10 priežasčių, kodėl verta naudotis elektroninėmis paslaugomis

Publikuota: 2011 m. gruodžio 5 d. pirmadienis

Lietuvoje įsitvirtinančios elektroninės paslaugos prisideda ne tik prie valstybės gerovės kūrimo, bet ir sudaro sąlygas tūkstančiams paprastų žmonių kasdienius reikalus tvarkyti taip, kaip prieš 10–20 metų galima buvo tik svajoti. Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) sudarė dešimties faktų sąrašą, pagrindžiantį el. paslaugų naudą.

1. Patogumas. Į elektroninę erdvę persikelia vis daugiau viešųjų ir administracinių paslaugų. Daugumą kasdienių reikalų, kuriuos anksčiau reikėdavo tvarkyti žygiuojant iš vienos įstaigos į kitą bei pildant šūsnis įvairių dokumentų, dabar galima greitai ir patogiai išspręsti internetu.

2. Sutaupomas laikas. Sumokėti komunalinius mokesčius, pateikti prašymą „Sodrai“, deklaruoti mokesčius arba užsakyti pažymą Registrų centre internetu galėsite vos per kelias minutes. Bandydami atlikti tokias pat procedūras keliaudami į bankų skyrius ar vieną iš Registro centro filialų, galite sugaišti daug brangaus laiko – vien kelionė gali užtrukti valandą ir daugiau. Nepamirškite ir apie eiles, kuriose gali tekti praleisti dar gerą valandą.

3. Sutaupomi pinigai. Paskaičiuokite, kiek gali kainuoti kelionė iki vienos ar kitos institucijos, norint užsakyti Jums reikalingą dokumentą. Mažiausiai – keli litai, o jei važiuosite iš atokesnės gyvenvietės, už bilietą ar kurą gali tekti pakloti iki keliasdešimties litų. Tad el. paslaugos per metus Jums gali padėti sutaupyti nemenką pinigų sumą. Be to, atliekant daugumą operacijų elektroninėje erdvėje.

4. Prieinamumas visą parą. Jums nereikia derintis prie institucijų darbo laiko – elektroninė erdvė suteikia galimybę pasinaudoti reikalinga paslauga Jums patogiu metu. Visomis elektroninėje erdvėje teikiamomis paslaugomis Jūs galite naudotis 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę.

5. Prieinamumas visiems žmonėms. Elektroninės paslaugos šimtams tūkstančių Lietuvos piliečių suteikia galimybę naudotis daugeliu paslaugų, kurios anksčiau jiems buvo sunkiai prieinamos arba neprieinamos. 250 tūkst. Lietuvos žmonių su negalia ir per 400 tūkst. iš Lietuvos dirbti arba studijuoti į užsienį išvažiavusių piliečių elektroninėje erdvėje gali tvarkyti savo sąskaitas, užsakinėti dokumentus, teikti ataskaitas ir atlikti dešimtis kitų veiksmų.

6. Visa informacija vienoje vietoje. Vienoje vietoje pateikta informaciją apie tai, ką ir kaip reikia daryti, norint gauti vieną ar kitą viešojo administravimo paslaugą, kad žmogus, būdamas namie arba darbo vietoje, galėtų sužinoti atsakymus į jam rūpimus klausimus.

7. Saugumas. Gautos elektroninės sąskaitos arba kiti elektroniniai dokumentai niekuomet nepasimes, juos pažiūrėti galėsite bet kur ir bet kada, prisijungę prie internetinės duomenų bazės ar savo elektroninio pašto.

8. Sumažinta klaidų tikimybė. Daugelio paslaugų užsakymo el. formas paprasta ir patogu užpildyti, nes vartotojui iškart automatiškai parodomos pildymo klaidos; o automatizuoti paslaugos suteikimo procesai sumažina institucijų tarnautojų klaidų tikimybę ir padeda paslaugas suteikti greičiau ir efektyviau.

9. Korupcijos prevencija. Viešųjų ir administracinių paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę sumažina korupcijos prielaidas – juk kompiuteris nepareikalaus iš Jūsų kyšio už operatyvesnį dokumentų tvarkymą ar išdavimą.

10. Ekologiškumas. Naudodamiesi elektroninėmis paslaugomis, prisidedate prie gamtos tausojimo, kadangi sudarote prielaidas naudoti mažiau kuro, nes išvengiate bereikalingų kelionių, naudojote mažiau popieriaus.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bus kuriama vieninga žiniasklaidos informacinė sistema

Siekiant padidinti visuomenės informavimo priemonių veiklos viešumą ir skaidrumą, Vyriausybė teikia Seimui Visuomenės informavimo įstatymo pataisas. skaityti »

77 proc. lietuvių internetu nuolat naudojasi asmeniniais tikslais

„Kantar TNS“ tyrimai rodo, kad 16–34 metų vartotojas Lietuvoje turi beveik 4 įrenginius su prieiga prie tinklo. skaityti »

Interneto svetainių kūrimas padeda modernizuoti verslą

Šiandien internetinius tinklalapius turi ne tik įmonės, bet ir fiziniai asmenys. Dabar tai yra bene tas pats, kaip turėti mobilųjį telefoną. skaityti »

Europos Sąjunga kurs nemokamą belaidžio interneto tinklą

Europos Parlamentas nubalsavo už programą „Wifi4eu“, pagal kurią visose Europos Sąjungos šalyse siūloma nemokamai steigti belaidžio interneto stoteles. skaityti »

Studentai sukūrė sistemą, leidžiančią telefonu įjungti šviesą biure ar užkaisti virdulį

Galimybė telefonu užkaisti virdulį egzistuoja ne tik filmuose – tai įrodė bendram projektui susibūrę talentingi Lietuvos studentai, vos per kelias savaites sukūrę sistemą, kuri leidžia internetu valdyti buities bei elektronikos prietaisus biure ar namuose. skaityti »

Atidaryta nauja interneto karštosios linijos svetainė

Nauja specializuota RRT svetainė skirta pranešimams apie pastebėtą neteisėtą ar žalingą turinį, darantį įtaką nepilnamečiams. skaityti »

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarus internete?

Ką daryti ir ko nedaryti, kad būtum populiarius socialiniuose tinkluose? Į šiuos ir kitus klausimus atsako A. Bendorius, kuriantis tinklaraštį „Geležinė lapė“. skaityti »

E. prekybos dešimtmetis: 6 kartus padaugėjo internetu perkančių lietuvių

Per pastarąjį dešimtmetį visoje Europos Sąjungoje asmenų, perkančių internetu, padaugėjo beveik dvigubai. skaityti »

Lietuviai prekes dažniausiai užsisako į namus

Kiekvienoje šalyje nusistovi vis kitokie siuntų atsiėmimo įpročiai, pvz. Prancūzijoje daugiau nei pusė perkančiųjų internetu pirkinius nukreipia į siuntų atsėmimo tašką, o Baltijos šalyse išskirtinio populiarumo sulaukia siuntų terminalai. skaityti »

Interneto rūšys ir tiekėjai: kaip išsirinkti?

Patarimai, į ką vertėtų atkreipti dėmesį renkantis internetą ir kaip nuspręsti, kokia interneto rūšis jums tinkamiausia. skaityti »