Socialinė žiniasklaida ir mobiliosios programėlės 2012 metais: ko tikėtis Lietuvoje?

Publikuota: 2012 m. sausio 12 d. ketvirtadienis

Ryšių su visuomene kompanija „Publicum“ ir komunikacijos planavimo įmonė „Publicum Media“ parengė 2012 metų komunikacijos Lietuvoje prognozes, kurios apima socialinę žiniasklaidą bei mobiliąsias taikomąsias programas.

Prasidedant naujiems metams užsienio portalai ir ekspertai pateikia savo įžvalgas ir spėjimus kas kitais metais bus verta dėmesio, o kas nuvils. Tačiau tarptautinės prognozės neretai yra sunkiai pritaikomos Lietuvoje dėl rinkos dydžio, vartotojų įpročių ir kitų faktorių. Todėl šios įžvalgos yra skirtos būtent Lietuvos rinkai ir joje komunikuojančioms kompanijoms.

1. „Facebook“ išliks pagrindiniu ir bene vieninteliu socialiniu tinklapiu, kuriame įmonės aktyviai komunikuos. „Google+“ augs ir pradės sulaukti kompanijų dėmesio, bet dar nebus rimtas konkurentas „Facebook“.

2. Augant vartotojų, viešųjų profilių ir tuo pačiu informacijos kiekiui „Facebook“, kompanijos, siekiančios efektyvios komunikacijos, turės atsižvelgti į kelis dalykus:

a) Norint išsiskirti iš masės, reikės atrasti naujų, kūrybiškų komunikacijos formų. Konkursai su „Like“ paspaudimais nebetrauks vartotojų dėmesio, o juo labiau neskatins jų dalintis tokia informacija. Tikėtina, kad auganti konkurencija bei poreikis didinti kokybę, privers kompanijas skirti didesnius biudžetus komunikacijai „Facebook“.

b) Investuodamos vis daugiau pinigų į komunikaciją „Facebook“, kompanijos pradės ieškoti tikslų, kurių siekia tiek „Facebook“, tiek kituose socialinės žiniasklaidos kanaluose. Taip pat pradės vertinti šių investicijų atsiperkamumą. Tokių paieškų ir vertinimų rezultate dalis kompanijų, kurioms buvimas socialinėje žinisklaidoje neduoda norimų rezultatų, pasitrauks iš šios veiklos arba ieškos naujų, efektyvesnių bendravimo formų.

c) Kompanijos turės proaktyviai kontaktuoti su vartotojais, o ne bandyti prisikviesti juos į savo fan page. Jau dabar vartotojai „Facebook“ sugeneruoja daugiau turinio, nei prekės ženklai, tad bandyti juos „perrėkti“ bus beprasmiška.

3. Išaugus išmaniųjų telefonų kiekiui ir lietuviams pamažu atrandant planšetinius kompiuterius, socialinės žiniasklaidos vartojimas išeina už kompiuterio ribų. Todėl veiksmai ir aplikacijos, kuriami bendravimui su vartotojais, turėtų būti multiplatforminiai, t. y. turi būti pasiekiami ir pilnai funkcionalūs ne tik kompiuteryje, bet ir telefone bei planšetėje.

4. Verslas pradės atsigręžti į mobiliąsias programėles. Augant informacijos kiekiui žiniasklaidoje bei nuolatos didėjant išmaniųjų įrenginių turėtojų skaičiui, inovatyviausios ir drąsiausios kompanijos atras programėles kaip alternatyvų komunikacijos kanalą, kuris padės užmegzti kontaktą tiesiogiai su vartotoju. Tiesa, mainais už tai kompanijos programėlės pavidalu turės vartotojui pasiūlyti kažką naudingo – žaidimą, aktualią paslaugą ar pan.

