Filosofijos studentų sukurta platforma kviečia dialogui

Publikuota: 2015 m. gegužės 21 d. ketvirtadienis

Šio mėnesio pradžioje internetinės žiniasklaidos lauką papildė dar vienas „žaidėjas“ – platforma „Doxa“. Jos kūrėjai apie save rašo, kad jų tikslas – ne kalbėti, o kalbėtis, sukurti ir puoselėti erdvę, kurioje vyktų nuolatinis nuomonių susitikimas.

„Išvertus iš senosios graikų kalbos, „doxa“ reiškia nuomonę. Platonas skyrė doxa kaip nepagrįstą minios nuomonę nuo tikrojo pažinimo – episteme. Tačiau senovės graikai numatė pagrįstos nuomonės (endoxa) galimybę. Būtent pagrįstas, svarias ir originalias nuomones norime telkti ir katalizuoti „Doxoje“, nesiekdami pokalbio redukuoti į vieną iš anksto duotą ir neginčijamą Tiesą“, – šios platformos koncepciją pristato „Doxos“ vyriausioji redaktorė, VU Filosofijos fakulteto magistrantė Daina Habdankaitė.

Ji sako, kad šis portalas keleto VU Filosofijos fakulteto studentų galvose gimė kaip idée fixe, o pamažu ėmus ją realizuoti prie komandos prisijungė ir akademikai iš filosofijos, istorijos, politologijos lauko. Redakcinėje kolegijoje matome filosofo doc. Nerijaus Mileriaus, istoriko doc. Aurimo Švedo, politologo, žurnalisto Vladimiro Laučiaus pavardes.

„Doxa“ yra gyva ir atvira erdvė.  Ją kuriame pasitardami, diskutuodami ir dalydamiesi idėjomis su įvairių sričių atstovais, kuriems rūpi ieškoti, kalbėtis ir išgirsti skirtingas pozicijas. Kol kas galime džiaugtis, kad susitelkė nemaža komanda, kurios nariai negaili laiko ir pastangų projektui, nesiekiančiam tapti komerciniu“, – sėkminga projekto pradžia džiaugiasi D. Habdankaitė.

Šios platformos kūrėjai ją suvokia kaip erdvę polemikai, erdvę, kurios iki šiol trūko, nes Lietuvoje viešasis diskursas daugiausia pasiskirstęs tarp dviejų kraštutinumų: masinės žiniasklaidos ir specializuotų leidinių. Neatsiranda terpės gyvam, reflektuotam, kūrybingam ir originaliam kalbėjimui: „Apmaudu, kai kokybiškos ir aštrios įžvalgos pasimeta balsų šurmulyje, taip ir nesulaukusios atsako, neįėjusios į nuomonių dialogą. „Doxoje“ šį dialogą ir siekiame palaikyti. Be to, dažnai skirtingų sričių akademikai ir praktikai, nors ir svarstantys panašias temas ar problemas, nesusėda pokalbiui, neturi kur ir kaip išgirsti vienas kito tyrinėjimų, pozicijų, prieigų“, – portalo tarpdiscipliniškumą akcentuoja pašnekovė.

D. Habdankaitės teigimu, orientuojamasi į atvirą, smalsų, aktyviai besidomintį tuo, kas vyksta viešajame gyvenime, skaitytoją, kuriam negana sugromuliuotos informacijos, kuris mąsto pats ir noriai leidžiasi į intelektualinį nuotykį. Tad „Doxa“ atvira autoriams nepriklausomai nuo jų veiklos ir interesų lauko, politinių, meninių ir visuomeninių pažiūrų. Dėl to pagrindinis kriterijus tekstams – pozicijos pagrįstumas argumentais, jos originalumas ir samprotavimo svarumas, stiliaus, formos ir turinio originalumas. „Laikomės pozicijos, kad nėra temos, kuri iš principo negalėtų tapti diskusijų objektu – svarbu, kaip ji suformuluojama, kokiame kontekste ir kada iškeliama“, – apibendrina portalo vyr. redaktorė.

