Filosofijos studentų sukurta platforma kviečia dialogui

Publikuota: 2015 m. gegužės 21 d. ketvirtadienis

Šio mėnesio pradžioje internetinės žiniasklaidos lauką papildė dar vienas „žaidėjas“ – platforma „Doxa“. Jos kūrėjai apie save rašo, kad jų tikslas – ne kalbėti, o kalbėtis, sukurti ir puoselėti erdvę, kurioje vyktų nuolatinis nuomonių susitikimas.

„Išvertus iš senosios graikų kalbos, „doxa“ reiškia nuomonę. Platonas skyrė doxa kaip nepagrįstą minios nuomonę nuo tikrojo pažinimo – episteme. Tačiau senovės graikai numatė pagrįstos nuomonės (endoxa) galimybę. Būtent pagrįstas, svarias ir originalias nuomones norime telkti ir katalizuoti „Doxoje“, nesiekdami pokalbio redukuoti į vieną iš anksto duotą ir neginčijamą Tiesą“, – šios platformos koncepciją pristato „Doxos“ vyriausioji redaktorė, VU Filosofijos fakulteto magistrantė Daina Habdankaitė.

Ji sako, kad šis portalas keleto VU Filosofijos fakulteto studentų galvose gimė kaip idée fixe, o pamažu ėmus ją realizuoti prie komandos prisijungė ir akademikai iš filosofijos, istorijos, politologijos lauko. Redakcinėje kolegijoje matome filosofo doc. Nerijaus Mileriaus, istoriko doc. Aurimo Švedo, politologo, žurnalisto Vladimiro Laučiaus pavardes.

„Doxa“ yra gyva ir atvira erdvė.  Ją kuriame pasitardami, diskutuodami ir dalydamiesi idėjomis su įvairių sričių atstovais, kuriems rūpi ieškoti, kalbėtis ir išgirsti skirtingas pozicijas. Kol kas galime džiaugtis, kad susitelkė nemaža komanda, kurios nariai negaili laiko ir pastangų projektui, nesiekiančiam tapti komerciniu“, – sėkminga projekto pradžia džiaugiasi D. Habdankaitė.

Šios platformos kūrėjai ją suvokia kaip erdvę polemikai, erdvę, kurios iki šiol trūko, nes Lietuvoje viešasis diskursas daugiausia pasiskirstęs tarp dviejų kraštutinumų: masinės žiniasklaidos ir specializuotų leidinių. Neatsiranda terpės gyvam, reflektuotam, kūrybingam ir originaliam kalbėjimui: „Apmaudu, kai kokybiškos ir aštrios įžvalgos pasimeta balsų šurmulyje, taip ir nesulaukusios atsako, neįėjusios į nuomonių dialogą. „Doxoje“ šį dialogą ir siekiame palaikyti. Be to, dažnai skirtingų sričių akademikai ir praktikai, nors ir svarstantys panašias temas ar problemas, nesusėda pokalbiui, neturi kur ir kaip išgirsti vienas kito tyrinėjimų, pozicijų, prieigų“, – portalo tarpdiscipliniškumą akcentuoja pašnekovė.

D. Habdankaitės teigimu, orientuojamasi į atvirą, smalsų, aktyviai besidomintį tuo, kas vyksta viešajame gyvenime, skaitytoją, kuriam negana sugromuliuotos informacijos, kuris mąsto pats ir noriai leidžiasi į intelektualinį nuotykį. Tad „Doxa“ atvira autoriams nepriklausomai nuo jų veiklos ir interesų lauko, politinių, meninių ir visuomeninių pažiūrų. Dėl to pagrindinis kriterijus tekstams – pozicijos pagrįstumas argumentais, jos originalumas ir samprotavimo svarumas, stiliaus, formos ir turinio originalumas. „Laikomės pozicijos, kad nėra temos, kuri iš principo negalėtų tapti diskusijų objektu – svarbu, kaip ji suformuluojama, kokiame kontekste ir kada iškeliama“, – apibendrina portalo vyr. redaktorė.

