Lietuva – tarp pažengusių valstybių pagal e. paslaugų naudojimą

Publikuota: 2013 m. rugsėjo 13 d. penktadienis

Europos Komisijos (EK) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 2012 m. 46 proc. internetą naudojančių Europos Sąjungos (ES) piliečių, tvarkiusių reikalus viešosiose institucijose, tai darė internetu; 38 proc. respondentų liko patenkinti e. paslaugų kokybe. Lietuvoje per 12 mėnesių atitinkamai e. valdžios paslaugomis naudojosi 49 proc., o liko patenkinti – 48 proc. respondentų.

Remiantis EK užsakymu bendrovės „CapGemini“ atlikta studija „Viešosios paslaugos internete: skaitmeninės kaip prioritetas ar kaip nukrypimas?“, 87 proc. lietuvių (ES vidurkis – 86 proc.), išbandžiusių e. valdžios paslaugas, ir toliau jomis naudosis.

Ataskaitoje kaip gerosios praktikos pavyzdys plėtojant bendrą institucijų technologinę infrastruktūrą išskirta Lietuva – minima Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos (IVPK) valdoma Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma, kuri sudaro galimybę operatyviai keistis skirtingų institucijų registruose ir informacinėse sistemose saugomais duomenimis, reikalingais įvairioms e. paslaugoms, o Elektroniniai valdžios vartai suteikia patogią prieigą piliečiams ir verslui prie visų e. valdžios paslaugų.

Studijos rengėjai pastebi, kad vis tik didžioji piliečių dalis Europoje vis dar vengia naudotis e. paslaugomis ir rekomenduoja ES valstybėms kuriant viešąsias e. paslaugas labiau orientuotis į vartotojus, gerinti paslaugų dizainą, aktyviau naudoti socialinius tinklus ir daugiau dėmesio skirti institucijų bendradarbiavimui.

36 proc. potencialių Lietuvos e. paslaugų naudotojų teigia nesirenkantys elektroninių kanalų todėl, kad jiems stinga reikalingų gebėjimų, pavyzdžiui, neturi reikalingų įgūdžių, neranda reikalingos informacijos, paslauga atrodo pernelyg sudėtinga, paslauga netinkamai techniškai veikia ar pan. (ES vidurkis – 24 proc.). 

Dar 21 proc. viešosiomis e. paslaugomis nesinaudojusių žmonių Lietuvoje ir visoje ES teigė apie jas tiesiog nežinoję.

Pagrindinė priežastis, kodėl žmonės renkasi tradicinius paslaugų gavimo kanalus – pirmenybė teikiama asmeniniam kontaktui, nes manoma, jog tradiciniais kanalais reikalus sutvarkyti yra lengviau, arba kad, norint gauti pilną paslaugą, vis tiek teks vykti į instituciją.

Pagrindiniai e. valdžios paslaugų privalumai, kuriuos įvardina Europos valstybių gyventojai – laiko taupymas ir naudojimo lankstumas, taip pat – procedūrų supaprastinimas ir pinigų taupymas.

„Studijos rezultatai patvirtino, kad ypatingai svarbia užduotimi visose ES valstybėse išlieka tinkamas informavimas apie e. paslaugas. O jas kuriant labai svarbu orientuotis į kompleksines e. paslaugas, apimančias eilę skirtingų institucijų teikiamų procedūrų, susijusių su tam tikrais paslaugų gavėjų gyvenimo įvykiais – kūdikio gimimu, verslo steigimu ar studijomis aukštojoje mokykloje“, – sako IVPK l. e. p. direktorius Rytis Kalinauskas.

Tyrimą „Viešosios paslaugos internete: skaitmeninės kaip prioritetas ar kaip nukrypimas?“ EK užsakymu atliko bendrovė „CapGemini“ kartu su partneriais. Jo metu apklausti 28 tūkst interneto naudotojų 32 Europos valstybėse. Jų buvo klausiama apie 19 gyventojams svarbiausių paslaugų. Šią naują metodiką, orientuotą į e. paslaugų paklausos vertinimą, ES mastu tyrėjai taikė pirmą kartą.

Šaltinis: ivpk.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

44 proc. Lietuvos gyventojų lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse

Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos užsakymu 2016 m. III ketv. atlikto tyrimo duomenimis, 44 proc. Lietuvos gyventojų per pastaruosius 12 mėn. lankėsi valstybės institucijų ir įstaigų interneto svetainėse. skaityti »

„Gemalto“ ir „Sequans“ kartu kuria daiktų interneto technologijas

Nauja technologija padeda taupyti elektros energiją ir pratęsti į daiktų internetą sujungtų įrenginių gyvavimo ciklą. skaityti »

Lietuvos e. valdžios paslaugų rodikliai viršija ES vidurkį

Europos Komisijos atliktame 2016 m. tyrime, Lietuva priskiriama prie pirmaujančių šalių, kuriose e. valdžios paslaugos auga sparčiausiai, o e. valdžios rodikliai lenkia Europos Sąjungos šalių vidurkį. skaityti »

„Vilniaus šilumos tinklai“ atveria interneto svetainę (8)

Startuoja AB „Vilniaus šilumos tinklai“ interneto svetainė – www.chc.lt . Sostinės gyventojai čia ras informaciją apie šilumos ūkio perėmimo iš jį nuomojančios UAB „Vilniaus energija“ procesus, kurie bus aktualūs keičiantis paslaugos teikėjui. skaityti »

Šviesolaidinis internetas Lietuvoje – jau 18 metų

Spalio mėnesį internetas mūsų šalyje švenčia net du gimtadienius: 25 metus nuo to laiko, kai Lietuvoje atsirado interneto ryšys, ir 18 metų nuo tos dienos, kai vario laidus pakeitė optiniai. skaityti »

Lietuvos interneto metraštininkas V. Palubinskas: būtų gerai išsaugoti bent esminius interneto principus

Šiemet spalio mėnesį sukako 25-eri metai nuo interneto atsiradimo Lietuvoje ir 18 metų nuo šviesolaidinio tinklo įvedimo. Ta proga kalbiname Lietuvos interneto metraštininku vadinamą Vladą Palubinską. skaityti »

„Nokia“ pasiekė naują informacijos perdavimo spartos rekordą

Neseniai susikūrusi tinklų milžinė „Nokia-Alcatel-Lucent“ sugebėjo iš 6600 km ilgio vienos gijos optinio kabelio išspausti 65 terabitų per sekundę – maždaug 8 terabaitų per sekundę – spartą. skaityti »

„Google“ algoritmų atnaujinimas: ar jūsų svetainė tam pasiruošusi?

Kompanija „Google“ išleido naujų pokyčių, kurie gali turėti įtakos jūsų svetainės reitingams „Google“ paieškos sistemoje. skaityti »

„YouTube“ turės konkurentą

Vaizdo turinio ir interneto žaidimų svetainė „Twitch“ ruošiasi rimtai konkuruoti su didžiausiu vaizdo turinio portalu „YouTube“. skaityti »

Virtualiosios realybės technologijos įsigalės el. prekyboje

„OrbisResearch“ duomenimis, nuo 2016 iki 2021 m. aktyvių virtualiosios realybės įrenginių naudotojų skaičius išaugs 147 proc. skaityti »