„mLearnCon 2013“ konferencijoje pristatytas naujas požiūris į mokymą

 Šaltinis: ucc.lt 

„Užupis Creative Cluster“ neseniai lankėsi konferencijoje–parodoje „mLearnCon 2013“, kuri yra vadinama vienu rimčiausių įvykių mobilaus mokymosi srityje pasaulyje. Konferencija vyko JAV, San Jose mieste, kur susirinko daugybė kompanijų ir koncernų, dirbančių technologijų sektoriuose. Šiųmetė konferencija–paroda ėmėsi užduoties apjungti ne tik technologinę, bet ir vadybinę, dizaino bei progresyvaus verslumo puses. Renginiuose buvo aktyvūs akademinio pasaulio, verslo, vyriausybinių institucijų atstovai iš labai įvairių šalių. 

Konferencijos „mLearnCon 2013“ idėja šiemet buvo šviežia ir novatoriška – dar ne taip seniai inovatyviais laikyti nuotoliniai mokymosi būdai buvo pakrikštyti kaip gerokai atgyvenę. Visas dėmesys buvo telkiamas į būtent mobilų mokymąsi – imersyvų, adaptyvų, paremtą žaidimizacija (angl. „gamification“). 

Imersyvus mokymasis – tai pagreitinto mokymosi metodas, garantuojantis keliskart greitesnius rezultatus. Adaptyvus mokymasis remiasi asmeniškumu, personalizacija – prisitaikymu prie besimokančiojo ar besimokančiųjų – juk norint išmokti daugiau, labai svarbu pateikti informaciją ir formuluoti užduotis taip, kaip labiausiai tinka konkrečiam individui. Ir, žinoma, žaidimizacija – žaidybinių elementų naudojimas kitose srityse. Ji užtikrina emocinį prisirišimą, stiprią motyvaciją ir patiriamą malonumą – daugybė psichologinių ir empirinių tyrimų patvirtino, jog šie trys veiksniai labiausiai traukia žmones mokytis.

„General Electric“ pavyzdys
2013–ųjų metų programos vinis neabejotinai buvo „General Electric“ pristatymas. Kompanija anonsavo, jog naudojant distancinius mokymus, o ypač taikant mobilias mokymų sistemas, kompanijos vykdomų mokymų laikas sutrumpėjo apie septyniasdešimčia procentų. Reikai pastebėti, jog „General Electric“ yra labai didelė kompanija, turinti apie 250 000 distributorių, partnerių ir perpardavinėtojų. Suprantama, kad visas šias sekcijas reikia kaip įmanoma greičiau apmokyti dirbti su naujais “General Electric” produktais ir pristatyti kitas svarbias inovacijas, o septyniasdešimčia procentų trumpesnis mokymosi laikas šiuo atveju gali sutaupyti milijardus. Be abejo, tai yra milžiniškas žingsnis kiekybės ir kokybės prasme ne tik pačiai kompanijai, bet ir verslo bei akademinio mokymosi pasauliui.

Michael Jozeph, „General Electric“ atstovas, specialiose dirbtuvėse detaliai pristatė naudotą metodiką, padėjusią kompanija sutaupyti tiek laiko. Kaip paaiškėjo dirbtuvių metu – tokiems geriems rezultatams pasiekti buvo organizuojama vieninga bazė, taip pat buvo formuojamas sistemingas bei progresyvus mokymų turinys, kuris adaptuotas mobiliesiems įrenginiams ir kitiems išmaniesiems produktams bei planšetiniams kompiuteriams. Vienas “General Electric” užsibrėžtų tikslų – tilpti į penkių minučių laiko periodą. Tai reiškia, kad bet koks kompanijos mokomasis video paketas neturi trukti ilgiau penkių minučių. Visas mokymosi procesas truko pusantrų metų ir pateikė nenuneigiamų įrodymų.

Šis „General Electric“ pristatymas sukėlė didžiulę teigiamo pobūdžio komunikacijos bangą tarp įvairių verslo įmonių ir mokymų organizatorių, kadangi toks gigantas tvirtai žengė mobilaus mokymosi kryptimi. Kitas žingsnis – sužaidybinimas (geimifikacija) – buvo žengtas lygiai taip pat sėkmingai. „General Electric“ pademonstravo, kokiomis priemonėmis buvo sužaidybinti mokymosi ir darbo procesai, kad tai žmones pritrauktų, motyvuotų ir, galiausiai, dar ir teiktų malonumą. Ši didžiulė kompanija įrodė, jog netgi pasaulinio mąsto verslo milžinai gali rezultatyviai judėti sužaidybinimo keliu.