Lietuvos moksleiviai į virtualią realybę kels žymiausius Baltijos kaimynių objektus

Publikuota: 2016 m. lapkričio 23 d. trečiadienis

Gebėjimas programuoti gali padėti ne tik profesinėje karjeroje, bet ir sprendžiant problemas bei ieškant sprendimų gyvenime. Trečius metus Lietuvoje prie pasaulinės Programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisidėsianti „Microsoft“ šiemet siūlo tai daryti žaidžiant populiarųjį „Minecraft“ žaidimą. Jame Lietuvos moksleiviai statys realius žymiausius Baltijos šalių objektus. Anot ekspertų, būtent žaisminga virtuali aplinka pritraukia daugelį mokytis programavimui reikalingų įgūdžių ir net susipažinti su tokiais dalykais, kaip geologija, fizika ar maisto gaminimas.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ ketvirtus metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 5-11 d. vyksiančioje Programavimo valandos savaitėje tikimasi per 100 mln. jaunų žmonių dalyvavimo.

„Vis daugiau darbų ir veiklų persikeliant į skaitmeninę erdvę siekiame, kad kiekvienas turėtų galimybę susipažinti su programavimo pagrindais ir įgautų naudingų žinių. Bendrovėje tikime, kad šių įgūdžių svarba laikui bėgant tik didės, todėl geriausia pradėti domėtis jau dabar ir nuo jauno amžiaus. Dar efektyviau tai daryti tokiu būdu, kuris patinka vaikams – žaismingai ir kūrybingai. Todėl kviečiame visus Lietuvos moksleivius prisidėti prie iniciatyvos, kuriant lankytinas Baltijos šalių vietas ir tuo pat metu susipažinti su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft“ skelbia konkursą Lietuvos, Latvijos ir Estijos moksleiviams pastatyti realią Baltijos šalių lankytiną vietą „Minecraft“ pasaulyje. Gruodžio 3–11 d. vyksiančiame konkurse mūsų šalies moksleiviai virtualioje aplinkoje kels Estijos ar Latvijos pastatus, gamtos ar kultūros objektus, o lietuviai galės pamatyti, kaip žymiausias Lietuvos vietas mato estai ir latviai. Daugiau informacijos apie konkursą galima rasti ČIA.

Žaidžiant mokosi matematikos, fizikos ar net maisto gaminimo

Gerai pažįstamas Lietuvos „Minecraft“ mėgėjams Darius Kniūkšta, žinomas lietuviams „Dariuscxz“ slapyvardžiu ir gyvai transliuojantis savo žaidimą tūkstančiams sekėjų, sako, kad būtent šis žaidimas padėjo ugdyti fantaziją ir ieškoti sprendimų: „Žaidimas „Minecraft“ praturtino mano fantaziją bei patobulino sugebėjimus orientuotis trimatėje erdvėje. Dar svarbiau, kad tai galiu daryti kartu su kitais žaidėjais. Turbūt naudingiausias dalykas, kurio išmokau yra ieškoti kūrybinių sprendimų ir kurti smagius dalykus su turimais resursais. Manau, tai lavina loginį mąstymą.“

Kartu su D. Kniūkšta konkurse žaidėjų sukurtus objektus vertinsiantis Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius sako, kad tokie žaidimai kaip „Minecraft“ priverčia žaidėją mąstyti, bet apdovanoja už kūrybiškumą ir žinias: „Sumodeliuotas pagal realų, „Minecraft“ pasaulis skatina loginį mąstymą, moko matematikos, elementarios fizikos dėsnių, supažindina su geologija ir net maisto gaminimu. Tam tikri „Minecraft“ pasaulyje sukuriami objektai gali būti naudojami logika paremtų mechanizmų konstravimui. „Minecraft“ žaismingas, tad vaikams itin patrauklia forma, supažindina su esminiais logikos principais ir metodais, kurie sudaro bet kurios programavimo kalbos pagrindą.“

„Minecraft“ padės išmokti ir programavimo pagrindų

„Minecraft“ taip pat gali padėti susipažinti su programavimo pagrindais. Šiam užsiėmimui reikalinga tik interneto naršyklė, o specialiai Programavimo valandai parengtas pamokas galima rasti ČIA. Tarp jų ir naujausią „Minecraft Designer“, kuri leidžia žaidėjams valdyti virtualų pasaulį naudojant kodą.

Per pernykštę Programavimo valandą Lietuvos moksleiviai dalyvavo konkurse programėlės idėjai, kuri palengvintų mokyklinį gyvenimą. Vienos iš 90 idėjų autorių laimėjo kelionę į programavimo pamoką technologinėse dirbtuvėse, kurią realiu laiku internetu tiesiogiai stebėjo apie 2 tūkst. žmonių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »