From: Vladas Palubinskas
To: Linas Peciura
Date: Friday, February 11, 2000 2:51 AM
Subject: Re: LOL istorija tesiasi

> gal ir Jūs galėtumėte aprašyti „Lietuva internete” žinyno > atsiradimo istoriją arba bent šiek tiek tai mums visiems priminti. O, istorija labai nuobodi. 1995 m., patyręs nuostabias interneto galimybes, norėjau ir kitus tuo uždegti, nesitenkinti Lietuvoje jau esančiais „Relcom”, „Sprintnet”, „Fidonet”. Didžiuojuosi, kad pasitaikius progai, įkalbinau J.Kazicką sprintnetą panaudoti kaip vartus į internetą – jis greitai pagavo mintį, čia jaučiu savo mažytį nuopelną, kad „Omnitel" gana anksti Baltijos šalyse ėmėsi ne tik mobilaus telefono, bet ir interneto.

Interneto džiunglėse nelengva buvo susigaudyti. Tikras paradoksas – lietuviškų duomenų buvo sunku rasti todėl, kad jų internete buvo labai mažai, pasaulyje priešingai – jų sunku rasti todėl, kad yra labai daug. Todėl agituojant, pvz. jungtis prie „Omnitel”, geriausia būdavo tiesiog parodyti įspūdingiausias, įdomiausias vietas Amerikoje ir viską, kas yra naudingo Lietuvoje. Tam reikėjo pasidaryti savotišką adresų knygutę, vadovėlį po internetą. Tokį ir pasidariau, o kad nereikėtų nešiotis, padėjau internete „Lithuania Online“ vardu – patiko tikslus pavadinimas kaip „America Online”, „Russia Online”.

Be to, į internetą reikėjo įsukti ir pačias lietuviškas paslaugas. Nedaviau ramybės „Fido” bendruomenei, pavyko suagituoti būrelį žmonių. Vilniuje toks buvo Martynas Nikolajevas, tada vienuoliktokas. Jis dar pasikvietė Praną Slušnį, ir aš juos tiesiog žingsnis po žingsnio ugdžiau praktiškai, versliškai perkelti informaciją į internetą. Bet truputį įsivažiavę jie atitolo, įmonę įformino jau be manęs, ne LOL, o TDD („The Digital Dream“, tokia buvo Amerikoje) – lietuviškai nepatogiu „Skaitmeninių komunikacijų” vardu, susigundę įprastomis ryšio paslaugomis, apsiriboję tik tinklapių dizainu. O aš nesiėmiau jiems toliau vadovauti, pasilikau su savo žinynu, kurį laikiau ne www.tdd.lt, o www.omnitel.net. Kai dabar pagalvoju, mus išskyrė požiūris į verslą – aš siekiau susikaupti pinigų taupydamas, internetas buvo gera priemonė sumažinti įprastoms išlaidoms, o jie – užsidirbti iš įvaizdžio, pagal principą „neapgausi – neparduosi”.

> gal tai padėjo pastarosios savininkams išsaugoti net 25 % akcijų?

Nežinau, bet tai turėtų būti tiesa. Slušnys su Nikolajevu tiesiog apgavo atėjūnus, prisistatę www.online.lt šeimininkais, todėl „Microlink” ir nesitikėjo skandalo. Kitaip jiems pirkti kažkokią menką ir dar dvesiančią įmonėlę kaip savo bazę Lietuvoje nebūtų buvę prasmės. Beje, prieš tai „Microlink” labai atkakliai kalbino ir „Penkis kontinentus" – būtent dėl to, kad ši firma stipri ne tik kaip interneto ryšio, bet ir kaip informacijos paslaugų tiekėja.

Labai ačiū už laišką, geros kloties.
Vladas.

„Delfi“ direktoriaus P. Slušnio komentaras