Stiprinamas informacinių ir komunikacinių technologijų naudojimas mokyklose

Švietimo ir mokslo ministras patvirtino Informacinių ir komunikacinių technologijų (toliau – IKT) diegimo į bendrąjį ugdymą ir profesinį mokymą 2014–2016 metų veiksmų planą, kurio tikslas – sudaryti sąlygas švietimo dalyviams sumaniai naudotis technologijomis ugdyme ir skatinti juos kurti naujas IKT priemones.

„Mūsų siekis – sukurti galimybes visose švietimo įstaigose kūrybiškai naudoti naująsias technologijas, kurios pasitarnautų tiek kokybiškam mokinių ugdymui, tiek pačių mokytojų profesiniam tobulėjimui, keitimuisi patirtimi. Kalbame apie didesnę skaitmeninių mokymo priemonių ir kitų išteklių įvairovę, aktyvesnį pedagogų kvalifikacijos tobulinimą. Mokytojų vaidmuo taikant IKT yra esminis, kad nuolat mokinį lydinčios technologijos taptų patikimomis pagalbininkėmis mokantis, plečiant akiratį, ugdantis šiandieniniame gyvenime reikalingas kompetencijas“, – sako švietimo ir mokslo ministras prof. Dainius Pavalkis.

Atsižvelgiant į technologinius pokyčius visuomenėje, numatyta atnaujinti informacinių technologijų dalyko turinį, aprūpinti įranga informacinių technologijų kabinetus. Planuojama, kad mokiniai su IT galimybėmis bus supažindinami jau pradinėje pakopoje, bus užtikrintas integruoto skaitmeninio raštingumo kompetencijų ugdymas mokantis visų dalykų, sudarytos sąlygas gilesniam, kryptingam, lankstesniam, individualizuotam informacinių technologijų mokymuisi.

Išskirtinis dėmesys bus skiriamas mokiniams, turintiems specialiųjų  poreikių, aprūpinant juos ir mokyklas kompiuterinėmis specialiosiomis mokymo priemonėmis.

Plane numatyta aktyviau naudoti IKT teikiamas galimybes profesiniam mokytojų tobulėjimui ir bendradarbiavimui. Tai pat – skatinti pedagogus būti ne tik aktyviais skaitmeninių mokymo priemonių vartotojais, bet ir turinio kūrėjais, burtis į virtualias bendruomenes, keistis patirtimi.

Numatoma, kad visose mokyklose bus užtikrintas saugių bevielių tinklų naudojimas, mokyklos skatinamos naudoti elektroninius dienynus ir virtualias mokymosi aplinkas, veiklos kokybės valdymui skirtas informacines sistemas.

Planuojama plėtoti priemones, skirtas mokymosi pasiekimų vertinimui ir įsivertinimui. Numatoma užtikrinti nacionalinių ir mokyklinių informacinių sistemų integraciją.

Tyrimų duomenimis, Lietuvoje apie 40 proc. mokytojų darbo vietų kompiuterizuotos, apie 70 proc. mokytojų mokėsi taikyti IKT pamokose, apie 80 proc. mokyklų naudoja el. dienynus, daugiau kaip 60 proc. 8 klasės mokinių mokymosi tikslais naudoja savo asmeninius kompiuterius ir mobiliuosius telefonus.