„Dell“ tyrė technologijų įtaką darbui

Publikuota: 2015 m. kovo 24 d. antradienis

Kompanija „Dell“, drauge su įmone „Intel“ atlikusi „Global Evolving Workforce“ tyrimą, paskelbė išvadas, susijusias su technologijų naudojimu darbo vietoje. Iš esmės tyrimas atsako į klausimą, kokį vaidmenį atlieka technologijos vykstant darbo vietų evoliucijai. Toliau pateikiame pagrindines tyrimo atskleistas išvadas.

Universalus mobilusis įrenginys, tinkantis visiems įmonės darbuotojams, neegzistuoja

Atlikdami savo darbą, įmonės darbuotojai naudojasi ne vienu, o keliais įrenginiais. Daugiau nei pusė darbuotojų, kurie naudojasi stacionariais kompiuteriais, renkasi ir kitą įrenginį, o tie, kas dirba planšetiniu kompiuteriu, derina jį drauge kitais prietaisais. Beje, planšečių ir kitų mobiliųjų prietaisų populiarumas stipriai auga.

Renkantis įrenginį, kuriuo dirbti, nulemia darbo našumo kriterijus. Tokį atsakymą pateikė 81 proc. respondentų. Dar vienas dalykas, nulemiantis įrenginio pasirinkimą, yra darbo vieta. 62 proc. darbuotojų mano, kad stacionarus kompiuteris yra geriausia priemonė darbui biure. Ypatingai populiarūs šie įrenginiai finansų įmonėse, sveikatos apsaugos ir valstybinėse struktūrose. Tačiau jei žmogus dirba namuose, jis pirmenybę teikia nešiojamiesiems kompiuteriams.

Biuras – vis dar visatos centras

Nepaisant to, kad jau siūloma galimybė dirbti skirtingose vietose, pagrindinė darbo vieta išlieka biuras. 97 proc. respondentų teigia reguliariai užsukantys į biurą. Stiprios ekonomikos šalyse darbuotojai biure praleidžia apie 30 val. per savaitę, augančios ekonomikos šalių darbuotojai biure būna apie 26 val. per savaitę. 35 proc. apklaustųjų sakė, kad apie 2 val. per savaitę jie dirba viešosiose vietose, 4 val. – kituose biuruose (pavyzdžiui, savo klientų) ir 5 val. – namuose. Likusį laiką darbai vyksta darbdavio biure.

Vis dėlto nemaža dalis darbuotojų teigia, kad biure jiems sunkoka susikaupti. 48 proc. apklaustųjų sako, kad darbe juos nuolat kas nors blaško, todėl beveik kas penktas biuro „gyventojas“ naudojasi ausinėmis.

Kas našiau – darbas biure ar nuotoliniu būdu?

Pasitikėjimas namuose dirbančiais darbuotojais auga. 52 proc. respondentų mano, kad dirbantys iš namų, dirba taip pat efektyviai ar net efektyviau nei biure. Tačiau tokia tendencija pastebima ne visose šalyse. Pavyzdžiui, Kinijoje, Indijoje, Turkijoje ir Jungtiniuose Arabų Emyratuose keturi darbuotojai iš dešimties įsitikinę, kad dirbantieji namuose yra mažiau produktyvūs. 29 proc. stiprios ekonomikos valstybių darbuotojų teigė neturintys jokios nuomonės šiuo klausimu.

O ką apie savo darbą mano patys darbuotojai, dirbantys nuotoliniu būdu. 50 proc. tokių darbuotojų teigia namuose padarantys daugiau nei biure. 36 proc. įsitikinę, kad jų produktyvumas nepriklauso nuo darbo vietos. Ir tik 14 proc. respondentų prisipažino, kad namuose dirba ne taip efektyviai kaip biure.

Darbas + poilsis = gyvenimas

Įsigalint technologijoms, žmonės turi daugiau pasirinkimo galimybių: kada ir kur jiems atlikti savo tiesiogines užduotis. 64 proc. respondentų dalį darbo atlieka namuose, pasibaigus oficialiam darbo laikui. 83 proc. pereinamosios ekonomikos šalių darbuotojų teigė, kad grįžę namo, jie dar pasitikrina darbinį paštą. Išsivysčiusios ekonomikos šalyse tokių darbuotojų tik 42 proc.

Vadovai ribą tarp darbo ir asmeninio gyvenimo trina dažniau. Asmenines technologijas darbo tikslais naudoja 64 proc. respondentų, o namuose 45 proc. vadovų naudojasi darbinėmis technologijomis.

Daugiau nei pusė darbuotojų darbe naudojasi asmeniniais įrenginiais arba planuoja tai daryti ateityje. 43 proc. respondentų prisipažino, kad daro tai paslapčia nuo vadovų. Dažniausiai naudojamasi asmeniniais išmaniaisiais telefonais ir nešiojamaisiais kompiuteriais.

Darbuotojų laimės paslaptis – technologijos

Kas ketvirtas darbuotojas teigė, kad technologijos pakeitė jo darbą. Jų nuomone, nauji technologiniai instrumentai būtini norint dirbti produktyviai ir efektyviai. Augančios ekonomikos šalyse visuomenės informavimo ir pramogų sektoriuose dirbantys asmenys ypatingai vertina technologijų teikiamą naudą – dėl jų jie pasiruošę pasilikti turimoje darbo vietoje arba ieškoti naujos.

76 proc. respondentų teigė, kad pastaruoju metu technologijos paveikė jų darbo kokybę. 46 proc. įsitikinę, kad jos padėjo padidinti produktyvumą ir greičiau gauti reikiamos informacijos. Tačiau dalis darbuotojų mano, kad technologijos sumažino jų produktyvumą ir sutrukdė jų karjerai. Daugiausia taip manančiųjų užfiksuota Indijoje.

Dar vienas įdomus dalykas, kad beveik pusė darbuotojų teigė, jog renkantis naujas technologijas jų bendrovių IT skyriai atsižvelgė į darbuotojų pageidavimus.

Praėjusių metų pabaigoje „Dell“ ir „Intel“ atliktame tyrime dalyvavo beveik penki tūkstančiai mažų, vidutinių ir didelių įmonių darbuotojų iš 12 pasaulio šalių.

 

Šaltinis: dell.com
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »