Darbą tęsia tarpinstitucinė ministerijų ir pedagogų profesinių sąjungų darbo grupė

Rugsėjo 17 d. į antrąjį posėdį Švietimo ir mokslo ministerijoje susirinko Premjero potvarkiu sudaryta tarpinstitucinė darbo grupė, rengianti siūlymus dėl ugdymo kokybės ir pedagogų darbo sąlygų gerinimo. Darbo grupėje, kuriai vadovauja ministras Dainius Pavalkis, dirba Vyriausybės kanceliarijos, Socialinės apsaugos ir darbo, Finansų, Švietimo ir mokslo ministerijų atstovai bei socialinių partnerių – profesinių sąjungų – vadovai.

Posėdyje aptarta mokytojų darbo krūvio padėtis kintant mokinių skaičiui.  Per pastarąjį dešimtmetį mokinių kasmet mažėjo po dvidešimt tūkstančių ir daugiau. Nuo 2003 m. iki 2013 m. mokinių skaičius sumažėjo 39 proc. Tik du trečdaliai mokytojų turi pakankamą darbo krūvį. Kaimo vietovėje per 40 proc. mokytojų darbo krūvis nesiekia šalies vidurkio, arba 18 val. per savaitę.

Šiuo metu Lietuvoje dirba apie 33 tūkst. pedagogų, apie dešimtadalis yra vyresni kaip 60 metų, iš jų apie 3 proc. mokytojų amžius siekia daugiau kaip 65 metus.

Svarstytos galimybės sudaryti geresnes sąlygas mokytojams išeiti į pensiją, pasinaudoti šia teise anksčiau dėl darbo metu patiriamos emocinės įtampos. Darbo grupėje iškeltas siūlymas kurti mokytojų, sulaukusių pensinio amžiaus, išeitinių išmokų fondą. Pasak Švietimo ir mokslo ministerijos atstovų, abi šalys (ir darbdaviai, ir darbuotojai) patiria psichologinį spaudimą, kai reikia inicijuoti darbo organizavimo pokyčius mažėjant mokinių skaičiui, neretai mokytojai priversti išeiti be piniginio atlygio arba dirba labai mažais krūviais. Toks fondas galėtų būti įsteigtas nuo 2015 m.

Kituose posėdžiuose numatoma svarstyti mokyklų finansavimo metodikos tobulinimo, pedagogų darbo apmokėjimo sąlygų gerinimo, bendrojo ugdymo mokyklų tinklo optimizavimo, švietimui skiriamo finansavimo didinimo klausimus.