8-asis „Hacker Games“: nuo uodų naikinimo aparato iki išmaniųjų technologijų akliesiems

Visą savaitgalį kūrybiškiausi programinės, techninės įrangos ir žaidimų kūrėjai varžėsi 8-ajame Vilniaus Gedimino technikos universitete (VGTU) „LinkMenų fabrike“ vykusiame hakatone „Hacker Games“. Po 48 val. nepertraukiamo darbo buvo pristatyti 24 projektai.

Programinės įrangos takelyje nugalėtojo laurus nuskynė ir „TeleSoftas“ įsteigtą 600 Eur prizą laimėjo komanda „HighlightMe“ sukūrusi įskiepį interneto svetainėms, paryškinantį norimą tekstą (žr. nuotrauką).

„Turėjome didžiulę diskusiją su komisijos nariais dėl laimėtojo, bet norime išryškinti vieną – „HighlightMe“, – kalbėjo programinės įrangos takelio prizą įsteigusios kompanijos „TeleSoftas“ komunikacijos vadovas Jonas Brazys.

Žaidimų kūrimo takelyje buvo pristatyti net du nugalėtojai. Antrą vietą užėmė ir 3 mėn. narystę žaidimų kūrimo platformoje „Unity“ laimėjo „Wendy and Me“ komanda, sukūrusi žaidimą, paremtą animuota istorija apie vilką, gelbėjantį merginą. Pirmąją vietą užėmė ir „Game Insight“ įsteigtą 1000 Eur vertės industrinę kelionę laimėjo komanda „VR barbershop“, sukūrusi virtualios realybės kirpyklos simuliatorių.

„Pirmąją vietą nusprendėme skirti smagiausiam projektui ir smagiausiam žaidimui, kuriuo tapo „VR barbershop“, – pranešė žaidimų takelio prizą įsteigusios kompanijos „Game Insight“ atstovas Arvydas Brazdeikis.

Techninės įrangos takelyje geriausiais tapo socialinį projektą vysčiusi komanda „Seeing is believing“, pristačiusi prietaisą, padedantį akliesiems orientuotis aplinkoje.

„Techninės įrangos takelyje turėjome 4 projektus, apie kuriuos ilgai diskutavome su komisijos nariais. Visos komandos pelnė mūsų simpatijas, tačiau turėjome pasirinkti vieną. 3 mėn. narystė VGTU „LinkMenų fabrike“ sukurto prototipo vystymui atitenka „Seeing is believing“, – pranešė viena iš renginio organizatorių bei šio takelio prizą įsteigusio VGTU „LinkMenų fabriko“ direktoriaus pavaduotoja Eglė Girdzijauskaitė.

Iš viso 8-ajame „Hacker Games“ renginyje buvo pristatyti 24 projektai. Iš jų 8 programinės įrangos, 12 žaidimų ir 4 techninės įrangos prietaisai. Šiame hakatone dalyvavo beveik 200 žmonių ne tik iš Lietuvos, bet ir Italijos, Ispanijos bei Baltarusijos.

Šį kartą programinės įrangos takelio dalyviai didelį dėmesį kreipė modernioms edukacinėms platformoms – nuo anglų kalbos iki geografijos ar net žinių pasikeitimui adaptuotos „Tinder“ programėlės versijos. Žaidimų kūrėjai išsiskyrė didele animuotų žaidimų gausa, o techninės įrangos takelio atstovai pristatė originalius projektus, tokius kaip balsu reguliuojamas žaliuzių pakėlėjas bei, šiuo sezonu itin paklausus, uodų naikinimo prietaisas.

Nuo 2013 metų Lietuvoje vykstančios kūrybinės dirbtuvės, kitaip vadinamos hakatonais (angl. hackathon) trunka 48 val. be pertraukos.

VšĮ „Verslios Lietuvos“ startuolių ekosistemos komanda „Startup Lithuania“ per metus organizuoja keturis „Hacker Games“ renginius. Jau antrą kartą „Hacker Games“ organizuojami kartu su VGTU „LinkMenų fabriku“. Šių renginių tikslas – suburti įvairiausiomis technologijomis besidominčius ir technologijų srityje dirbančius profesionalus ir skatinti naujų technologinių sprendimų kūrimą. Kitas hakatonas rudenį vyks Klaipėdoje.