Vietoj banko skyriaus – savitarnos įrenginys

Londono tyrimų bendrovės RBR (angl. Retail Banking Research) tyrimas rodo, kad per pastaruosius dvejus metus daugėjo bankomatų, įrengtų toli nuo bankų klientų aptarnavimo skyrių. Nutolusių bankomatų skaičius pasaulyje 2015 m. išaugo 51 proc.

Pagrindinė priežastis – sumažėjęs banko skyrius lankančių žmonių skaičius ir padidėjęs informacijos paieškos užklausų per internetą skaičius. Dėl to bankai uždaro vis daugiau filialų, o juos pakeičia bankomatais ar kitais moderniais savitarnos įrenginiais, kuriuos vertina kaip pigesnį alternatyvų bankų skyrių variantą.

Per pastaruosius dvejus metus buvo uždaryta daugiau nei tūkstantis įvairių bankų filialų. Neretai bankai nenori išlaikyti ar atidaryti skyrių kaimuose ir mažose gyvenvietėse, todėl ten visas finansines paslaugas žmones gali gauti tik per savitarnos įrenginį.

Patogų šiuolaikišką savitarnos sprendimą pernai pasiūlė ir bankinių technologijų bendrovė „Penkių kontinentų bankinės technologijos“ (BS/2). Tai techninės ir programinės įrangos sprendimas „VTM.iQ“, kurį sudaro savitarnos terminalas „CuRiE“ ir automatinis seifas „CS 6060“ su grynųjų pinigų recirkuliacijos funkcija bei įdiegta specializuota programine įranga. Ši įranga visiškai atstoja banko skyrių, nes naudodamasis ja klientas gali ne tik atlikti visas bankines operacijas, bet ir per nuotolį pasikonsultuoti su banko darbuotoju, atsidaryti banke sąskaitą, netgi gauti banko kortelę ir pasiimti kreditą.

Šis BS/2 sprendimas jau sėkmingai veikia Azerbaidžano ir Kazachstano bankuose.