5. Augant išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių skaičiui, vis daugiau vartotojų turės galimybę naudotis geolokacija ir tai bus gana svarbus papildomas funkcionalumas kuriant naujus produktus Lietuvos rinkai. Tačiau tai nepaskatins tokių geolokacinių socialinių tinklų, kaip „Foursquare“ populiarumo. Vartotojams atsibos registruotis vien dėl taškų, negaunant jokių paskatinimų iš verslo už lojalumą. Todėl Lietuvoje „Foursquare“ išliks nišiniu produktu, pasitarnausiančiu nebent lokaliems, mažiems verslams, kurie savo nuolatiniams lankytojams suteiks nuolaidų ar kitokių dovanų.

6. Didėjantis išmaniųjų telefonų, su galimybe kokybiškai fotografuoti, kiekis bei nuolat augantis mobilaus interneto prieinamumas leis vartotojams kurti daugiau turinio, kuris bus ne tik tekstinis, bet ir grafinis – nuotraukos ar video. Kompanijos turinčios aktyvius, jaunesnius vartotojus turėtų į tai atkreipti dėmesį ir organizuoti labiau įtraukiančius žaidimus/akcijas, išnaudojant foto ar video galimybes ir, žinoma, nepamirštant geolokacinių funkcionalumų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuviai bandys kurti dirbtinį intelektą

Balandį į „AI Camp“ hakatoną Vilniuje susiburs inovatyviausių technologijų kūrėjai, duomenų analitikai, programuotojai, mokslininkai ir inžinieriai. skaityti »

Merginų susidomėjimas technologijomis susilpnėja paauglystės metu

Merginų trūkumas IT rinkoje – problema ne tik pasaulyje, bet ir Lietuvoje. Kaip rodo technologijų bendrovės „Microsoft“ atliktas tyrimas, dauguma merginų susidomi technologijomis nuo 11,5 metų, o sulaukus 15 metų ši sritis joms ima darytis ne tokia įdomi. skaityti »

Kad piniginė neplonėtų: programėlės, padėsiančios sutaupyti

Išmaniosios programėlės gali pagelbėti atidžiau stebėti situaciją parduotuvėse bei savo piniginėje. skaityti »

Dešimtadalis Lietuvos gyventojų rizikuoja gaisru įkraudami telefoną

Nors šiuolaikinės technologijos užtikrina maksimalų ličio jonų baterijų saugumą, tačiau ilgai ar nesaugiai įkraunamos jos gali įkaisti, o maždaug kas dešimtas lietuvis linkęs savo mobilųjį telefoną laikyti ant minkštų baldų ar net lovos, kai prietaisas įjungiamas į elektros tinklą. skaityti »

Žaidimų entuziastų laukia neramus kovas

Užkietėjusiems žaidėjams šių metų kovas – metas, kai teks patuštinti savo kišenes, mat pirmąją pavasario savaitę numatomos net kelių žaidimų premjeros. skaityti »

„Samsung“ pristatė savo naująją planšetę „Galaxy Tab S3“

Barselonoje vykstančioje tarptautinėje mobiliųjų technologijų parodoje „Mobile World Congress”, bendrovė „Samsung” pristatė savo naująją planšetę „Samsung Galaxy Tab S3”. skaityti »

Lietuviai nori vis brangesnių kompiuterių, o planšetes išmaino į didesnius telefonus

2016 m. sumažėjo parduodamų kompiuterių, tačiau jų įsigijimui pirkėjai nusprendžia išleisti vis didesnes vidutines pinigų sumas. skaityti »

Kinijos fabrikas 90 proc. darbuotojų pakeitė robotais

Pakeitus darbuotojus robotais Kinijos bendrovės „Changying Precision Technology“ produktyvumas išaugo 250 proc., o broko atvejų sumažėjo 80 proc. skaityti »

„Apple“ investuoja į biometrijos technologijas

„Apple“ paskelbė įsigijusi Izraelio pradedančiąją įmonę „RealFace“, kurios specializacija – veidų atpažinimo technologijų kūrimas. skaityti »

Žiemos olimpinėse žaidynėse dirbs robotai vertėjai

Kitose žiemos olimpinėse žaidynėse, kurių pradžia numatyta 2018 m. vasario 25 d., pirmą kartą dirbs robotai vertėjai. skaityti »