Paklausta apie tai, ar ši platforma galėtų tapti atsvara (o gal atgaiva?) nuo kasdien mus atakuojančių gausybės tekstų masinėje žiniasklaidoje, D. Habdankaitė atsako, kad „Doxos“ tekstų tempas yra lėtesnis nei masinės žiniasklaidos, taigi net ir reaguodami į aktualius visuomenės reiškinius autoriai pateikia gilesnę aptariamo reiškinio analizę, o prieš publikuojant tekstus nemažai diskutuojama su jų autoriais. Taigi tai yra tarsi tarpinis variantas tarp skubotai kepamų masinės žiniasklaidos produktų ir perdėm teorinių, dažnai tik tos srities specialistams skirtų rašinių.

„Laviruodami tarp dviejų kraštutinumų galime lanksčiau eksperimentuoti su tekstų forma, stiliumi, kalba – šia prasme pirmieji „Doxos“ rašiniai parodo kūrybingo ir įžvalgaus kalbėjimo amplitudę: portale rasite ir kokybiškos prozos, ir netikėtų interviu, ir aštrių poleminių tekstų, ir originalias teorines idėjas vystančių samprotavimų“, – intriguoja D. Habdankaitė, kviesdama patiems pasižvalgyti po „Doxos“ lankas.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Naujiems „Google“ kanalams svetainėje „YouTube“ – 100 mln. dol.

Kaip praneša „Wall Street Journal“, korporacija „Google“ svetainėje „YouTube“ paleis 20 teminių originalaus turinio kanalų. skaityti »

„Gyva paieška“ iš „Google Commerce Search 3.0“

„Google Commerce Search 3.0“ įdiegė „gyvos paieškos“ technologiją pateikdama „pramoninę“ naujojo „Google“ produkto versiją. skaityti »

Viena iš skyrybų priežasčių – socialinis tinklas „Facebook“

Didžiosios Britanijos teisininkų atliktas tyrimas parodė, kad didžiausias pasaulio socialinis tinklas „Facebook“ yra vis dažniau minimas kaip viena iš skyrybų priežasčių. skaityti »

Virtualus „Europos Parkas“ – muziejus kompiuterio ekrane

Ar teko apsilankyti „Europos parke“? Labai įdomus muziejus po atviru dangumi. Jei nerandame progos apsilankyti gyvai – padarykime tai virtualiai. skaityti »

Prancūzų rokeriai koncertuos socialiniame tinkle „Twitter“

Prancūzijos radijas NRJ pranešė, jog pasitelkusi į pagalbą Twitter.com surengs pirmą tikro garso koncerto transliaciją socialiniame tinkle. skaityti »

„Google“ išsirinko miestą, kuriame statys itin spartaus interneto tinklą

Ypatingai spartaus interneto tinklą „Google“ statys Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kanzaso mieste. skaityti »

„Apple“ padavė į teismą „Amazon“ dėl prekės ženklo „App Store“

JAV kompanija „Apple“ pateikė ieškinį vienai stambiausių pasaulyje mažmeninės internetinės prekybos lyderių „Amazon“ ir pareikalavo kompensacijos už prekės ženklo „App Store“ naudojimą bei nesąžiningą konkurenciją. skaityti »

Interneto cenzūra – daugiau nei 60–yje pasaulio šalių

Internetas įsigalėjo kaip žodžio, minties raiškos laisvės simbolis, tačiau tai, pasak tarptautinės nevyriausybinės organizacijos „Reporteriai be sienų“, ginančios žodžio laisvę, galioja ne visose pasaulio šalyse. skaityti »

„Google“ žengia dar vieną žingsnį naudotojų link

Po nesėkmingai pasirodžiusios „Google“ programėlės „Buzz“ ir bandymo prisivilioti vartotojus nuo „Facebook“ „sienų“ kompanijos atstovai sugalvojo dar vieną būdą, kaip to pasiekti. skaityti »

„Google“ padeda ieškoti Japonijoje per žemės drebėjimą dingusių žmonių

Kompanija „Google“ pasiūlė specialų modulį, per kurį bus galima gauti informacijos apie žmones, galėjusius nukentėti per Japonijoje savaitgalį įvykusį galingą žemės drebėjimą ir jo sukeltą cunamį. skaityti »