Tarptautinio švietimo ministrų susitikimo akcentas – mokytojų darbo kokybė

Kaip pasiekti, kad pagrindinis mokytojo tikslas būtų ne tik išdėstyti pamoką, bet ir taip sudominti mokinius, kad kiekvienas ją gerai suprastų ir įsisavintų? Šį ir kitus su mokytojų profesinėmis kompetencijomis susijusius klausimus švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis aptarė su kolegomis švietimo ministrų susitikime, kurį birželio 25-26 dienomis organizavo Japonijos švietimo, kultūros, sporto, mokslo ir technologijų ministerija ir Europos bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO).

Tokijuje susirinkę švietimo ministrai diskutavo, kaip paskatinti mokytojus bendradarbiauti tarpusavyje siekiant, kad moksleiviai suprastų, kaip per atskirų dalykų pamokas įgytos žinios siejasi ir kaip jas galima pritaikyti praktiškai. Diskusijose ieškota atsakymų į klausimą, kaip mokytojai gali stiprinti mokymosi kultūrą ne baugindami artėjančiu egzaminu, bet skatindami mokinių smalsumą, atsakomybę ir pasitikėjimą savo galimybėmis.

Susitikime svarstyta, kaip suteikti mokytojams į XXI amžiaus iššūkius orientuotam ugdymui reikalingas kompetencijas, efektyviai panaudojant turimus finansinius išteklius.

Ministrų susitikimas organizuotas tuo metu, kai buvo viešai pristatyti 2013 metais atlikto didžiausio tarptautinio mokytojų tyrimo TALIS rezultatai, tad diskusijoje buvo remiamasi ir šio tyrimo rezultatais bei įžvalgomis.

Vizito Tokijuje metu ministras Dainius Pavalkis su Japonijos švietimo, kultūros, sporto, mokslo ir technologijų ministru Hakubun Shimomura aptarė dvišalio bendradarbiavimo plėtros mokslo ir technologijų srityje galimybes po sėkmingo birželio pradžioje Japonijoje įvykusio Lietuvos mokslo tarybos ir Japonijos mokslo finansavimo agentūros seminaro bei vadovų susitikimo.

Su naujai paskirtu EBPO Švietimo politikos direktorato direktoriumi Andreas Schleicher diskutuota apie Lietuvos, siekiančios pradėti derybas dėl pilnos narystės EBPO, perspektyvas aktyviau įsijungti į organizacijos veiklą švietimo kokybės gerinimo, ekonominiam augimui užtikrinti reikalingų įgūdžių formavimo srityse.