Lietuvos moksleiviai į virtualią realybę kels žymiausius Baltijos kaimynių objektus

Publikuota: 2016 m. lapkričio 23 d. trečiadienis

Gebėjimas programuoti gali padėti ne tik profesinėje karjeroje, bet ir sprendžiant problemas bei ieškant sprendimų gyvenime. Trečius metus Lietuvoje prie pasaulinės Programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisidėsianti „Microsoft“ šiemet siūlo tai daryti žaidžiant populiarųjį „Minecraft“ žaidimą. Jame Lietuvos moksleiviai statys realius žymiausius Baltijos šalių objektus. Anot ekspertų, būtent žaisminga virtuali aplinka pritraukia daugelį mokytis programavimui reikalingų įgūdžių ir net susipažinti su tokiais dalykais, kaip geologija, fizika ar maisto gaminimas.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ ketvirtus metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 5-11 d. vyksiančioje Programavimo valandos savaitėje tikimasi per 100 mln. jaunų žmonių dalyvavimo.

„Vis daugiau darbų ir veiklų persikeliant į skaitmeninę erdvę siekiame, kad kiekvienas turėtų galimybę susipažinti su programavimo pagrindais ir įgautų naudingų žinių. Bendrovėje tikime, kad šių įgūdžių svarba laikui bėgant tik didės, todėl geriausia pradėti domėtis jau dabar ir nuo jauno amžiaus. Dar efektyviau tai daryti tokiu būdu, kuris patinka vaikams – žaismingai ir kūrybingai. Todėl kviečiame visus Lietuvos moksleivius prisidėti prie iniciatyvos, kuriant lankytinas Baltijos šalių vietas ir tuo pat metu susipažinti su programavimo pagrindais“, – sako Ainis Kavaliauskas, „Microsoft Lietuva“ vadovas.

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft“ skelbia konkursą Lietuvos, Latvijos ir Estijos moksleiviams pastatyti realią Baltijos šalių lankytiną vietą „Minecraft“ pasaulyje. Gruodžio 3–11 d. vyksiančiame konkurse mūsų šalies moksleiviai virtualioje aplinkoje kels Estijos ar Latvijos pastatus, gamtos ar kultūros objektus, o lietuviai galės pamatyti, kaip žymiausias Lietuvos vietas mato estai ir latviai. Daugiau informacijos apie konkursą galima rasti ČIA.

Žaidžiant mokosi matematikos, fizikos ar net maisto gaminimo

Gerai pažįstamas Lietuvos „Minecraft“ mėgėjams Darius Kniūkšta, žinomas lietuviams „Dariuscxz“ slapyvardžiu ir gyvai transliuojantis savo žaidimą tūkstančiams sekėjų, sako, kad būtent šis žaidimas padėjo ugdyti fantaziją ir ieškoti sprendimų: „Žaidimas „Minecraft“ praturtino mano fantaziją bei patobulino sugebėjimus orientuotis trimatėje erdvėje. Dar svarbiau, kad tai galiu daryti kartu su kitais žaidėjais. Turbūt naudingiausias dalykas, kurio išmokau yra ieškoti kūrybinių sprendimų ir kurti smagius dalykus su turimais resursais. Manau, tai lavina loginį mąstymą.“

Kartu su D. Kniūkšta konkurse žaidėjų sukurtus objektus vertinsiantis Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos direktorius Gediminas Tarasevičius sako, kad tokie žaidimai kaip „Minecraft“ priverčia žaidėją mąstyti, bet apdovanoja už kūrybiškumą ir žinias: „Sumodeliuotas pagal realų, „Minecraft“ pasaulis skatina loginį mąstymą, moko matematikos, elementarios fizikos dėsnių, supažindina su geologija ir net maisto gaminimu. Tam tikri „Minecraft“ pasaulyje sukuriami objektai gali būti naudojami logika paremtų mechanizmų konstravimui. „Minecraft“ žaismingas, tad vaikams itin patrauklia forma, supažindina su esminiais logikos principais ir metodais, kurie sudaro bet kurios programavimo kalbos pagrindą.“

„Minecraft“ padės išmokti ir programavimo pagrindų

„Minecraft“ taip pat gali padėti susipažinti su programavimo pagrindais. Šiam užsiėmimui reikalinga tik interneto naršyklė, o specialiai Programavimo valandai parengtas pamokas galima rasti ČIA. Tarp jų ir naujausią „Minecraft Designer“, kuri leidžia žaidėjams valdyti virtualų pasaulį naudojant kodą.

Per pernykštę Programavimo valandą Lietuvos moksleiviai dalyvavo konkurse programėlės idėjai, kuri palengvintų mokyklinį gyvenimą. Vienos iš 90 idėjų autorių laimėjo kelionę į programavimo pamoką technologinėse dirbtuvėse, kurią realiu laiku internetu tiesiogiai stebėjo apie 2 tūkst. žmonių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuvoje informacinių ir ryšio technologijų plėtra išlieka stabili (170)

Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos duomenimis, Lietuva užima 41 vietą pagal informacinių ir ryšio technologijų plėtrą šalyje. skaityti »

Lapkričio 21 d.– Pasaulinė televizijos diena

Pirmoji televizija atsirado dar 1884 m., o kaip ji pasikeitė iki šiol? skaityti »

Vilnius pateko į klestinčių išmaniųjų miestų 100-uką

Švedų IT bendrovė „Easypark“ ištyrė 500 pasaulio miestų, iš kurių atrinko 100, atitinkančių aukštą technologinį lygį pagal žmogaus potencialo plėtros indeksą. skaityti »

Po sunkių traumų ligoniams atsigauti padeda ir virtuali realybė (20)

Virtualiosios realybės technologija nebėra inovacija, skirta vien tik pramogauti, ją įvertino ir medikai. skaityti »

Kas sukūrė pirmąją kompiuterio programą?

Pirmoji programuotoja gyveno laikais, kai kompiuteriai dar net neegzistavo skaityti »

JAV kuriamas dronas, kuris įvykdęs užduotį tiesiog išnyksta

JAV kuriamas dronas, kuris po užduoties įvykdymo tiesiog išnyksta - mokslinei fantastikai prilyginami reikalavimai buvo išpildyti skaityti »

5 neįtikėtinos inovacijos, greitai tapsiančios mums prieinama realybe

Naujausi technologijų gamintojų išradimai kuriami siekiant ne tik palengvinti žmonių kasdienybę, bet ir praturtinti jų gyvenimus. skaityti »

Holografinis kompiuteris „Microsoft HoloLens“ atkeliavo į Lietuvos rinką

Holografinis kompiuteris „Microsoft HoloLens“ nuo šiol tapo prieinamas dar 29 naujose šalyse. Inovatyviu technologiniu įrenginiu nuo šiol galės džiaugtis ir lietuviai. skaityti »

Ar žinote, kam dar naudojamas šviesolaidinis kabelis?

Šiais laikais išgirdęs žodį „šviesolaidis“ arba „optinis kabelis“ iš karto pagalvoji apie internetą. Tačiau, pasirodo, šviesolaidinis kabelis naudojamas ne tik interneto ryšiui užtikrinti. skaityti »

Lietuviai kurs sistemą, užkertančią neteisėtus ir kenkėjiškus bepiločių orlaivių veiksmus

Nepaisant spartaus plėtros tempo, dronai vis dar laikoma nauja technologija, todėl Europos Sąjungos mastu bepiločių orlaivių naudojimas iki šiol nėra vieningai reglamentuotas. skaityti »