Lietuvos bankas veiks ne tik kaip reiklus reguliuotojas, bet ir kaip prižiūrimų rinkos dalyvių partneris

Publikuota: 2017 m. vasario 20 d. pirmadienis

Absoliuti dauguma Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių pripažįsta, kad centrinio banko priežiūra yra veiksminga, o respondentai aukštai vertina priežiūros darbuotojų kompetenciją ir elgesį, – tai rodo pirmą kartą atliktos tokio pobūdžio apklausos rezultatai. Iš centrinio banko rinkos dalyviai tikisi konsultacijų ir pagalbos, operatyvios reakcijos į paklausimus ir pranešimus, platesnių galimybių dokumentus teikti elektronine forma.

„Atviras dialogas su prižiūrimais rinkos dalyviais mums yra vienas iš kertinių principų kuriant naujovėms atvirą, patrauklią ir konkurencingą finansų sektoriaus reguliacinę aplinką. Todėl, atlikę apklausą ir atsižvelgę į rinkos dalyvių siūlymus, įgyvendiname visą paketą efektyvumą didinančių ir bendradarbiavimą su rinkos dalyviais skatinančių priemonių“, – sako Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas.

Apklausus 350 prižiūrimų finansų įstaigų atstovų, paaiškėjo, kad beveik 80 proc. jų mano, jog Lietuvos banko vykdoma priežiūra yra greičiau ar labai veiksminga. Didžioji dalis respondentų aukštai įvertino ne tik priežiūros pareigūnų profesinę kompetenciją, bet ir jų elgseną bendraujant su rinkos dalyviais – darbuotojų bendradarbiavimą kaip labai ar greičiau gerą įvertino keturi iš penkių apklaustųjų.

Paklausti apie tobulintinas priežiūros sritis, respondentai nurodė, kad turėtų būti sudaromos galimybės kiek galima daugiau dokumentų pateikti elektronine forma. Respondentų nuomone, Lietuvos bankas turėtų tolygiau prižiūrėti visus finansų rinkos dalyvius, proporcingai taikyti reikalavimus ir dideliems, ir mažiems rinkos dalyviams, labiau gilintis į pažeidimų aplinkybes, daugiau konsultuotis dėl rengiamų teisės aktų projektų ir padėti rinkos dalyviams. Be to, rinkos dalyviai tikisi greitesnės reakcijos į pateikiamus pastebėjimus dėl kitų rinkos dalyvių daromų teisės aktų pažeidimų.

Atsižvelgdamas į rinkos dalyvių siūlymus, Lietuvos bankas kai kuriuos pokyčius jau įgyvendino arba rengiasi įgyvendinti artimiausioje ateityje. Pavyzdžiui, numatomi periodiški susitikimai su finansų rinkos dalyviais – jų metu bus pristatomi planuojami reguliacinės aplinkos pokyčiai, konsultuojamasi dėl administracinių barjerų šalinimo. Per artimiausius metus bus peržiūrėti ir reguliavimo reikalavimai įvertinant, ar nėra perteklinės administracinė naštos. Lygiagrečiai bus peržiūrėtas ir licencijos suteikimo procesas, siekiant jį kiek įmanoma labiau supaprastinti ir paspartinti. Lietuvos banke taip pat bus įgyvendinamas „vieno langelio“ principas susitikimams su potencialiais finansų rinkos dalyviais organizuoti ir konsultacijoms teikti.

Siekiant greičiau informuoti rinkos dalyvius, jie skatinami naudotis raštų e. pristatymo sistema, o jau artimiausiu metu Lietuvos banko dokumentų valdymo sistema bus pritaikyta elektroniniam parašui, sudarant galimybes visus dokumentus pateikti elektronine forma.

Siekdamas greičiau reaguoti į pranešimus apie daromus pažeidimus, Lietuvos bankas jau įdiegė sistemą, kuri užtikrina apie pažeidimus pranešančių asmenų informavimą, jų tapatybės duomenų apsaugą, numatant galimybę apie pažeidimus pranešti anonimiškai. Ši sistema sudarys sąlygas nustatyti ir ištirti pažeidimus, kurie įprastomis priemonėmis yra sunkiai nustatomi, pavyzdžiui, piktnaudžiavimo rinkoje atvejus.

Lietuvos bankas nuo šių metų pradėjo skelbti išankstinį numatomų patikrinimų grafiką. Taip siekiama užtikrinti sklandesnį priežiūros institucijos ir rinkos dalyvių bendravimą, operatyvesnį priežiūrai reikalingos informacijos pateikimą. Tačiau prireikus ir toliau bus atliekami netikėti, tiksliniai patikrinimai be išankstinio tikrinamų subjektų perspėjimo.

Strateginėse 2017–2020 m. veiklos kryptyse Lietuvos bankas numato tapti inovacijas ir tvarų finansų rinkos augimą skatinančiu finansų sektoriaus partneriu. Mažinant administracinius barjerus, siekiama, kad finansų rinkos dalyviai priežiūrą ir reguliacinę aplinką vertintų kaip palankią.

Šaltinis: lb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Mokėjimo terminalai stovi ir cerkvėse

Italijos cerkvėse stovi mokėjimo terminalai, kuriuose susimokėjus kreditine kortele, galima nusipirkti žvakutę. skaityti »

Gerk ir susimokėk už kelionę buteliu

Kelias dienas Londone už važiavimą metro buvo galima susimokėti... buteliu. skaityti »

Biometrijos technologijos daugiausiai naudojamos Azijoje

HSBC ataskaita „Trust in Technology“ parodė, kad Azija ir Artimieji Rytai lenkia Vakarų Europą biometrinės identifikacijos būdų naudojimu. skaityti »

Prekes bus galima įsigyti per virtualiosios realybės akinius

Mokėjimo procesų bendrovė „WorldPay“ sukūrė sistemą, kuria naudojantis per virtualiosios realybės įrenginį bus galima atlikti finansines operacijas. skaityti »

Rusijoje bankomatai klientus pažins iš veido

Stambiausi Rusijos bankai planuoja įdiegti į savo bankomatus sistemą, kuri pažins klientus iš veido. skaityti »

Lietuvoje populiarėja tarpusavio skolinimosi platformos

2017 m. pirmąjį ketvirtį toliau mažėjo gyventojams suteiktų naujų vartojimo kreditų skaičius, tačiau šiuos kreditus irgi teikiančios tarpusavio skolinimo platformos skolinimo apimtį sparčiai didino. skaityti »

Biometrinių atsiskaitymų patrigubės

„Juniper Research“ tyrimo duomenimis, mobiliųjų atsiskaitymų, kuriems atlikti naudojami biometriniai duomenys, šiemet išaugs iki 2 mlrd. dolerių. skaityti »

Šveicarijoje bus naudojama bendra bankomatų operacinė sistema

Šveicarijos bankai diegia standartizuotą operacinę sistemą, skirtą visiems šalies bankomatams. skaityti »

Išgėrei per daug – negalėsi pasinaudoti mokėjimo kortelėmis

Sukurta mobilioji programėlė „DrnkPay“, padėsianti kovoti su priklausomybe nuo alkoholio. skaityti »

Virtualiosios valiutos „Ethereum“ vertė staigiai išaugo

„Ethereum“ kaina per parą išaugo 25 proc. Dar metų pradžioje ši virtualioji valiuta kainavo vos 8 dolerius. „Ethereum“ išpopuliarino gamintojai ir verslo klientai. skaityti »