Kas tie populiarieji „debesys“ ir kur link jie plaukia

Publikuota: 2016 m. rugsėjo 7 d. trečiadienis

Debesų kompiuterija ir technologijos vis labiau populiarėja. Kaip skelbia rinkos tyrimų kompanija „Gartner“, pasaulinė debesų technologijų rinka šiemet augs 16,5 proc., iki 204 mlrd. JAV dolerių (2015 metais šis skaičius buvo 175 mlrd. dol.).

Taigi, kas ties „debesys“ ir iš kur jie atsirado? Pirmą kartą debesijos tinklų idėją 1970 metais iškėlė amerikietis Joseph Carl Robnett Licklider, kai investavo į ARPANET (angl. Advanced Research Projects Agency Network) tinklą. Jo vizijoje kiekvienas žmogus gali prisijungti prie tinklo ir gauti per jį ne tik duomenis, bet ir programas.

Tolimesnį debesijos technologijų augimą paskatino suspartėjusi interneto plėtra ir nuolat didėjantis greitis, taip pat techninės įrangos tobulėjimas (galingų procesorių ir didelės talpos informacijos laikmenų, virtualizacijos technologijų atsiradimas ir kt.).

1999 metais įsikūrė bendrovė „Salesforce.com“, kuri suteikė priėjimą prie savo programos per interneto svetainę. Tai buvo pirmoji bendrovė, pradėjusi teikti savo programinę įrangą kaip paslaugą. 2002 metais „Amazon“ sukūrė savo „debesų“ tarnybą – pasiūlė klientams saugoti savo informaciją virtualiajame serveryje ir atlikti skaičiavimo veiksmus. 2006-aisiais „Amazon“ pradėjo teikti „Elastic Compute cloud“ (EC2) paslaugą – klientai galėjo įkelti į tinklą savo programas ir jomis naudotis.

Prie debesijos technologijos populiarinimo ir plėtros taip pat ženkliai prisidėjo ir bendrovė „Google“, 2004 metais pradėjusi teikti neapmokestintą el. pašto „Gmail“ paslaugą, kuri masiškumu sudrebino rinką ir pakeitė nuostatą, kad paslaugos naudotojas būtinai turi būti ir mokėtojas.

Kai kurie analitikai ir debesų technologijų tiekėjai „kompiuterinių debesų“ sąvoką aiškina siaurai. „Debesys“ – tai serveriai, nuolat prijungti prie interneto, į kuriuos vartotojai už tam tikrą mokestį gali įsikelti savo norimus failus, programas, o vėliau juos atsidaryti iš serverio per bet kokį prie interneto prijungtą įrenginį (kompiuterį, telefoną, planšetę), įrašę savo prisijungimo duomenis. Tačiau dabar debesijos paslaugų sąvoka vartojama gerokai platesne prasme. Tai nėra tik duomenų saugykla. Šiandien tai ištisa virtualioji infrastruktūra, apimanti ir nuotolinę kompiuterinių darbo vietų priežiūrą. Serveris, kuriame saugoma kliento informacija, stovi paslaugų teikėjo patalpose, o darbuotojai prie jo jungiasi per internetą. Įmonei nereikia pirkti tinklo įrangos, serverių ir rūpintis jų priežiūra. Tuo pasirūpina virtualias paslaugas teikianti įmonė, o vienkartinės ir nuolatinės įrangos priežiūros išlaidos tampa paslauga, už kurią tereikia mokėti tiek, kiek ja naudojamasi.

Serveriai, saugantys įmonių duomenis, patikimai veikia profesionaliai įrengtoje infrastruktūroje. Duomenys laikomi keliose vietose, nuolat vykdomas serverių ir tinklo įrenginių dubliavimas. Jei įmonės poreikiai auga, galima įsigyti daugiau virtualios vietos, išplėsti nuomojamos įrangos skaičių. Taip bendrovė išlaisvinama nuo būtinybės pačiai pirkti papildomą įrangą, plėsti tinklą. Įprastai tinklo plėtra, įrangos keitimo ar atnaujinimo darbai reiškia ne tik papildomas išlaidas, bet ir daugybę kitų nepatogumų – dulkes, triukšmą, trikdomą personalo darbą. Naudojantis debesų technologijos paslaugomis, įmonės darbuotojams nereikės net atsitraukti nuo savo darbo vietų.

