„EuroShop 2020“: kaip keičiasi prekybos įrangos pasaulis

Vokietijoje, Diuseldorfe, š. m. vasario 16–20 dienomis vyko didžiausia pasaulyje mažmeninės prekybos įrangos atstovams ir partneriams skirta paroda „EuroShop 2020“. Į kartą per trejus metus organizuojamą renginį atvyko daugiau nei 2 300 dalyvių iš 60-ies šalių. Iš viso jį aplankė daugiau nei 114 000 lankytojų.

Dabar  „EuroShop“  – tai, visų pirma, diskusijų erdvė, kurioje mažmeninės prekybos profesionalai gali keistis savo patirtimi ir susipažinti  su šios srities inovacijomis.

„BS/2 įmonei paroda „EuroShop“ – puiki galimybė sužinoti apie paskutines pasaulinės prekybos įrangos rinkos tendencijas, susipažinti su naujovėmis, aptarti pagrindines rinkos problemas ir vartotojų poreikius. Mažmeninės prekybos įrangos pasaulis keičiasi. Parodoje buvo pastebima keletas esminių pokyčių tendencijų“ , – teigia BS/2 Mažmeninės prekybos įrangos pardavimo skyriaus vadovas Emil Musayev.

1. Prekybos įranga tampa panaši į konstruktorių

Dauguma gamintojų pradėjo gaminti modulines sistemas. Įrenginys tampa panašus į konstruktorių, kurio bet kurią dalį galima pakeisti. Tokia koncepcija paspartina įrenginių remontą, padeda išlaikyti nenutrūkstamą darbo procesą

„Pavyzdžiui, mūsų partneris „Diebold Nixdorf“ pristatė šiuolaikiško dizaino modulinį kasos įrenginį. Jis sudarytas iš kompiuterio, kasos operatoriaus ir  pirkėjo ekranų, čekių spausdintuvo. Prireikus galima pakeisti bet kurią jo dalį – ekraną arba patį kompiuterį, nestabdant visos kasos darbo. Panašų įrenginį siūlo ir kitas mūsų partneris „Bizerba“ – tai modulinės svarstyklės „KHIII-800“, – pasakoja BS/2 atstovas.

2. Pirkėjų elgsenos analizei – dirbtinio intelekto technologijos

Kita tendencija, apie kurią kalba specialistai – dirbtinio intelekto technologijų taikymas pirkėjų elgsenai analizuoti. Naudodami dirbtinio intelekto pagrindu veikiančias priemones,  prekybininkai gali sekti pirkėjų elgesį, jų pirkimo įpročius ir netgi nuotaiką.

„Pavyzdžiui, daugybėje parduotuvių naudojama dirbtinio intelekto technologija, siekiant apdoroti informaciją, gautą iš vaizdo kamerų. Tai padeda išsiaiškinti, kokios prekės turi didžiausią paklausą tarp tam tikros grupės pirkėjų, – pasakoja Emil. Musayev. – Šios informacijos pagrindu daromos prekių paklausos prognozės, automatiškai užsakomos trūkstamos prekės, klientams siūloma tikslinė reklama, specialūs pasiūlymai, mėgstamų prekių nuolaidos“.

Kai kuriuose prekybos centruose stebimas visas klientų srautas, o jų elgsenos analizę atlieka didžiulė komanda: analitikai, rinkodaros specialistai, programinės įrangos kūrėjai.

3. Savitarnos įranga ir toliau populiarėja

Savitarnos kasomis šiais laikais jau nieko nebenustebinsi. Šių įrenginių skaičius auga, ypač Rytų Europoje – Ukrainoje, Rusijoje. Šiais metais BS/2 Azerbaidžane planuoja įdiegti pirmąją savitarnos kasą.

„Vienas iš pagrindinių savitarnos kasų privalumų – tai, kad jos padeda išvengti žmogiškojo faktoriaus: netiksliai išduotos grąžos, galimų sukčiavimo atvejų. Vienintelis įrenginys, per kurį atliekamas automatinis darbo dienos procesų uždarymas – tampa savitarnos kasa, – pasakoja BS/2 atstovas.

Išvados

Anksčiau prekybininkai ypatingą dėmesį skyrė prekybos centrų įrangai, prekių išdėstymui. Dabar jau kuris laikas dėmesio centre yra pirkėjas, jo elgsenos analizė. Vieniems pirkėjams patinka vaikščioti į parduotuves ir patiems rinktis prekes. Kiti mėgsta apsipirkti interneto parduotuvėse. Prekybininkai siekia atsižvelgti į  visų pirkėjų grupių poreikius, kad galėtų suteikti jiems kuo daugiau patogumo. Pardavėjai nori pažinti savo klientus, jų poreikius, pageidaujamą pirkinių krepšelį. Tam naudoja dirbtinio intelekto, biometrijos priemones ir yra pasiruošę investuoti į naują įrangą bei technologijas.