Daiktų internetas padės bankams susigrąžinti klientų pasitikėjimą

Kompanijos „Cisco“ atlikta apklausa parodė, kad net 43 proc. bankų klientų mano, jog bankas nesupranta individualių jų poreikių. Spręsti šią problemą padėti bankams gali daiktų internetas (angl. Internet of Everything).

Ši technologija leidžia bankui pasiūlyti savo klientams gerokai daugiau. Pavyzdžiui, bendravimą su banko konsultantais realiuoju laiku bet kurioje pasaulio vietoje ir bet kuriuo laiku, mobiliąsias technologijas ir jų teikiamą naudą, analitikos paslaugas ir kt.

Štai keletas konkrečių būdų, kaip tai padaryti.

Verslo procesų skaitmeninimas

Siekiant klientų konsultavimo ir aptarnavimo procese kuo tiksliau įvertinti individualų klientą ir jo poreikius, bankui privalu skaitmenizuoti savo verslo procesus sujungiant fizinį ir virtualųjį pasaulius. Iki galo atlikę skaitmenizavimą, bankai galės sumažinti konkurentų privalumus ir išryškinti savo sukauptą patirtį, personalą bei produktų ir paslaugų spektrą. Tam bankai turėtų sujungti į tikslinius sprendimus žmones, procesus, duomenis ir objektus.

Inovacijos augančiose rinkose

Besivystančiose šalyse gyventojai kur kas labiau nei išsivysčiusiose norėtų perkelti ir saugoti savo santaupas tokioje vietoje, kur bent kažkiek naudojama daiktų interneto koncepcija. Siekiant patenkinti klientų lūkesčius, besivystančių šalių bankams reiktų rimtai panagrinėti tokių koncepcijų diegimo klausimą. Tarptautiniams bankams taip pat rekomenduojama pradžioje panaudoti daiktų interneto galimybes besivystančiose šalyse ir tik paskui žengti į ekonomiškai stiprias rinkas.

Duomenys – tai analitinė informacija

Jei bankas iki šiol imdavosi kokių nors veiksmų (pvz., pasiūlydavo naujų paslaugų ar, atvirkščiai, jų atsisakydavo) remdamasis turima vidaus informacija, nuo šiol jam derėtų tai daryti išanalizavus klientų elgesį. Ekspertų teigimu, kovą dėl klientų laimės tie bankai, kurie imsis analizuoti duomenis siekdami geriau pažinti savo klientus ir panaudoti gautus rezultatus patogesniam bendravimui su jais.

Informacinis saugumas paverčiamas konkurenciniu pranašumu  

Inovatyvus požiūris į informacinį saugumą gali padėti bankams įgyti klientų pasitikėjimą. Kaip rodo daugelis apklausų, klientai labai teigiamai vertina tokias informacinio saugumo užtikrinimo priemones kaip, pavyzdžiui, biometrija. Todėl bankai, diegdami naujas paslaugas, turėtų investuoti ir į naujas saugumo technologijas.

„Cisco“ apklausoje dalyvavo per 7 tūkst. bankų klientų 12-oje pasaulio šalių.