Įmonės diegia debesų technologijas ne vien siekdamos sumažinti išlaidas ir paskatinti darbo efektyvumą, bet ir tikėdamosi būti pranašesnės už konkurentus bei padidinti savo pajamas. Labiausiai debesų sprendimai populiarūs Japonijoje. Sparčiai auga jų populiarumas ir Azijos bei Ramiojo vandenyno regione, Vakarų Europoje. Didžiausias augimas prognozuojamas debesų technologijos kaip paslaugos (angl. infrastructure as a service, IaaS) sektoriuje. „Gartner“ duomenimis, 2016 metais tokių paslaugų apimtys augs 38,4 proc.

 

Šaltinis: penki.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

12-ika Lietuvos regioninių gydymo įstaigų patikėjo virtualių serverių priežiūrą „ProfIT“

„Penkių kontinentų komunikacijų centras“, valdantis „ProfIT“ – užsakomųjų IT paslaugų (angl. outsourcing) kompleksą verslui iš vienų rankų – pasirašė jungtinę informacinių sistemų infrastruktūros priežiūros paslaugų sutartį su 12-a Lietuvos regioninių gydymo įstaigų. skaityti »

Kuo išskirtinis naujasis išmanusis telefonas „LG G6“ ?

„LG G6“ ekranas yra pirmasis pasaulyje IPS ekranas, kuris pasižymi QHD+ raiška ir turi nestandartines 18:9 proporcijas. skaityti »

Tik 5 proc. didelių įmonių suspėja paskui skaitmeninius pokyčius

Tyrimas atskleidė, kad net 95 proc. respondentų mano, jog jų organizacijoms kyla rizika atsilikti nuo mažesnių ir inovatyvesnių įmonių, kurios sėkmingai pertvarko savo IT infrastruktūrą ir įvairius procesus. skaityti »

Kaip išsirinkti dėmesio vertą išmanųjį?

Nagrinėti informacinius lapelius ir specifikacijas gan painu, tačiau, jei norite, kad telefonas atitiktų jūsų lūkesčius, pasidomėti – būtina. Į kokius parametrus būtina atkreipti dėmesį prieš renkantis naują išmanųjį telefoną? skaityti »

„Samsung“ pristato atnaujintą „Galaxy J“ telefonų seriją

„Samsung Electronics“ pristato naujausią „Galaxy J“ išmaniųjų telefonų seriją. Į Lietuvos parduotuves liepos mėnesį atkeliausiantys modeliai „Galaxy J7“, „J5“ ir „J3“ pasižymės galingomis techninėmis savybėmis, patobulinta kamera bei stilingu metaliniu dizainu. skaityti »

„Dell“ naujienos – virtualios realybės galimybės namuose

Didžiausioje kompiuterių parodoje Azijoje „Computex 2017“ „Dell“ pristatė tris naujus kompiuterių modelius. skaityti »

„Samsung“ lietuviams pristato 4K raiška filmuojančią kamerą „Gear 360“

Praėjus vos keliems mėnesiams nuo naujausio „Samsung“ flagmano „Galaxy S8” pristatymo, visiems socialinių tinklų mylėtojams Lietuvoje nuo dabar galima įsigyti ir naujausią 360 laipsnių kampu filmuojančią kamerą „Samsung Gear 360“. skaityti »

JAV oro uoste nebereikės keleivių pasų

Birželį JAV skrydžių bendrovė „jetBlue“ pristatė naują keleivių savitarnos paslaugą, kai vietoje įprastų popierinių bilietų tikrinimo keleiviai įleidžiami į lėktuvą nuskenuojant jų veidus. skaityti »

AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę „Oath“

Skelbiama, kad baigus įgyvendinti sandorį tarp „Verizon“ ir „Yahoo!“, pasirašytą 2016 m. liepą, AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę, pavadinimu „Oath“. skaityti »

„Dell Technologies“ pristatė paslaptyje laikytą rizikos kapitalo fondą

Didžiausia pasaulyje privačiai valdoma JAV technologijų bendrovė „Dell Technologies“ pristatė savo anksčiau paslaptyje laikytą padalinį – „Dell Technologies Capital“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė išmanųjį laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga

„Microsoft“ dirbanti tyrėja Haiyan Zhang kūrėjų konferencijoje „Build“ pristatė laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga. skaityti »