtis bus naudinga toms savivaldybėms, kurios pačios planuoja taikyti šį krepšelį.

Renginyje kalbėta apie mokytojo vaidmenį, apžvelgti nauji teisės aktai, jų pakeitimai, pristatytas pedagogų kvalifikacijos tobulinimo modelis, jo praktinio realizavimo aspektai.

Konferenciją „Švietimas regionuose 2012. Pedagogo kvalifikacija – svarbiausias švietimo kokybės veiksnys“ surengė Švietimo ir mokslo ministerija ir Ugdymo plėtotės centras, kuris įgyvendina projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra“.