Komunikacijos specialistai rekomenduoja peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles

Publikuota: 2012 m. sausio 23 d. pirmadienis

Populiarėjant socialiniams tinklams vis daugiau įmonių su vartotojais ima bendrauti šioje naujoje erdvėje. Tačiau Komunikacijos agentūrų asociacija (KOMAA) įspėja, kad neapgalvotai rengiami konkursai socialiniuose tinkluose gali atsigręžti prieš pačius organizatorius: sulaukti vartotojų nepasitenkinimo bei pakenkti įmonės įvaizdžiui.

KOMAA siūlo peržiūrėti „Facebook“ konkursų taisykles ir skatina komunikacijos agentūras dalytis patirtimi kovojant su nesąžiningu dalyvavimu konkursuose. „Organizuojant konkursus socialiniuose tinkluose susiduriama su vis naujomis situacijomis, todėl tik kuo plačiau dalijantis informacija tarpusavyje galima užbėgti už akių nesąžiningam elgesiui ir piktnaudžiavimui“, - teigia KOMAA valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis.

Populiariausia komerciniuose socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose organizuojamų konkursų dalyvavimo forma – dalijimasis nuotraukomis puslapio sienoje, komentarų ar istorijų rašymas. Prizai paprastai dovanojami populiariausiems įrašams: vartotojai už draugus ar patinkančius įrašus balsuoja spausdami mygtuką „patinka“ (angl. „like“) ar dalijasi įvairiausiu informaciniu turiniu su draugais (angl. „share“).

Pastaruoju metu tokiuose konkursuose plinta keli nesąžiningo dalyvavimo būdai. Visų pirma, konkursuose balsus surinkti padeda ne realūs žmonės, o fiktyvios, neegzistuojančių žmonių anketos. Kitas būdas –  balsai nuperkami už juos susimokant specialiose svetainėse ar keičiamasi balsais su kitais vartotojais tam sukurtuose forumuose ir to paties socialinio tinklo „Facebook“ puslapiuose.

Su konkursų, organizuojamų socialiniuose tinkluose, problemomis susiduriama ne tik Lietuvoje. Tarp „nukentėjusiųjų“ galima aptikti ir žinomų pasaulyje prekės ženklų: pradedant telekomunikacijos įmonėmis, baigiant prekybos centrais ir pan.

Situaciją gelbsti papildomi prizai

Norint išvengti nemalonumų dėl nesąžiningo dalyvavimo patartina iš anksto konkurso taisyklėse apsibrėžti, kad konkurso metu netoleruojama bet kokia nesąžiningo dalyvavimo forma: pvz., techninis balsavimo imitavimas (iš vieno IP adreso surinkti balsai, nupirktas balsavimas, ir kt.), bandymas įgyti pranašumą konkurso metu naudojant programinę įrangą ar kitokias konkurso sąlygose nenumatytas priemones. Patartina nuolat sekti, kas dalyvauja konkurse. Jeigu konkurso dalyvio profilis socialiniame tinkle yra be nuotraukos arba to profilio „sienoje“ matyti dalyvavimas viename konkurse po kito – verta suabejoti, ar dalyvio anketa tikra. Taip pat, prieš atsiimant prizus, nugalėtojų vertėtų paprašyti pateikti asmens dokumentą ar papildomus kontaktinius duomenis, padedančius identifikuoti dalyvavusį žmogų. Esant įtarimui, patikrinti konkurse balsavusiųjų asmenų IP adresus.

„Niekada nevėlu keisti konkurso sąlygas: suteikti papildomų prizų, koreguoti balsavimo sąlygas ir pan. Nors papildomų prizų steigimas reikalauja papildomų sąnaudų – tai yra viena efektyviausių priemonių siekiant suvaldyti nepatenkintų konkurso dalyvių minią. Nesuvaldytas auditorijos nepasitikėjimas ir žala įmonės įvaizdžiui ilgalaikėje perspektyvoje kainuoja daugiau“, - teigia G. Šeputis.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kuo išskirtinis naujasis išmanusis telefonas „LG G6“ ?

„LG G6“ ekranas yra pirmasis pasaulyje IPS ekranas, kuris pasižymi QHD+ raiška ir turi nestandartines 18:9 proporcijas. skaityti »

Tik 5 proc. didelių įmonių suspėja paskui skaitmeninius pokyčius

Tyrimas atskleidė, kad net 95 proc. respondentų mano, jog jų organizacijoms kyla rizika atsilikti nuo mažesnių ir inovatyvesnių įmonių, kurios sėkmingai pertvarko savo IT infrastruktūrą ir įvairius procesus. skaityti »

Kaip išsirinkti dėmesio vertą išmanųjį?

Nagrinėti informacinius lapelius ir specifikacijas gan painu, tačiau, jei norite, kad telefonas atitiktų jūsų lūkesčius, pasidomėti – būtina. Į kokius parametrus būtina atkreipti dėmesį prieš renkantis naują išmanųjį telefoną? skaityti »

„Samsung“ pristato atnaujintą „Galaxy J“ telefonų seriją

„Samsung Electronics“ pristato naujausią „Galaxy J“ išmaniųjų telefonų seriją. Į Lietuvos parduotuves liepos mėnesį atkeliausiantys modeliai „Galaxy J7“, „J5“ ir „J3“ pasižymės galingomis techninėmis savybėmis, patobulinta kamera bei stilingu metaliniu dizainu. skaityti »

„Dell“ naujienos – virtualios realybės galimybės namuose

Didžiausioje kompiuterių parodoje Azijoje „Computex 2017“ „Dell“ pristatė tris naujus kompiuterių modelius. skaityti »

„Samsung“ lietuviams pristato 4K raiška filmuojančią kamerą „Gear 360“

Praėjus vos keliems mėnesiams nuo naujausio „Samsung“ flagmano „Galaxy S8” pristatymo, visiems socialinių tinklų mylėtojams Lietuvoje nuo dabar galima įsigyti ir naujausią 360 laipsnių kampu filmuojančią kamerą „Samsung Gear 360“. skaityti »

JAV oro uoste nebereikės keleivių pasų

Birželį JAV skrydžių bendrovė „jetBlue“ pristatė naują keleivių savitarnos paslaugą, kai vietoje įprastų popierinių bilietų tikrinimo keleiviai įleidžiami į lėktuvą nuskenuojant jų veidus. skaityti »

AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę „Oath“

Skelbiama, kad baigus įgyvendinti sandorį tarp „Verizon“ ir „Yahoo!“, pasirašytą 2016 m. liepą, AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę, pavadinimu „Oath“. skaityti »

„Dell Technologies“ pristatė paslaptyje laikytą rizikos kapitalo fondą

Didžiausia pasaulyje privačiai valdoma JAV technologijų bendrovė „Dell Technologies“ pristatė savo anksčiau paslaptyje laikytą padalinį – „Dell Technologies Capital“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė išmanųjį laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga

„Microsoft“ dirbanti tyrėja Haiyan Zhang kūrėjų konferencijoje „Build“ pristatė laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga. skaityti »