Paklausta apie tai, ar ši platforma galėtų tapti atsvara (o gal atgaiva?) nuo kasdien mus atakuojančių gausybės tekstų masinėje žiniasklaidoje, D. Habdankaitė atsako, kad „Doxos“ tekstų tempas yra lėtesnis nei masinės žiniasklaidos, taigi net ir reaguodami į aktualius visuomenės reiškinius autoriai pateikia gilesnę aptariamo reiškinio analizę, o prieš publikuojant tekstus nemažai diskutuojama su jų autoriais. Taigi tai yra tarsi tarpinis variantas tarp skubotai kepamų masinės žiniasklaidos produktų ir perdėm teorinių, dažnai tik tos srities specialistams skirtų rašinių.

„Laviruodami tarp dviejų kraštutinumų galime lanksčiau eksperimentuoti su tekstų forma, stiliumi, kalba – šia prasme pirmieji „Doxos“ rašiniai parodo kūrybingo ir įžvalgaus kalbėjimo amplitudę: portale rasite ir kokybiškos prozos, ir netikėtų interviu, ir aštrių poleminių tekstų, ir originalias teorines idėjas vystančių samprotavimų“, – intriguoja D. Habdankaitė, kviesdama patiems pasižvalgyti po „Doxos“ lankas.

Šaltinis: vu.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Milžiniškas internetinis „Deezer“ muzikos katalogas – ir „Logitech Squeezebox“ grotuvuose

„Logitech Squeezebox“ muzikos grotuvai skamba dar geriau, nes nuo šiol juose prieinama pažangi muzikos transliacijų internetu paslauga „Deezer“, kuri buvo pristatyta šią savaitę. skaityti »

Vilnius – atsinaujinusioje turizmo svetainėje

2012-uosius metus pasitinka atnaujinta Vilniaus turizmo informacijos centro interneto svetainė www.vilnius-tourism.lt. skaityti »

Pavogta 45 tūkst. „Facebook“ slaptažodžių

Ekspertai praneša, jog virusas „Ramnit“ jau nusavino beveik 45 tūkst. socialinio tinklo „Facebook“ naudotojų slaptažodžių. skaityti »

Naujas „Google“ dizainas

Kompanija „Google“ pradėjo testuoti naują pagrindinio puslapio dizainą. Nauja išvaizda turėtų skatinti vartotojus dažniau naudotis kitais „Google“ produktais. skaityti »

Londone – didžiausia belaidžio interneto teritorija

Jau šiemet Londonas galės didžiuotis dar viena naujove – didžiausia nemokamo belaidžio interneto teritorija. Kompanija „O2“ specialią sistemą ketina įdiegti gatvėse, tad nebereikės eiti į užkandines ar restoranus, norint naršyti internete. skaityti »

Siekiama uždrausti prekybą alkoholiniais gėrimais internetu

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas (toliau – Departamentas) siūlys Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kurios užkirstų kelią vykdyti prekybą alkoholiniais gėrimais naudojant elektroninio ryšio priemones (įskaitant internetą), vykdant mažmeninę prekybą alkoholiniais gėrimais ne konkrečiose prekybos vietose, įrašytose į licencijas. skaityti »

„McDonald‘s“ belaidis internetas tampa populiaresnis nei mėsainiai

Pasirodo, kad net maitinimo įstaigoms internetas daro gyvybiškai svarbią įtaką – pavyzdžiui, vis daugiau pasaulio gyventojų į „McDonald‘s“ restoraną traukia ne užkąsti įžymiųjų mėsainių, bet pasinaudoti belaidžiu internetu, kurį siūlo beveik visi šiam tinklui priklausantys greito maisto restoranai pasaulyje. skaityti »

Internetu dažniau draudžiasi didesnės šeimos

Nuo nelaimingų atsitikimų internetu dažniau draudžiasi didesnės šeimos, rodo Seesam Insurance AS Lietuvos filialo paskelbti elektroninės draudimo parduotuvės 2011–ųjų metų duomenys. skaityti »

R. Merdokas – jau „Twitter“ tinkle

„News Corporation“ vadovas Rupertas Merdokas (Rupert Murdoch) susikūrė „Twitter“ tinkle savo paskyrą. skaityti »

„Google“ ir „Facebook“ – JAV gyventojų lankomiausi tinklalapiai

Analitinės kompanijos „Nielsen“ duomenimis, 2011 metais Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) gyventojai dažniausiai lankėsi paieškos tinklalapyje „Google“, socialiniame tinkle „Facebook“ bei portale „Yahoo“. skaityti »