„Apple“ – brangiausias prekės ženklas pasaulyje

Kompanijos „Apple“ prekės ženklas trečią kartą iš eilės atsidūrė vertingiausių pasaulio prekės ženklų sąrašo „BrandZ“ viršūnėje. Kompanija 2011-aisiais iš pirmosios sąrašo vietos išstūmė „Google“ ir nuo to laiko niekam nebeužleidžia šios pozicijos.

Suskaičiuota, kad „Apple“ prekinis ženklas yra vertas 185 mlrd. JAV dolerių. Tai kur kas didesnė vertė nei kitų garsių pasaulinių kompanijų prekės ženklų, pavyzdžiui, „Google“ (113,7 mlrd. JAV dol.), IBM (112,5 mlrd.), „McDonald‘s“ (90,3 mlrd.) ar „Coca-Cola“ (78,4 mlrd.), vertė.

„BrandZ“ vadovas Peteris Walshe‘as teigia, kad prekės ženklo svarba yra didesnė nei finansų. „Pasižiūrėję į populiariausius ir įtakingiausius prekės ženklus matome, jog jie yra stabilūs, tvarūs ir nėra linkę aktyviai kaitalioti savo vertės. To negalime pasakyti apie finansus“, – sako vadovas.

Nors „Apple“ ir toliau dominuoja sąraše, tačiau, anot P. Walsh‘o, kompanijos augimo tempas smuko 95 proc. To priežastis – akcijų kainų nuosmukis ir suprastėjęs vartotojų požiūris į kompaniją.