Prie virtualios realybės kūrimo prisideda ir lietuviai

Publikuota: 2016 m. gegužės 13 d. penktadienis

Dar prieš keletą metų virtuali realybė atrodė tolima nuo kasdienio gyvenimo, tačiau situacija sparčiai keičiasi. Tiek technologijų kompanijos, tiek mokslininkai, kurių gretas papildė ir mokslininkai iš Kauno technologijos universiteto (KTU), atranda naujų virtualaus pasaulio galimybių. Kokių?

Ne vien žaidimams

Neužilgo virtualioje realybėje praleisime vis daugiau laiko – iki tol buvusi tarsi žaisminga pramoga, ji tampa pritaikoma vis įvairesnėse gyvenimo srityse. Vienas iš pavyzdžių – treniruotės ir saviugda: nuo kalbėjimo prieš didelę auditoriją simuliacijų, skirtų viešo kalbėjimo baimę įveikti siekiantiems žmonės, iki orlaivio skrydžio simuliacijos būsimiems pilotams – virtuali realybė padės pasiruošti realioms situacijoms.

Ryškių pavyzdžių galima atrasti ir madoje – mados namai, tokie kaip „Balenciaga“ ar „Dior“, jau spėjo pristatyti savo drabužių kolekcijas virtualios realybės aplinkoje. Teigiama, jog ateityje apsipirkimas internetu kelsis į virtualias parduotuves, kuriose pirkinius bus galima apžiūrėti 360° kampu.

Virtualios realybės ir kasdienybės sinteze neabejoja ir Simonas Skupas, vadovaujantis „Samsung Electronics Baltics“ padaliniui Lietuvoje, teigdamas, kad darosi vis labiau tikėtina, jog virtuali realybė pakeis tai, kaip mes bendraujame, dirbame, sportuojame ar pramogaujame. „Mūsų kompanija visame pasaulyje bendradarbiauja su įvairių sričių ekspertais: menininkais, dizaineriais, sportininkais, verslininkais, taip atrasdama vis daugiau virtualios realybės potencialo“, – kalbėjo pašnekovas. 

Turinį kuria ir lietuviai

Technologinės naujovės neaplenkia ir Lietuvos mokslininkų – KTU specialistai prisidėjo prie  pirmojo lietuviško irklavimo simuliatoriaus kūrimo. Specialaus treniruoklio, prie kurio pritaikyti „Gear VR“ virtualios realybės akiniai, idėjos autorė – sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė, kūrėjai – KTU mokslininkai ir kt.

„Mokslininkams pavyko atkurti virtualų Trakų Galvės ežero vaizdą – taigi, dabar kiekvienas norintis, gali ateiti į prekybos centrą užsidėti „Samsung Gear VR“ virtualios realybės akinius ir persikelti į visiškai kitą erdvę. Beje, simuliatoriai yra du, todėl žmonės turi galimybę varžytis tarpusavyje ir būti išrinktais geriausiais irkluotojais“, – sakė V. Musvydaitė. Anot jos, tai nėra vien pramoga. Tai yra pavyzdys, kaip sportininkai gali praktikuotis, pasitelkdami virtualią realybę.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »