Apie reklamą internete – suprantamai ir aiškiai

Publikuota: 2012 m. vasario 24 d. penktadienis

Kiekvieną mėnesį internetu naudojasi beveik 2 milijonai Lietuvos gyventojų (Gemius tyrimas, 2012 01 mėn.), Lietuva yra 6-oje vietoje pasaulyje ir 1-oje vietoje Europoje pagal interneto spartą, mūsų šalyje yra užregistruota virš 140 tūkst. skirtingų adresų su .lt galūne. Tačiau pagal internetinei reklamai skiriamus biudžetus (skaičiuojant biudžeto dalį vienam gyventojui) vis dar esame vieni paskutinių Europoje.

Kodėl taip yra? Priežasčių yra daug – atėjęs sunkmetis, neaiški situacija rinkoje, įvairūs techniniai klausimai. Didieji reklamos rinkos žaidėjai keičiasi lėtai, reklamos užsakovams dar palyginus nesenai įsisavinus TV reklamos naudą, dabar tenka aiškintis naujus terminus, susijusius su internetine reklama.

CPC, CPA, CPM, Reach ir kiti terminai – jei žinote ką jie reiškia, tuomet esate vienas iš maždaug 1000 žmonių Lietuvoje. Vidutiniškai tiek žmonių dalyvauja kasmet vykstančioje interneto konferencijoje „Login“. Kita priežastis – internetinės reklamos užsakymo procesas. Paprastai užsakymą priima reklamos agentūra, reklamos planą paruošia media planuotojai, reklama užsakoma per internetinės reklamos tinklus, kurie bendrauja su tinklalapių savininku, reklamos gamybą atlieka kūrybinė agentūra. Šis procesas užima nemažai laiko, taip pat išauga reklamos užsakymo kaina.

Greičiausiai atsiperkantis, tačiau techniškai sudėtingiausias reklamos būdas – svetainės optimizavimas paieškos sistemoms (SEO). Šis technologinis sprendimas Lietuvoje stipriai populiarėja, tačiau labai svarbu teisingai išsirinkti šios srities specialistus. Taikant juodąsias optimizavimo technologijas jūsų tinklalapis vieną mėnesį gali patekti tarp populiariausiųjų sąrašų, tačiau kitą mėnesį – būti visiškai pašalintas iš paieškos sistemos rezultatų.

Jei esate smulkus ir vidutinis reklamos užsakovas, o reklamuotis norite dabar pat, galite naudotis savitarnos tinklais (Google Adsense, AdClick.lt). Per šias sistemas užsakius reklamą, ji iš karto patalpinama keliuose šimtuose tinklalapių. Jei jums svarbus tiesioginis bendravimas su savo klientais, nepamirškite reklamos Facebook tinkle. Tačiau tam tikrų techninių žinių jums vis dėl to prireiks.

Jei norite greito ir paprasto reklamos užsakymo, taip pat jums yra svarbu, kur tiksliai yra rodoma jūsų reklama, tuomet išbandykite AdBox.lt paslaugas. Naudodamas AdBox.lt įrankius, tinklalapio savininkas gali tiesiogiai parduoti reklamos plotą lankytojams – savo svetainės lankytojus akimirksniu paversti reklamos užsakovais. Užsakovas moka tik už dienas, kai reklama yra rodoma tinklalapyje. Užsakymo procesas trunka keletą minučių, o reklamą jau galima užsakyti beveik 300 lietuviškų tinklalapių, nuo supermama.lt iki nišinių tinklaraščių (radiocool.lt, racas.lt ir k.t.).

Jei jūsų internetinei reklamai skiriamo biudžeto suma per mėnesį viršija 2 000 Lt, tuomet rekomenduotina kreiptis į reklamos agentūrą. Beveik visos šiuolaikinės reklamos agentūros turi “Digital” skyrius, kurie gali pasiūlyti kompleksinius sprendimus. Agentūros atliks visą darbą, taip pat pasiūlys priimtiną nuolaidą.

Elektroninės komercijos projektą be reklamos būtų galima prilyginti su parduotuvės atidarymu viduryje Labanoro girios. Kad ir kokia graži jį bebūtų, jei apie ją niekas nežinos, parduotuvė klientų nesulauks. Tad jei artimiausiu metu ketinate pradėti reklamuotis internete, išsirinkite tai, kas Jums labiausiai tinka.

Šaltinis: veidas.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Auga interneto sparta ir naudotojų skaičius

Per artimiausius penkerius metus analitikai prognozuoja itin spartų interneto naudotojų skaičiaus ir interneto spartos augimą. Internetu bus perduodamas didžiulis skaitmeninės informacijos kiekis. skaityti »

Pradedama diegti daugiau nei dešimtmetį rengta e. sveikatos sistema

Lietuvos gydymo įstaigose iki metų pabaigos ketinama įdiegti daugiau nei dešimtmetį rengtą e. sveikatos sistemą. Nuo šiol bus galima nuotoliniu būdu patikrinti paciento ligos istoriją, išrašyti elektroninius receptus ir gydymo įstaigoms keistis informacija. skaityti »

Valstybės e. paslaugų šuolis į naują kokybinį lygmenį

Galimybė vienoje vietoje patogiai ir greitai rasti bei pradėti naudotis viešojo sektoriaus teikiamomis e. paslaugomis, daryti tai išmaniaisiais mobiliais įrenginiais bet kur ir bet kada – visas šias galimybes pasiūlys atnaujinamas centralizuotas Lietuvos administracinių ir viešųjų e. paslaugų portalas www.epaslaugos.lt. skaityti »

Filosofijos studentų sukurta platforma kviečia dialogui

Šio mėnesio pradžioje internetinės žiniasklaidos lauką papildė dar vienas „žaidėjas“ – platforma „Doxa“. skaityti »

„Cisco Systems Inc.“ technologijos pasiekia 10 gigabitų interneto prieigą

„Cisco Systems Inc.“ pristatė pirmąją konvergentinę kabelinės prieigos platformą „cBR-8“, kuri leidžia pasiekti 10 gigabitų interneto spartą. skaityti »

Artėja e. sprendimų konkurso „Naujasis knygnešys 2015” paraiškų registravimo terminas

Elektroninio turinio sprendimų kūrėjai vis dar gali registruoti savo produktus geriausio lietuviško e. turinio konkursui „Naujasis knygnešys 2015“, tačiau šis terminas jau eina į pabaigą. skaityti »

Per pusmetį Aplinkos ministerijos e. paslaugomis domėtasi per 1 mln. kartų

Aplinkos ministerijos elektroniniu būdu teikiamos paslaugos yra populiarios ir patrauklios naudotojams. Per antrąjį 2014 m. pusmetį skirtingomis ministerijos e. paslaugomis portale „Epaslaugos.am.lt“ domėtasi per 1 mln. kartų. skaityti »

Lietuviai vis aktyviau atranda naujus socialinius tinklus

Viena svarbiausių 2014 m. išryškėjusių tendencijų stebint socialinius tinklus – jaunimo aktyvumas kituose socialiniuose tinkluose nei „Facebook“. Nors prognozės apie „Facebook“ populiarumo kritimą pasaulyje sklando jau kuris laikas, panašu, kad jaunimas Lietuvoje iš tikrųjų atranda naujas virtualaus bendravimo platformas. skaityti »

„Maps.lt“ kviečia sėsti ant dviračių

Atšilus orams, „Maps.lt“ svetainės komanda kviečia atgaivinti sveiko laisvalaikio leidimo įpročius ir sėsti ant dviračių. O kad važiuoti būtų saugiau ir patogiau, dviratininkams siūloma nauja – dviračių maršrutų paieškos paslauga. skaityti »

„Cisco“ ir DHL tiki daiktų interneto efektyvumu

„Cisco“ ir DHL įgyvendina daiktų interneto projektą, kuris padės greičiau priimti sprendimus sandėliuose, realiuoju laiku analizuojant duomenis, gaunamus iš įvairių vietovių per „Wi-Fi“ įrenginius. skaityti »