Lietuvos gyventojai suvokia bankų reikšmę šalies ekonomikai

Publikuota: 2015 m. sausio 21 d. trečiadienis

61 proc. Lietuvos gyventojų įžvelgia, kad bankų sektorius turi didžiausią reikšmę ekonomikai ir pasitiki savo banku. Atsargiai vertindami visą bankininkystę, šalies gyventojai labai nedrąsiai priima bankų naujoves ir pasisako už griežtą bankininkystės reguliavimą.  Paaiškėjo, kad pasitikėjimas bankais yra tiesiogiai susijęs su asmenine patirtimi – kuo bendravimas su banku ar bankais intensyvesnis, tuo bankai vertinami geriau.

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) užsakymu bendrovės Socialinis informacijos centras (SIC) atliktas bankų pasitikėjimo tyrimas atskleidė, kad vertinant dešimties balų sistemoje pasitikėjimas bankų sektoriumi Lietuvoje siekia 6,5 balo, o pasitikėjimo savo pagrindiniu banku vidurkis – 8,1. Pasak SIC specialistų, bendras pasitikėjimo vidurkis, palyginti su kitais Lietuvos ūkio sektoriais, yra vidutinis, o pasitikėjimo pagrindiniu banku vidurkis – gerokai aukštesnis nei vidutinis.

„Bankai atliko labai svarbų vaidmenį įvedant eurą, šiemet sistemoje bus didelių pokyčių integruojantis į mokėjimų euru zoną SEPA. Žinodami, kokie dideli pokyčiai vyksta bankininkystėje, norėtumėm geriau suprasti ir bankų klientų potyrius bei lūkesčius. Tyrimas parodė, kad nors bankų įvaizdis suprastėjo dėl globalios finansų krizės ir jos sukeltos neigiamos komunikacijos bangos, klientai asmeninę patirtį bankuose vertina gerai. Vaizdas keičiasi, kai sistemą mėginama vertinti iš šalies, remiantis ne patirtimi, o formuojamu požiūriu. Štai tokį neatitikimą tarp asmeninės patirties ir apibendrinto stereotipo ir reikėtų neutralizuoti, nes jis nėra naudingas nei bankams, nei jų klientams. Manau, kad 2015-16 metai bus labai svarbūs abipusiam pasitikėjimui ir supratimui stiprinti“, – pažymėjo Lietuvos bankų asociacijos prezidentas Dr. Stasys Kropas.    

Labiausiai bankais pasitiki 18-29 m. respondentai, žmonės su aukštuoju išsilavinimu bei disponuojantys aukštomis pajamomis. Nuomonė apie bankus 13 proc. gerėjo jaunimo grupėje, 23-26 proc. blogėjo tarp pensininkų ir kaimo gyventojų.

„Mažiausiai pasitikima bankais, su kuriais nėra bendravimo patirties. Akivaizdu, kad pasitikėjimas įgyjamas tik santykyje su konkrečiu banku ir kuo santykis artimesnis, tuo pasitikėjimo daugiau. 6 procentai šalies gyventojų sako apskritai nesinaudojantys bankų paslaugomis, didelės dalies patirtis apsiriboja tik viena sąskaita ir mokėjimo kortele, todėl šių grupių nuomonę apie bankus formuoja trečiosios šalys. Siekiant pakeisti šią situaciją, reikės laiko ir ypač svarbus šiame kontekste bus finansinio švietimo vaidmuo“, sako LBA prezidentas Dr. Stasys Kropas.  

Tyrimas parodė, kad didelės dalies gyventojų santykis su bankais yra gana simboliškas. Didžioji respondentų dalis (83 proc.) turi einamąją sąskaitą, debetinę kortelę (72 proc.) ir atlieka operacijas grynaisiais pinigais (81 proc.). Bankinius pavedimus atlieka 43 proc. gyventojų, pensijų fondų paslaugomis naudojasi vos 18 proc. apklaustųjų. Tik dešimtadalis gyventojų naudojasi kredito kortelėmis, vos 4 proc. – lizingu. Bankų siūlomos investicijų į vertybinius popierius paslaugos iš patirties žinomos tik vienam procentui respondentų.

„Apklausa parodė, kad Lietuva, būdama gerokai pažengusi naudojantis informacinių technologijų ir telekomunikacijų naujovėmis, bankinių paslaugų srityje vis dar yra pradedančiųjų lygyje. Tai ir stebina, ir leidžia numatyti aiškesnes švietimo ir paslaugų populiarinimo kryptis“, – konstatavo LBA prezidentas.

Apklausos dalyviai nurodė, kad pasitikėjimui bankais svarbiausia yra saugaus banko reputacija: finansiškai stabilus bankas (svarbu 67 proc. apklaustųjų), saugios operacijos (66 proc.), saugi asmeninė informacija (62 proc.). Antra sąlyga pasitikėjimui – gera bendravimo patirtis – pagarbus elgesys, skaidrus bendravimas, sklandus problemų sprendimas. Banko kilmė nėra svarbu nei pasitenkinimui banku, nei pasitikėjimui juo. 

Pasitikėjimo bankais tyrimą SIC atliko praėjusių metų pabaigoje. Tyrimo metu apklausti 1007 18-74 metų respondentai.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Mokėjimo terminalai stovi ir cerkvėse

Italijos cerkvėse stovi mokėjimo terminalai, kuriuose susimokėjus kreditine kortele, galima nusipirkti žvakutę. skaityti »

Gerk ir susimokėk už kelionę buteliu

Kelias dienas Londone už važiavimą metro buvo galima susimokėti... buteliu. skaityti »

Biometrijos technologijos daugiausiai naudojamos Azijoje

HSBC ataskaita „Trust in Technology“ parodė, kad Azija ir Artimieji Rytai lenkia Vakarų Europą biometrinės identifikacijos būdų naudojimu. skaityti »

Prekes bus galima įsigyti per virtualiosios realybės akinius

Mokėjimo procesų bendrovė „WorldPay“ sukūrė sistemą, kuria naudojantis per virtualiosios realybės įrenginį bus galima atlikti finansines operacijas. skaityti »

Rusijoje bankomatai klientus pažins iš veido

Stambiausi Rusijos bankai planuoja įdiegti į savo bankomatus sistemą, kuri pažins klientus iš veido. skaityti »

Lietuvoje populiarėja tarpusavio skolinimosi platformos

2017 m. pirmąjį ketvirtį toliau mažėjo gyventojams suteiktų naujų vartojimo kreditų skaičius, tačiau šiuos kreditus irgi teikiančios tarpusavio skolinimo platformos skolinimo apimtį sparčiai didino. skaityti »

Biometrinių atsiskaitymų patrigubės

„Juniper Research“ tyrimo duomenimis, mobiliųjų atsiskaitymų, kuriems atlikti naudojami biometriniai duomenys, šiemet išaugs iki 2 mlrd. dolerių. skaityti »

Šveicarijoje bus naudojama bendra bankomatų operacinė sistema

Šveicarijos bankai diegia standartizuotą operacinę sistemą, skirtą visiems šalies bankomatams. skaityti »

Išgėrei per daug – negalėsi pasinaudoti mokėjimo kortelėmis

Sukurta mobilioji programėlė „DrnkPay“, padėsianti kovoti su priklausomybe nuo alkoholio. skaityti »

Virtualiosios valiutos „Ethereum“ vertė staigiai išaugo

„Ethereum“ kaina per parą išaugo 25 proc. Dar metų pradžioje ši virtualioji valiuta kainavo vos 8 dolerius. „Ethereum“ išpopuliarino gamintojai ir verslo klientai. skaityti »