Visa matanti akis. Kodėl bankomatų vaizdo stebėjimo sistemos reikalingos ne tik saugumo tikslais

Savitarnos įrenginių ir kitos bankinės įrangos saugumas – pati jautriausia finansinių ir kitų su šia sritimi susijusių organizacijų sritis. Programinės įrangos, kuri saugo bankinę įrangą, veiklą reglamentuoja daugybė dokumentų, taip pat ir šalies įstatymai, nacionalinio finansinio reguliatoriaus nustatyti reikalavimai ir įvairūs tarptautiniai apsaugos standartai.

Tačiau vaizdo apsaugos sprendimai, saugantys savitarnos įrenginius nuo atakų ir piktavalių sukčiavimo, turi rūpėti anaiptol ne tik apsaugos tarnybos darbuotojams. Viena iš tokių pat svarbių vaizdo stebėjimo sistemos funkcijų – padėti spręsti su klientais kylančius ginčus ir didinti klientų lojalumą.

Viskas aišku kaip ant delno

Banko darbuotojai, naudodamiesi patikimomis rinkoje pripažintomis bankomatų vaizdo stebėsenos priemonėmis, gali padėti klientams, pamiršusiems iš bankomatų pasiimti kortelę ar grynuosius pinigus.

Peržvelgęs vaizdo kamerų įrašus, sistemos operatorius prireikus gali atkurti visą įvykusią situaciją, nes vaizdo kameros įrašo ne tik aplinkos vaizdą, bet ir bankomate atliekamas operacijas, kortelių skaitytuvo, grynuosius pinigus išduodančio įrenginio ir net bankomato vidinio seifo atliekamus veiksmus.

Vaizdo kamerų nuotraukos ir vaizdo įrašai susiejami su konkrečiais įrenginio vartotojo veiksmais arba su atlikta finansine operacija. Taip sutrumpėja banko darbuotojų reagavimo į netipines situacijas laikas, bankas gali padėti klientui būtent tą akimirką, kai jam prireikia pagalbos.

Daugiau jokių nesusipratimų ir ginčų

Bankams ir nepriklausomų tarnybų operatoriams dažnai tenka susidurti su situacijomis, kai klientai skundžiasi dėl netinkamos bankomatų veiklos ar neišduotų grynųjų pinigų. Neretai tokios pretenzijos būna nepagrįstos. Tai anaiptol nereiškia, kad visais atvejais klientai meluoja, siekdami pasipelnyti iš bankų. Kartais klientai per neapdairumą suklysta į bankomatą įrašydami norimą išsiimti grynųjų sumą arba išsitraukia ne visus išduotus grynuosius. O tuomet puola skųstis.

Išsiaiškinti ir išspręsti tokius skundus finansinėms organizacijoms ne ką lengviau, nei užkirsti kelią pasitaikantiems sukčiavimams.

Laimei, vaizdo stebėsenos sistemos padeda operatyviai susirasti vaizdo įrašus, kurie išaiškintų tiesą, ir pademonstruoti juos besiskundžiančiam klientui, policijos darbuotojams ar kitų susijusių įstaigų atstovams.

Taigi įdiegus tokias apsaugos priemones sąvoka „ginčytina situacija“ tampa nebeaktuali. Banko darbuotojams belieka su klientais tvarkyti tik malonius reikalus.

Klientus atpažįstanti savitarnos įranga

Tobulėjant biometrijos technologijoms, jos pradedamos diegti ir į vaizdo apsaugos stebėsenos sistemas, kur vis dažniau naudojamos klientų identifikacijai.

Sistema, atpažįstanti klientą iš veido, gerokai supaprastina naudojimąsi bankine įranga ir taupo klientų laiką.  Be to, nuasmeninti biometrijos duomenys (pvz., lytis, amžius) gali būti panaudoti tiksliniams reklamos pasiūlymams.

Analizuojant klientų įpročius, jų naudojimosi įranga patirtį, galima ne tik teikti jiems aktualius pasiūlymus, bet ir supaprastinti bei pagreitinti pačių bankinių operacijų atlikimą, pvz., atpažinęs klientą bankomatas gali iš karto rodyti jam kalbą, valiutą, kurią jis iki tol pasirinkdavo. Eilės prie bankomatų, mokėjimo terminalų ir kitokių savitarnos įrenginių sumažėja, o klientų patirtis gerėja.

Pasaulyje populiarėja „ATMeye.iQ“

Lietuvos bendrovės BS/2 sukurta sistema „ATMeye.iQ“ yra viena iš populiariausių specializuotų vaizdo apsaugos stebėsenos sistemų, skirtų savitarnos įrenginiams saugoti. Ji sėkmingai naudojama 80-yje pasaulio šalių.

Per pastaruosius metus sistemos taikymo sritis gerokai išsiplėtė: „ATMeye.iQ“ nebėra vien tik vaizdo stebėsenos sistema, ji dar padeda optimizuoti bankų ir nepriklausomų vaizdo stebėsenos paslaugų teikėjų darbo procesus, sparčiau apdoroti klientų užklausas.

Integravus šią sistemą su „Vision Labs“ platforma „LUNA“ , ji gali būti panaudota rinkti biometrijos duomenims ir patvirtinti savitarnos įranga besinaudojančių techninės priežiūros darbuotojų, inkasatorių ar banko klientų tapatybei. 

Jei patiko šis straipsnis, siūlome prenumeruoti mūsų naujienlaiškį, kad reguliariai gautumėte naujausią informaciją ir išskirtinių BS/2 pasiūlymų.