ES švietimo ministrai aptars, kaip skatinti verslumo ugdymą

Gruodžio 12 d. švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis dalyvaus ES Švietimo, jaunimo, kultūros ir sporto tarybos posėdyje. Į Briuselį susirinkę ES šalių narių švietimo ministrai siūlys skatinti verslumo ugdymą ir aptars strategijos „Europa 2020“ poveikį ekonomikai ir švietimui.

Tarybos metu ES valstybėms narėms bus siūloma skatinti verslo ir švietimo sinergiją: verslumo ugdymą įtraukti į mokytojų ir dėstytojų rengimo programas, skatinti verslą dalyvauti mokymosi procese, remti studentų verslumo iniciatyvas.

Lietuvos švietimo ir mokslo ministras akcentuoja sinergijos tarp verslo ir švietimo svarbą. „Neįmanoma kurti efektyvios ir socialiai atsakingos švietimo sistemos, neatsižvelgiant į ekonomikos raidą ar į socialinę šalies ir Europos situaciją. Džiugu, kad tokių sąlyčio taškų daugėja. Šiame kontekste negaliu nepaminėti Lietuvos pirmininkavimo Tarybai metu pasirašyto susitarimo dėl Europos Pameistrysčių Aljanso“, – sako ministras.

Kaip pabrėžia D. Pavalkis, švietimo ir mokymo įtraukimas į strategiją „Europa 2020“ turėjo pozityvią įtaką ekonominio augimo skatinimui. Strategija „Europa 2020“ buvo sukurta kaip Europos Sąjungos darbo vietų kūrimo ir ekonomikos augimo strategija reaguojant į sunkiausią Sąjungos istorijoje ekonominę krizę.

Pasak Lietuvos švietimo ir mokslo ministro, išryškinus švietimo ir mokymo svarbą strategijoje ,,Europa 2020“  buvo lengviau krizės laikotarpiu argumentuoti, kad taupymas investicijų į švietimą ir mokymą sąskaita programuoja praradimus, ekonominio augimo trukdžius ir didelių korekcinių investicijų poreikį ateityje, – sako Lietuvos švietimo ir mokslo ministras.

„Nors Lietuva gerokai viršija ES 2020 numatytą pagrindinį strateginį tikslą švietimo ir mokymo srityje iki 10 proc. sumažinti anksti paliekančiųjų mokyklą skaičių ir iki 40 proc. padidinti 30-34 m. gyventojų, turinčių aukštąjį išsilavinimą skaičių, – 2013 m. anksti paliekančiųjų mokyklą skaičius mūsų šalyje viršijo siektiną rodiklį 3,7 proc., o turinčių aukštąjį išsilavinimą skaičius viršijo 11,3 proc. – turime toliau modernizuoti savo švietimo ir mokymo sistemą, gerinti jos kokybę, – pabrėžia D. Pavalkis. – Mums labai svarbu suartinti švietimo ir darbo pasaulius”.