Vartotojai skundus galės pateikti internetu

Siekdama supaprastinti vartotojų teisių gynimo procedūras, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) 2012 metais Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis pradėjo įgyvendinti projektą „Vartotojų teisių informacinės sistemos sukūrimas“. Projektas suteiks galimybę vartotojams skundus dėl pažeistų jų teisių registruoti internetu.

Projekto metu numatoma sukurti interaktyvias vartotojų teisių apsaugos elektronines paslaugas, taip padaryti jas patogesnes ir lengviau pasiekiamas vartotojams, užtikrinti efektyvų vartotojų teisių apsaugos valdymą ir stebėseną bei vykdyti elektroniniam verslui skirtą prevenciją vartotojų teisių apsaugos srityje.

Įgyvendinant projektą kuriamos elektroninės paslaugos, kurios leis gyventojams bei įmonėms internetu pateikti VVTAT prašymą, kreipimąsi ar skundą, paraišką dalyvauti VVTAT prevencinėje programoje bei pasinaudoti vartotojų teisių apsaugos elektroninėje erdvėje prevencinėmis paslaugomis.

Tikimasi, kad sukurta Vartotojų teisių informacinė sistema sudarys vartotojams daug geresnes sąlygas pateikti nusiskundimus, kadangi dabar nemažai nukentėjusių gyventojų apie pažeidimus nepraneša vien todėl, kad trūksta laiko. Įgyvendinus projektą vartotojai, internete užpildę nustatytas formas, galės pateikti skundus bet kuriai vartotojų teisių apsaugą įgyvendinančiai institucijai, taip pat galės stebėti skundų nagrinėjimo būseną.

Naujoji elektroninė sistema palengvins ir pačių vartotojų teises ginančių institucijų darbą. Jos galės operatyviai keistis vartotojų teisių apsaugos informacija ir dokumentais, sistemingai kaupti ir analizuoti vartotojų teisių apsaugos stebėsenos rodiklius valstybės mastu.

Projektą „Vartotojų teisių informacinės sistemos sukūrimas‘“, įgyvendinamą Ekonomikos augimo veiksmų programos 3  prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“, kurį administruoja Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susiekimo ministerijos,  lėšomis, ketinama baigti įgyvendinti 2015-ųjų sausį