„Facebook“ pradėjo pardavinėti reklamą realiojo laiko režimu

Socialinis tinklas „Facebook“ rugsėjo 13 dieną paleido reklaminę platformą „Facebook Ad Exchange“ (FBX), reklamdaviams leidžiančią pirkti skelbimus realiuoju laiku, praneša „TechCrunch“.

Platforma leidžia bendrovėms dėti tikslinę reklamą, orientuotą ne tik į informaciją, kurią vartotojai suteikia pačiame socialiniame tinkle, bet ir jų elgesį internete, kurį sistema atseka pagal сookies (failai su unikalia informacija, kuriuos tinklalapiai išsaugo vartotojo kompiuteryje). Reklamos užsakovai veikia ne tiesiogiai, o per  reklamos publikavimo sistemas – Demand Side Platforms (DSP).

„Facebook“ reklama bus parduodama realiojo laiko režimu pagal aukciono sistemą – Real-Time Bidding (RTB). Kai vartotojas atsiverčia „Facebook“ puslapį, platforma pagal jo unikalią informaciją išsiunčia užklausas DSP. Ši sistema realiojo laiko režimu atsižvelgia į vieno ar kito vartotojo vertę, o aukciono nugalėtojas gauna galimybę parodyti savo reklamą.

Pagrindinis sistemos „Ad Exchange“ pranašumas tas, kad didinamas reklamos tikslingumas, o reklamos užsakovai perka ne vietą svetainėje, o savo tikslinės auditorijos dėmesį. Be to, ji leidžia susieti reklamą su įvykiais, vykstančiais reklamos rodymo metu, tarkim, sporto rungtynėmis ar filmų premjeromis.

Visiškai atsisakyti FBX reklamos „Facebook“ vartotojai negalės, tik konkrečios DSP paslaugų.

Testiniu režimu sistema buvo įdiegta šių metų vasarą.

Naujoji reklamos pardavimo technologija leis „Facebook“ žymiai padidinti pajamas. RTB rinką dabar sudaro apie 3–4 mlrd. dolerių per metus, tačiau po trejų metų, anot analitikų, gali išaugti iki 20 mlrd. dolerių.

Antrąjį šių metų ketvirtį „Facebook“ pajamos sudarė 1,18 mlrd. dolerių. Dabar socialinis tinklas uždirba iš reklamjuosčių iš „reklaminių istorijų“, atsirandančių vartotojų naujienų juostoje.